Afacerile Hornbach România au crescut cu aproape 14%

Retailerul german de bricolaj Hornbach a înregistrat în exercițiul financiar 2015/2016 (1 martie 2015 – 29 februarie 2016) o cifră de afaceri de 3,75 miliarde euro, în creștere cu 5,1%. La nivel local, businessul Hornbach a avansat cu 13,8% în perioada de referință, fără a lua în calcul deschiderea noului magazin din Sibiu, din luna octombrie 2015.

„După regresul din al treilea trimestru am marcat un moment important. Scăderea extrem de puternică a interesului consumatorilor germani din noiembrie 2015 nu a mai continuat în magazinele noastre de bricolaj în trimestrul al patrulea. Cu o creștere a cifrei de afaceri raportată la suprafață de 2,5% în Germania, în ultimele trei luni, am reușit să depășim din nou scăderea temporară a cifrei de afaceri și să ne impunem cu succes în fața concurenței”, a declarat Albrecht Hornbach, Președintele Consiliului de Administrație al Hornbach Management AG.

În exercițiul financiar 2015/2016, impulsul vânzărilor a fost dat de magazinele de bricolaj Hornbach din cele opt țări din afara Germaniei. Cifra de afaceri a magazinelor DIY a crescut în restul Europei cu 9,6%, printre altele, și datorită celor cinci magazine nou inaugurate (anul precedent creşterea a fost de 5%), ajungând la 1,5 miliarde de euro.

Însă și raportat la suprafață și la ajustările de schimb valutar, filialele internaționale Hornbach au înregistrat în 2015/2016 un avânt semnificativ, cu o creștere ajustată a cifrei de afaceri de 4,9% față de anul precedent. Situaţia este comparabilă cu exercițiul financiar 2008/2009, când acestea au înregistrat, ca şi acum, raportat la suprafață, o evoluție mai bună decât magazinele din Germania.

„Hornbach a revenit din nou la nivel internațional la vechile forțe și a câștigat cote de piață. Ratele de creștere raportat la suprafață au crescut de la un trimestru la altul. Numai în intervalul decembrie 2015 – februarie 2016, cifrele de afaceri raportat la suprafață și la ajustările de schimb valutar au crescut în toate țările din afara Germaniei, cu o singură excepție, chiar cu două cifre”, a adăugat Albrecht Hornbach.

Și sub-concernul Hornbach Baustoff Union GmbH a contribuit din nou, în 2015/2016, la creșterea cifrei de afaceri a grupului Hornbach. Cifrele de afaceri ale celor 26 sucursalele nemodificate ale magazinelor de materiale de construcții au crescut în anul de raportare cu 2,4%, ajungând la 218 milioane euro, după ce în anul precedent scăzuseră cu 1,1%.

Hornbach este o afacere de familie, fondată în anul 1877, care deține în prezent 154 de magazine mixte de materiale  de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda,  Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România). În România, Hornbach deține trei magazine în Capitală și câte unul în Brașov, Timișoara și Sibiu.

German
Citește articolul precedent:
Piața berii a crescut cu 6,5% anul trecut

Vânzările de bere au avut un trend pozitiv anul trecut, bifând un avans de 6,5% față de 2014, la 15,8...

Închide