Subsidiara din România a grupului german Stihl a încheiat anul trecut cu afaceri mai mari cu 15%, pe fondul extinderii rețelei de dealeri și a proceselor calitative implementate în ultimii ani, iar pentru 2018 se așteaptă la un avans de minim 10% al rulajului.

„Putem spune că este cel mai bun an al companiei de până acum, un record istoric. De altfel, avem trei dealeri care au înregistrat pentru prima dată cifre de afaceri de peste 1 milion de euro, iar anul acesta ne așteptăm la încă 5-6 parteneri care să atingă același nivel. Aceștia se află în zone total diferite ale țării, deci nu putem afirma că dezvoltarea economică a unei anumite zone a favorizat decisiv această creștere. În esență, este vorba despre asumarea, la nivelul proprietarilor acestor afaceri locale, a unei anumite implicări în dezvoltare și extindere, pe care Stihl o încurajează”, a declarat Ioan Mezei, directorul general al distribuitorului de motounelte Stihl România.

În prezent, Stihl România operează în 360 de magazine care aparțin distribuitorilor autorizați din țară. În ultimii ani, împreună cu distribuitorii, compania a început un amplu proces investițional menit să modifice standardul comercial, dar și componenta de service.

„Aceste investiții, la nivelul întregii rețele de parteneri, se regăsesc, iată, în creșterea pe care am avut-o anul trecut. În plus, în piață, s-a manifestat un fenomen pe care l-am anticipat de câțiva ani și pe care îl așteptăm să se întâmple și în perioada care urmează. Este vorba despre o migrare a utilizatorilor de la produsele ieftine, la produsele premium”, a spus Mezei.

Compania a lansat recent lucrările pentru extinderea depozitului din Otopeni. Astfel, suprafața alocată birourilor și spațiilor de training va crește cu 50%, iar cea de depozitare cu 200%, în urma unei investiții de 6 milioane de euro, care va fi finalizată până la sfârșitul anului.

Grupul german, înființat în 1926, a anunțat investiții de un miliard de euro în dezvoltare până anul viitor.