Andrei Timofte, Director General Transilvania Construcții: Imobiliarele sunt un domeniu dinamic, în care managerii au nevoie de leadership, responsabilitate şi dorinţă de perfecţionare

Tânărul antreprenor clujean Andrei Timofte, cu o experiență de peste 10 ani în domeniul imobiliar și al construcțiilor, reprezintă a doua generație aflată la conducerea Transilvania Construcții. Sub managementul său, compania cunoaște o extindere a portofoliului de investiții, precum și o implicare socială activă în zona Transilvaniei. Având studii de specialitate finalizate în Regatul Unit, tânărul manager este unul dintre reprezentanții importanți ai noului val de antreprenori clujeni. Directorul Transilvania Construcții vorbește, într-un interviu acordat publicației DeBizz Magazine, despre proiectele și planurile de viitor ale companiei pe care o conduce, specificul și oportunitățile generate de piața imobiliară din România, precum și despre provocările întâmpinate de jucătorii activi în acest segment.

Sunteți dezvoltatorul clădirii Novis Plaza, cu misiunea asumată de a deveni un etalon pe piața de birouri clasa A din Cluj-Napoca. Care a fost viziunea din spatele acestui proiect?

Novis Plaza s-a născut din dorința de a dezvolta un ecosistem urban evoluat prin intermediul căruia se poate atinge excelența în afaceri. În primul plan se află starea de bine a angajatului, de aceea consider că am creat mediul propice pentru stimularea creativității și sporirea productivității. Complexul impresionează prin eleganța și simplitatea arhitecturii sale moderne, pusă în valoare de suprafețele vitrate, care, pe lângă aportul estetic, au un rol important în asigurarea unui grad sporit de lumină naturală în spațiile din interior.

Povestea proiectului nostru își găsește începutul în anul 2016, atunci când am luat decizia de a demara un proces de regenerare urbană a unei clădiri părăsite, aflate într-un decor deprimant. De-a lungul procesului, am căutat să maximizăm spațiile de birouri puse la dispoziția potențialilor clienți și să dezvoltăm o ofertă completă de facilități premium.

Nu în ultimul rând, trebuie subliniat faptul că proiectul este situat într-o locație aflată în continuă dezvoltare, un loc deja apreciat de către companiile de top datorită proximității față de oraș și de beneficiile zonei.

Cum ați caracteriza piața de office din Cluj, în actuala perioadă? Care sunt oportunitățile pe care le oferă dezvoltatorilor și cu ce provocări se confruntă investitorii imobiliari interesați de acest segment?

În ultimul deceniu, orașul Cluj-Napoca și-a consolidat poziția de cel mai important hub regional pentru investiții din zona de dezvoltare Nord-Vest. Creșterea economică din ultimii 10 ani se datorează fluxului constant de capital uman specializat, atracției universităților de renume, precum și atitudinii deschise a autorităților locale. Unul dintre punctele cheie ale orașului este adaptabilitatea și integrarea noilor trenduri tehnologice în procesul de dezvoltare. Datorită acestor lucruri, piața de office a crescut semnificativ, în măsura în care dezvoltatorii imobiliari au realizat potențialul zonei și au căutat oportunități de intrare. Specificul zonei Cluj- Napoca este influențat în mod deosebit de facilitățile oferite companiilor pentru angajați. Astfel, multe din clădiriile de birouri deja existente și cele care vor fi date înspre folosință caută în permanță extinderea ofertei de facilități.

Revenind la Novis Plaza, care sunt principalii indicatori ai investiției și beneficiile asigurate companiilor care închiriază spații în această locație?

Unul dintre principalii indicatori de performanță ai investiției este reprezentat de gradul ridicat de ocupare a complexului. Prin intermediul feedback-ului primit de la clienții noștri, avem posibilitatea să ne adaptăm oferta, în funcție de cerințele acestora și de noile condiții din piață.

În ceea ce privește beneficiile pe care le asigurăm companiilor care închiriază, ne-am axat pe construcția unei comunități active și dedicate, prin oferirea unui mix de facilități, pe lângă spațiile de birouri personalizabile.

Alături de atmosfera elegantă generată de către amenajările interioare de un rafinament aparte și dotările de ultimă generație, care asigură un confort sporit și un nivel ridicat de securitate, complexul de birouri clasa A dispune de următoarele beneficii pentru companii: opțiuni de mobilitate verde (mașină electrică, biciclete electrice, stații de încărcare), sală de fitness, sală de conferințe cu ieșire în terasă, zonă de lounge cu cafenea și game room, terasă cu pergolă în stil japonez de aproximativ 1.500 mp și multe altele.

Cu peste 14.000 mp suprafață închiriabilă, dispusă în două corpuri (A/B) și un mix de facilități orientate către bunăstarea angajaților, Novis Plaza reprezintă locul de muncă perfect pentru peste 700 de angajați ai companiilor multinaționale din domeniul IT, biomedical, logistică și sectorul energetic. Printre clienții noștri se numără Vos Logistics (logistică), SMEDIX (IT), Zipper, Medist Imaging și mulți alți.

Compania pe care o conduceți este specializată în investiții imobiliare, cu un interes special în zona dezvoltărilor logistice și industriale. Care sunt proiectele pe care le aveți în derulare și ce investiții intenționați să lansați în următoarea perioadă?

În sectorul industrial, investițiile noastre sunt legate de procesul de dezvoltare și extindere a rețelei de parcuri logistice aflate sub brand-ul TRC Parks, care oferă un plus de valoare prin facilitățile de ultimă generație. În momentul de față, această structură se află predominant în regiunea Transilvaniei, cu o concentrare ridicată în proximitatea orașului Cluj-Napoca, dar intenționăm să extindem rețeaua și în alte zone din țară, ca de exemplu în regiunea Moldovei.

Rețeaua TRC Parks deține în prezent parcurile logistice TRC Park Cluj, aflat în zona Tetarom III din comuna Jucu și TRC Park Transilvania, aflat în Cluj-Napoca, într-o zonă foarte accesibilă, aproape de aeroport și de centrul orașului. Cel mai nou proiect este TRC Park Bacău, pe care urmează să-l începem în 2019.

În ceea ce privește segmentul de office, ne aflăm în etapa finală privind dezvoltarea corpului B al Novis Plaza, care urmează să fie dat în folosință în decursul acestui an.

Faceți parte din noua generație de antreprenori români, care au experimentat atât perioada de boom economic, cât și recesiunea de acum un deceniu. Care este filosofia dvs. de business și ce atuuri apreciați că sunt necesare investitorilor pentru a avea succes pe piața românească?

În condițiile în care domeniul imobiliar este unul dinamic, consider că un manager trebuie să dețină un mix de abilități complementare. Desigur, nu trebuie să ne bazăm doar pe abilitățile pe care le avem în prezent, ci ar trebui să avem în vedere o dezvoltare continuă. Menționez acest lucru fiindcă orice activitate de management trebuie să țină cont de responsabilitatea față de companie. Printre abilitățile pe care le consider ca fiind necesare se numără capacitatea de management al echipei. Acest aspect este unul important, deoarece, chiar dacă brand-ul unei companii este deseori asociat cu imaginea unui director sau manager, în spatele fiecăruia există o echipă de oameni profesioniști și dedicați.
Într-o echipă, managerul trebuie să fie un lider, trebuie să aibă cunoștiințele necesare, să știe să delege sarcini în funcție de abilitățile fiecărui membru al echipei, să cunoască și să transmită care sunt prioritățile companiei într-o anumită perioadă de timp.

(un interviu de Ioan Dornescu)



German
Citește articolul precedent:
Crește dependența de importuri, rămân ambițioase planurile de dezvoltare

În sectorul energiei, România trăiește un paradox: este o economie plină de resurse naturale (țiței, gaze naturale, cărbune, rețea hidrografică...

Închide