Ariston: Piața de centrale termice a crescut de aproape 20 de ori în ultimii 20 de ani

Cătălin Drăguleanu

Vânzările anuale de sisteme de încălzire s-au majorat de circa 20 de ori în ultimele două decenii, avansul fiind susținut, printre altele, de creșterea constantă a numărului de debranșări, a pieței de construcții noi, dar și de numărul tot mai ridicat de înlocuiri de centrale, potrivit datelor Ariston Thermo România, liderul pieței de centrale termice și boilere electrice.

Cererea tot mai mare de echipamente de încălzire individuale a pornit din cauza problemelor apărute CET-uri, dar și din dorința clienților de a dobândi un grad ridicat de confort și independență. În prezent, piața de centrale termice poate fi considerată o piață matură, datorită creșterii ponderii de înlocuiri, care ocupă un procent din ce în ce mai mare în vânzări, arată subsidiara locală a grupului italian Ariston Thermo Group, lider mondial în producția și furnizarea de echipamente și servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.

La finele anilor ‘90, când au început să se închidă primele CET-uri, vânzările anuale de sisteme de încălzire înregistrau un număr de circa 15.000 de unități. De-a lungul timpului, influențată de evoluția constantă a debranșărilor și de numărul ascendent al construcțiilor noi, numărul de centrale termice comercializate a crescut până la aproximativ 170.000 de unități în 2008, previziunile pentru anul acesta indicând un nivel de circa 270.000 de bucăți.

„Debranșările de la sistemul centralizat în favoarea unei soluții independente și mai eficiente, prin instalarea unei centrale termice, au susținut o bună parte din creșterea pieței. Dar, dacă în trecut, majoritatea vânzărilor erau destinate locuințelor debranșate de la sistemul centralizat, în prezent ponderea segmentului de înlocuiri a crescut considerabil, ajungând la un nivel de circa 50% din totalul vânzărilor. În ceea ce privește perioada următoare, piața de profil va continua să crească cantitativ, dar mai ales valoric, susținută fiind de construcțiile de locuințe noi, precum și de înlocuirile tot mai dese ale echipamentelor de încălzire mai vechi, care nu dispun de tehnologii noi și eficiență ridicată precum gamele actuale”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

Parcul total de centrale termice instalate a crescut substanțial în aceeași perioadă, ajungând la circa 2,4 milioane de unități, potrivit estimărilor companiei.

Creșterea continuă a prețului energiei termice, problemele constante ale sistemelor de încălzire centralizate din întreaga țară, cât și dorința de independență a românilor au dus, în ultimii 15 de ani, la debranșarea a peste 1,25 milioane de locuințe de la sistemul de încălzire centralizat.

În prezent, 13 județe din România (Alba, Mureș, Maramureș, Bistrița Năsăud, Satu Mare, Ialomița, Ilfov, Brăila, Caraș Severin, Neamț, Dâmbovița, Olt, Sălaj) nu mai depind de sistemul centralizat de încălzire, folosind un echipament independent de încălzire. La polul opus se află Capitala, unde peste 60% dintre locuințe depind încă de sistemul centralizat (circa 560.000 de locuințe branșate).

La aniversarea a 20 de ani de activitate pe piața locală, Ariston Thermo România își propune dezvoltarea business-ului și creșterea investițiilor pe plan local, dar și menținerea poziției de lider pe segmentul de încălzire.

„Încă de la intrarea companiei în România, provocarea noastră a fost să ne adaptăm cerințelor pieței locale și să oferim produse și servicii de calitate. Suntem onorați, de altfel, să avem cel mai mare parc instalat de echipamente de încălzire din casele românilor, care se declară mulțumiți de durabilitatea echipamentelor de încălzire Ariston, ce funcționează și azi, la 20 de ani de la punerea lor în funcțiune”, a adăugat Drăguleanu.

Ariston Thermo România a ajuns la 100 angajați și a încheiat anul trecut cu vânzări de 43,5 milioane euro, în creștere cu 28%.

Portofoliul de produse al companiei cuprinde centrale termice murale în condensare, echipamente de încălzire  de mare capacitate, cazane de pardoseală, sisteme solare, unități de acumulare, pompe de căldură, boilere electrice și aparate de aer condiționat, comercializate sub brandurile Ariston (Italia), Chaffoteaux (Franța) și ELCO (Germania).



German
Citește articolul precedent:
Bucuresti Mall_Get Pony
București Mall – primul centru comercial care beneficiază de serviciul de car sharing Get Pony

Începând cu 16 mai, clienții București Mall vor putea veni sau pleca de la cumpărături la volanul unui PONY. Centrul...

Închide