ARMO: Comerțul online va avansa cu 30% în acest an, la 3,6 miliarde euro

Foto: ra2studio/ Depositphotos.com

Vânzările online se dezvoltă într-un ritm alert în România și vor înregistra o creștere de 30% în acest an, la 3,6 miliarde de euro, avansul fiind semnificativ mai mare față de media europeană, potrivit Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

„Comerțul online din România este pe un trend ascendent, însă legislația este învechită, fapt ce poate împiedica dezvoltarea acestuia în contextul global de astăzi. De aceea, este nevoie de actualizarea legislației existente dinaintea intrării României în Uniunea Europeană conform directivelor europene în vigoare, astfel încât să existe condiţii similare pentru comercianţii români şi cei internaţionali”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al ARMO și Chief Technology Advisor în cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).

România are o populație de aproximativ 19,5 milioane de locuitori, dintre care 12,6 milioane se încadrează în categoria de vârstă 16 – 65 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de internet, potrivit INS.

Conform unui studiu Kantar Millward Brown, în România au fost înregistrați 8,28 milioane de e-shoppers până în prezent. Totodată, 38% dintre români au făcut cumpărături online cel puțin o dată în ultimele 12 luni, acest  procent fiind mai mare comparativ cu cel din alte țări europene, precum Grecia (36%), Portugalia (36%), Italia (34%), Croația (29%) și Bulgaria (26%).

E-commerce-ul a devenit generator de business-uri, extinderea în online fiind o oportunitate de menținere a afacerii în fața marilor lanțuri comerciale.

Numărul magazinelor online active din România s-a dublat în 2018, la 14.000, iar anul viitor ar putea înregistra o creștere de aproximativ 7%. Categorii cu un potențial ridicat de creștere în următorii ani sunt cele de fashion, home&deco, jucării, casă și grădină sau produse pentru copii, potrivit datelor comunicate de asociație.

Un sfert dintre români preferă să plătească cumpărăturile cu cardul, procentul fiind mai mare comparativ cu anul trecut. Conform studiului Kantar Millward Brown din 2018, achizițiile de pe dispozitive mobile a ajuns la un procent de 57,3%, cu tendință de creștere.

German
Citește articolul precedent:
Penny Market a extins parteneriatul cu Federația Română de Fotbal

Retailerul Penny Market, parte a grupului german REWE, extinde parteneriatul cu Federația Română de Fotbal (FRF) pentru încă patru ani...

Închide