BCR a înregistrat un profit net de 845,8 mil. lei în primele nouă luni

Foto: BCR

Banca Comercială Română  a încheiat primele nouă luni din acest an cu un profit net de 845,8 milioane de lei (175,2 milioane de euro), față de 348,8 milioane de lei (73,6 milioane de euro) în perioada similară din 2019, pe baza unui rezultat operațional mai mare și a unui avans semnificativ al creditelor noi, parțial compensate de costuri cu riscul mai mari.

Profitul net din 2019 a fost afectat de constituirea unui provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe în trimestrul al doilea al anului trecut.

„2020 a fost un an al schimbărilor rapide, al adaptării la ceea ce viitorul ar fi trebuit să aducă în câțiva ani. Anul acesta nu a fost prima furtună prin care a trecut BCR și nici nu este prima dată când am alergat un maraton în timp record. A fost însă o nouă provocare și sunt recunoscător clienților noștri și echipei noastre pentru contribuția și determinarea lor să reinventeze bankingul, într-un ritm alert și împreună. Ne sprijinim clienții, ascultându-i și învățând de la ei, cu soluții personalizate, educație financiară și antreprenorială. Totodată, am transformat platforma inteligentă George într-unul dintre cele mai complete și evolutive ecosisteme digital bancare, având la bază ceea ce definește evoluția industriei – experiența clientului”, a declarat, într-un comunicat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 6,6% față de primele nouă luni ale anului trecut, până la 1,4 miliarde lei, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și al unor cheltuieli operaționale mai reduse.

În perioada analizată, venitul net din dobânzi a crescut cu 5,7%, până la 1,77 miliarde lei, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate, parțial compensat de impactul din dobânzi mai scăzute pe piața monetară, iar venitul net din comisioane a scăzut cu 13,3%, până la 501,7 milioane lei, determinat de un volum mai redus de comisioane din retrageri de numerar și de eliminarea comisionului de retragere de la alte ATM-uri decât cele ale BCR în aprilie și mai, ca măsură de sprijin în perioada stării de urgență.

Venitul operațional al băncii a crescut cu 1,2% în perioada ianuarie-septembrie, până la 2,61 miliarde lei.

Rata creditelor neperformante a ajuns la 4,4% în septembrie 2020, ușor mai ridicată față de 4,1% în decembrie 2019. „Această evoluție reflectă efectul unui eveniment singular constând într-o expunere pe un client Corporate de valoare mare devenită neperformantă, înregistrată în trimestrul al doilea din 2020, după o lungă perioadă cu aproape nicio acumulare de noi credite neperformante și pe fondul continuării recuperărilor pe ambele segmente retail și corporate”, precizează BCR.

În același timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a atins nivelul de 119,6% în septembrie 2020.

La 30 septembrie, creditele și avansurile acordate clienților au avansat cu 4,7% față de finalul anului trecut, până la 41,93 miliarde lei, fiind susținute de creșteri atât în creditarea în retail (+6,8% față de decembrie 2019), cât și în cea corporate (+2,4% față de decembrie 2019).

Depozitele de la clienți s-au majorat cu 5,2%, până la 60,79 miliarde lei, la data de 30 septembrie 2020, de la 57,79 miliarde lei la 31 decembrie 2019, susținute de creșteri atât pe depozitele retail (+6,1% față de decembrie 2019), cât și pe cele corporate (+1,5% față de decembrie 2019).

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 17 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 371 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – 1.830 de echipamente, aproximativ 12.700 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.



German
Citește articolul precedent:
Synevo România își dublează numărul centrelor de recoltare dedicate testării Covid-19. În București, rezultatele sunt oferite în 24 de ore

Synevo România, liderul pieței locale de servicii de diagnostic de laborator, a investit peste jumătate de milion de euro în...

Închide