BCR a înregistrat un profit net de aproape 500 milioane de lei în primul semestru din acest an

Sergiu Manea, CEO BCR

BCR a înregistrat un profit net de 498,9 milioane de lei (103,6 milioane de euro) în primul semestru din 2020, față de o pierdere netă de 20,8 milioane de lei (4,4 milioane de euro) în perioada similară a anului trecut, ca urmare a constituirii unui provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe în T2 2019.

„Principala noastră prioritate, până acum, în 2020, a fost să asigurăm echipei și clienților noștri condițiile optime de siguranță și sănătate, prin toate mijloacele necesare. În prima jumătate a anului, am devenit mai puternici, mai uniți și mai hotărâți decât am fost vreodată. Echipa noastră a acționat concertat, ca un singur organism, și le mulțumesc tuturor colegilor pentru munca depusă și pentru implicare. În ultimele luni, am sfătuit sute de mii de oameni; am acționat rapid, cu soluții digitale accelerate. Majoritatea operațiunilor bancare din sucursale pot fi realizate acum 100% online.Pentru a veni în sprijinul clienților, am făcut multă muncă de consultanță, om-la-om, continuând eforturile noastre de educație financiară și antreprenorială. Credem că avem oportunitatea de a crește, în ciuda volatilității vremurilor actuale, atât timp cât clienții sunt informați în mod corect, complet și corespunzător. Prin măsurile luate pentru susținerea creditării companiilor și prin soluțiile de amânare a plăților, am asistat și sprijinit companii care creează peste 200.000 de locuri de muncă. Rămânem deschiși pentru business, iar obiectivul nostru este să fim, în continuare, un partener financiar de încredere, pe termen lung, pentru toți clienții noștri”, a declarat, într-un comunicat, Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 9,3% în primul semestru, până la 898,2 milioane de lei, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și al unor cheltuieli operaționale mai reduse.

În perioada analizată, venitul net din dobânzi a crescut cu 7%, până la 1,18 miliarde de lei, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienți de retail, cât și pe cel corporate, iar venitul net din comisioane a scăzut cu 14,3%, până la 316,2 milioane de lei, determinat de activitatea de business mai redusă și de măsurile implementate în vederea sprijinirii clienților în contextul pandemiei.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 805,3 milioane de lei, în scădere cu 7,2% față de prima jumătate a anului trecut, mai ales ca urmare a contribuției anuale mai mici la fondul de garantare a depozitelor în 2020 versus 2019 și a deprecierii mai scăzute, parțial compensate de cheltuielile cu personalul legate de pandemie din trimestrul al doilea din acest an.

Raportul cost-venituri s-a îmbunătățit la 47,3% în primul semestru din 2020, față de 51,4% în S1 2019, arată banca.

„Rata creditelor neperformante a ajuns la 4,5% în iunie 2020, ușor mai ridicată față de 4,1% în decembrie 2019. Această evoluție reflectă efectul unui eveniment singular constând într-o expunere de valoare mare a unui client corporate, devenită neperformantă, după o lungă perioadă cu aproape nicio acumulare de noi credite neperformante și pe fondul continuării recuperărilor”, se spune în comunicat.

Creditele și avansurile acordate clienților s-au majorat cu 1,2%, până la 40,53 miliarde de lei la data de 30 iunie 2020, de la 40,04 miliarde de lei la data de 31 decembrie 2019, susținute de creșterea creditării în retail (+2,7% față de decembrie 2019).

Totodată, depozitele de la clienți au avansat cu 3,1%, până la 59,55 miliarde de lei la data de 30 iunie 2020, de la 57,79 miliarde de lei la data de 31 decembrie 2019, susținute de creșterea depozitelor în retail (+5,1% față de decembrie 2019).

BCR, parte a grupului austriac Erste, oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 19 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 429 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 2.000 de echipamente, aproximativ 14.000 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.



German
Citește articolul precedent:
Healthcare Business Forum 2020: Provocări și oportunități pentru industria de sănătate, în noul context generat de criza pandemică

Publicația de business germano-română DeBizz Magazine a continuat seria de evenimente programate în acest an cu Healthcare Business Forum, care...

Închide