Bosch a investit 120 mil. euro în România anul trecut. Vânzările consolidate, plus 8,6%

Conferința anuală de presă organizată de Bosch la București

Grupul german Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2018 cu vânzări consolidate de 2,1 miliarde lei (452 milioane euro) în România, în creștere cu aproape 9%, și a realizat investiții de peste 555 milioane lei (aproximativ 120 milioane euro) pe piața locală.

Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au avansat cu 29% față de anul anterior, ajungând la 5,6 miliarde lei (1,2 miliarde euro).

„Afacerea Bosch în România s-a dezvoltat, din nou, foarte bine în 2018, în ciuda condiţiilor de piață pline de provocări din anul anterior. În 2019, la 25 de ani de la deschiderea subsidiarei sale în România, Bosch continuă să își consolideze poziția solidă în țară, prin extinderea operațiunilor”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL și reprezentantul grupului Bosch în România, la conferința anuală de presă din București.

Pentru acest an, compania anticipează o creștere moderată în toate sectoarele de activitate din România, în contextul provocărilor tot mai mari din mediul economic.

Investițiile realizate de Bosch în România anul trecut, de aproximativ 120 milioane euro, au vizat în special dezvoltarea unităților de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj.

Astfel, fabrica de componente auto electronice din Jucu, județul Cluj, și-a majorat capacitatea prin construcția unei hale noi de producție, pe o suprafață de 43.400 de metri pătrați, în urma unei investiții de aproximativ 45 de milioane de euro.

De asemenea, unitatea de producție din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă anul trecut, atât în ceea ce privește producția, cât și infrastructura.

Bosch România s-a implicat în peste 100 de activități sociale în ultimii doi ani și intenționează să deschidă în viitorul apropiat propria fundație, care va desfăşura activități caritabile în mai multe domenii: persoane defavorizate, habitat, educație, protecţia mediului și sănătate.

La finele anului trecut, grupul Bosch avea aproximativ 7.800 de angajaţi pe plan local, în cinci entităţi. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch are un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În Capitală are sediul și o filială a BSH Hausgeräte, activă pe piaţa electrocasnicelor.

La nivel mondial, grupul Bosch are aproximativ 410.000 de angajaţi și a generat vânzări de peste 77,9 miliarde euro în 2018, conform cifrelor preliminare.



German
Citește articolul precedent:
Dunapack își modernizează fabrica din Sfântu Gheorghe

Dunapack Packaging, parte a grupului austriac Prinzhorn, a finalizat prima etapă de modernizare a fabricii de ambalaje de carton ondulat...

Închide