Bosch: modelăm transformarea grupului motopropulsor

  • Electromobilitatea este un domeniu care va avea o importanță deosebită în viitor
  • Motorul cu ardere internă continuă să reprezinte un element important în rândul diferitelor tipuri de grupuri motopropulsoare
  • O nouă divizie, Powertrain Solutions, cu 88.000 de angajaţi
  • Bosch modelează în mod activ schimbarea în materie de mobilitate și profită de toate oportunitățile sale

Bosch estimează că în anul 2025 se vor produce aproape 20 de milioane de vehicule hibrid și electrice. Bosch consideră că electromobilitatea reprezintă un domeniu important în viitor. Din acest motiv, furnizorul de tehnologie și servicii înființează acum o unitate operațională dedicată electromobilității. Unitatea va face parte din noua divizie, Powertrain Solutions. De la începutul anului 2018, aceasta va îngloba activitățile companiei în materie de electromobilitate, precum și diviziile existente în prezent, respectiv Gasoline Systems și Diesel Systems. Astfel, pe viitor, Bosch le va furniza clienților existenți şi celor noi, toate tehnologiile pentru grupuri motopropulsoare dintr-o singură sursă. Alături de extinderea electromobilității, Bosch va depune eforturi intense pentru a îmbunătăți în continuare tehnologia motorului cu ardere internă. Pe lângă cele 20 de milioane de vehicule hibrid și electrice noi care vor circula pe drumurile din întreaga lume în 2025, vor exista în jur de 85 de milioane de vehicule pe benzină și pe motorină.

„Indiferent că este vorba de tehnologia pe motorină, de tehnologia pe benzină sau de electromobilitate, Bosch este partenerul numărul unu în ingineria și tehnologia dedicată producătorilor de autovehicule. Strategic, suntem bine pregătiți pentru trecerea la mașinile electrice”, afirmă Dr. Rolf Bulander, președintele sectorului de activitate Soluții de mobilitate Bosch și membru al consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH. „Indiferent că este vorba de combustibil sau de electricitate, Bosch va avea un rol determinant pentru grupurile motopropulsoare și în viitor. Având în vedere că încă nu este clar ce grup motopropulsor sau ce combinație a diferitelor tipuri va predomina și în ce moment, abordarea noastră este una bilaterală și continuăm să ne extindem expertiza și cunoștințele, atât în ceea ce privește electromobilitatea, cât și în ceea ce privește motoarele cu ardere internă”, adaugă Bulander. În calitate de lider de piață și în materie de tehnologie, Bosch joacă un rol activ în modelarea transformării conceptelor de mobilitate. Pe viitor, divizia Powertrain Solutions va oferi un portofoliu amplu de tehnologii, care vor face ca deplasarea din punctul A în punctul B să fie mai eficientă, mai economică și mai ecologică pentru oamenii din întreaga lume.

Investiții mari în soluțiile inovatoare pentru grupuri motopropulsoare

În fiecare an, Bosch cheltuie câteva miliarde de euro pentru a îmbunătăți în continuare soluțiile pentru grupurile motopropulsoare. În misiunea sa de a realiza un progress în ceea ce privește electromobilitatea, compania investește 400 de milioane de euro anual. Cea mai mare parte din această sumă a fost alocată cercetării și dezvoltării bateriilor. Pe plan mondial, Bosch este singurul furnizor clasic din domeniul auto care efectuează cercetări atât privind tehnologiile actuale, cât și cele viitoare ale celulelor. Compania a câștigat deja peste 30 de comenzi asociate electromobilității, de la producători internaționali de automobile. Aproximativ 1800 de experți Bosch lucrează la electromobilitatea viitorului.

Mai aproape de piață și de clienți

Prin noua sa divizie, Powertrain Solutions, Bosch își dorește să le poată oferi clienților săi asistență în ceea ce privește grupurile motopropulsoare dintr-o singură sursă și să ofere tot mai multe soluții de sisteme complete, pe lângă componentele individuale. „Din ce în ce mai mult, cerințele clienților noștri se extind dincolo de motorul cu combustie internă. Această trecere dinamică spre electrificare va avea un rol important în modelarea noii divizii. În cadrul acestui proces de transformare, vom fi acolo pentru a ne susține clienții cu cunoștințe și cu tehnologie,” afirmă Bulander.

Din punct de vedere strategic, divizia Powertrain Solutions se va concentra asupra a trei segmente centrale: autoturisme și camioane cu motoare cu combustie internă și grupuri motopropulsoare hibrid, precum și vehicule electrice. Acest lucru prezintă provocări ample. „Considerăm că există un imens potențial de creştere în electromobilitate și vehicule comerciale. Când vine vorba de autoturisme prevăzute cu motoare cu combustie internă, principalul nostru obiectiv va consta în îmbunătățirea eficienței”, afirmă Bulander. Vor fi necesare inovații tehnice pentru toate soluțiile de grupuri motopropulsoare. În cele din urmă, doar companiile care comercializează produse ce reduc și mai mult consumul de combustibil și emisiile vor rămâne competitive pe termen lung.

Modificări pe piață

În anii ce urmează, Bosch va dezvolta toate aceste tehnologii în paralel. Doar în acest mod, compania va putea să reacționeze rapid și flexibil la modificările de pe piață, în toate domeniile asociate grupului motopropulsor. În momentul de față, nu există nicio îndoială că mobilitatea va fi electrică, pe termen lung. Totuși, în prezent, nu se poate preconiza în mod sigur când și cât de repede va veni schimbarea și ce formă va lua aceasta.

Divizia Powertrain Solutions va aduce împreună aproximativ 88.000 de angajați în peste 60 de locații din 25 de țări din întreaga lume. Angajaţii de la Gasoline systems și cei de la Diesel systems colaborează cu succes chiar și acum. Această colaborare se va intensifica în noua divizie, începând din anul 2018. Numărul de angajați va rămâne, practic, nemodificat, ca urmare a reorganizării.

Detaliile viitoarei organizații vor fi elaborate în cadrul unui proces de consultare cu reprezentanții angajaților. Planul este ca noua divizie și cele trei unități ale sale să demareze operațiunile la începutul anului 2018.

German
Citește articolul precedent:
Doi noi parteneri în structura de conducere a schoenherr București

Biroul de la București al firmei de avocatură schoenherr, unul dintre cei mai mari jucători din piața locală a avocaturii...

Închide