Ce culegem după ce alegem?

În plină desfășurare a campaniei electorale, toate partidele politice au încercat să convingă populația că merită votul acesteia. Am asistat la spectacolul politic și am suportat bombardamentul de promisiuni de dreapta sau de stânga, liberale sau conservatoare, cu viziune de dezvoltare sau doar enunțuri pline de oportunism, dar cel mai adesea a trebuit să facem față mai ales la toate expunerile politice care au atins o puternică notă populistă.

Dar mediul de afaceri nu (mai) poate fi păcălit ușor, doar cu promisiuni, după 27 de ani de exercițiu democratic al alegerilor libere, după 10 ani de integrare în Uniunea Europeană, după o lungă înșiruire de guverne de partid sau de coaliții politice și după un an de guvernare tehnocrată. Mediul de afaceri – și întreaga populație de altfel – are așteptări pragmatice, realiste, măsurabile, ușor de enunțat, construite pe baza vieții și economiei reale. Ce vor de fapt oamenii de afaceri din România de la partidele politice care vor conduce țara următorul ciclu legislativ? În primul rând, să fie lăsați în pace să dezvolte afaceri profitabile. Asta înseamnă deopotrivă crearea de locuri de muncă, generarea de venituri la bugetele publice, aportul direct și nemijlocit în creșterea PIB. În al doilea rând, vor respect! Oamenii de afaceri vor să fie priviți cu respect de către Stat, pentru că ei sunt principalii parteneri ai statului în construcția viitorului acestei țări, ca pretutindeni în lume unde există o democrație funcțională și o piață economică liberă. Acest respect se cere a fi manifestat direct și activ de către toate instituțiile, organismele și organizațiile statului, dar la fel de direct și implicit și prin politicile publice care afectează mediul de afaceri și întreaga societate.

Oamenii de afaceri vor să vadă un minister funcțional care să le ofere politicile publice de care au nevoie pentru garantarea unui parcurs corect, facilitator pentru dezvoltare și creștere economică.
CNIPMMR a venit singur în întâmpinare cu un document programatic care exprimă principalele cerințe ale mediului de afaceri. Astfel, obiectivele strategice ale antreprenorilor sunt: o structură administrativă modernă, aliniată nevoilor antreprenorilor, adică un Minister al Antreprenoriatului
şi Turismului; plasarea României ca ţară cu mediul antreprenorial cel mai atractiv din regiunea de sud-est a Europei; plasarea României în primele 20 de țări la nivel global (indicator măsurabil în rapoartele Doing Business – locul 37 în anul 2016, respectiv în Global Entrepreneurship Index – locul 42 în 2016); protejarea investitorilor români prin susținerea eforturilor acestora de investiții și promovarea intereselor de export ; transferul de autoritate din partea statului spre entități de tip parteneriat public-privat; debirocratizarea masivă a sistemului; un sistem fiscal atractiv; programe de finanţare adecvate antreprenoriatului, implementate în parteneriat public-privat; reducerea şomajului în rândul populaţiei tinere, cu vârsta de până în 25 de ani, de la 24% în prezent la sub 10% în doi ani și la sub 5% în următorii doi.

de Daniel Apostol

German
Citește articolul precedent:
Dan Bănacu, director general Holzindustrie Schweighofer România: „Am investit peste 800.000.000 euro în România și am creat peste 3.000 de locuri de muncă directe”

Sunteți noul director al Holzindustrie Schweighofer România din august 2016. De ce ați acceptat această provocare? Lucrez în industria lemnului...

Închide