Romanian Courier and Postal Services Forum 2015

Romanian Courier & Postal Services
Impactul comertului online aspura industriei de curierat: cresteri impresionante ale cifrei de afaceri si provocari operationale

Bucuresti, 30 Martie 2015 – Provocarile generate de expansiunea comertului online, cerintele specifice in ceea ce priveste livrarea in segementul B2C, solutiile pentru problemele determinate de platile la livarare, managementul cash-ului, dar si oportunitati de finantare alternative s-au regasit printre subiectele dezbatute in cadrul celei de-a doua editii a Romanian Courier & Postal Services Forum, eveniment organizat de catre Govnet Conferences cu suportul Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (A.O.C.R.) si al Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD), singurul de acest fel adresat exclusiv industriei de curierat si servicii postale din Romania.

Active intr-un sector a carui dezvoltare a fost puternic accelerata in ultimii ani de expansiunea rapida a comertului online, companiile de curierat au cautat sa se adapteze la nevoile in continua schimbare ale consumatorilor finali introducand noi servicii care sa se plieze pe noile cerinte.

Impactul comertului online in cifra de afaceri este unul important chiar si in randul companiilor care ofera servicii integrate, precum este UPS, si ale caror segmente principale de activitate sunt cele B2B.

„Chiar daca zona B2B ramane cea mai importanta pentru noi, observam ca segmentul B2C creste mult mai rapid”, a spus Tim Helsen, Country Manager pentru UPS in Romania, Grecia si Ungaria, evidentiind in acelasi timp ca si pentru ei, evenimente precum Black Friday genereaza o crestere importanta a volumului livrarilor care ajung sa se dubleze.

O situatie similara este si cea a Postei Romane al carui serviciu de livrari rapide, Prioripost care are o evolutie pozitiva in circumstantele dezvoltarii comertului electronic.

„Prioripost a inceput sa fie un business profitabil si se intrevede o dezvoltare a acestui segment. Suntem orientati spre o dezvoltare, se au in vedere investitii”, a declarat Gina Budeanu, Director Servicii Expres, Posta Romana.

Pe de alta parte, cand vine vorba despre curieratul domestic, unele dintre serviciile introduse odata cu cresterea afacerilor din zona de comert online genereaza provocari suplimentare pentru curieri, un exemplu elocvent fiind asa-numitul „check-on-delivery” – livrarile cu verificare.

“Adancim, cred, neincrederea, venind cu acest check-on delivery”, a spus Felix Patrascanu, CEO FAN Courier, explicand ca timpul pe care il necesita oferirea acestui serviciu afecteaza timpii de livrare.

Astfel, implementarea acestei optiuni diminueaza numarul de livrari zilnice ale curierilor, a punctat si Karla Codrea, CFO DPD Romania.

„Un curier este pana la urma un curier, trebuie sa tinem cont de asta. Exista legi prin care acele colete pot fi returnate. Eu cred ca ar trebui mers mai mult cu acest sfat catre clienti, cu aceasta lege si popularizata mai mult, cred ca ne-ar scuti de multe, multe alte lucruri”, a adaugat Patrascanu.

„As vrea sa inteleaga toata lumea, si clientii si noi, ca noi transportam niste colete – nu o tigaie, nu transportam un laptop, un modem – noi preluam o cutie sau palet si asta livram. Nu trebuie sa ne asiguram de softul din laptop s.a. si asta porneste in primul rand de la noi. si din perspectiva globala nu stiu sa se intample acest lucru in multe alte tari. A fost o gaselnita in Romania si din pacate afecteaza foarte multe lume”, a comentat si Bogdan Dragotoiu, Country Sales & Marketing Manager TNT Romania.

Octavian Badescu, Fondator al Sameday Courier, a incercat sa explice fenomenul punandu-l pe seama unei lipse de incredere a romanilor in comerciantii online: „Dupa parerea mea, aceasta este o faza caracteristica unei etape incipiente in dezvoltarea comertului online in Romania. Pe masura ce increderea va creste in comertul online, probabil ca se va depasi aceasta faza”.

Un alt aspect care ridica probleme companiilor de curierat este plata la livrare.

„in Europa de Est, aproape 90 la suta din plati sunt facute cash on delivery. in momentul de fata, a face managementul acestui cash este o treaba destul de complicata si costisitoare”, a spus Felix Patrascanu.

in acest context, o crestere a platilor online sau cu cardul este de dorit, a mentionat reprezentanta DPD Romania: „Ne dorim sa reducem aceste plati cash si sa mergem in directia platilor cu cardul, in prepay. in afara de ce s-a discutat pana acum, exista si riscurile aferente, riscul la curier, toate sunt riscuri pe care ni le asumam”.

Prin urmare, implementarea prevederilor Directivei Europene prin care comisionale bancare sunt reduse reprezinta o masura care va avea un impact pozitiv in vederea scaderii platilor cash.

Referindu-se la reglementarile domestice Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE MasterCard Europe a mentionat ca undeva pe la inceputul lunii iunie va intra in vigoare comisionul interbancar de 1 leu pentru serviciile de curierat, reducerea fiind semnificativa, comparativ cu comisionul de 1% perceput acum.

„Toti jucatorii importanti din piata isi doresc, strategic, ca platile cash sa scada. Curierii cred ca sunt primii care isi doresc asta pentru ca ei au si costurile de manipulare, dar si costul de timp – procesare a acelei plati la client. Cred ca se va merge inspre directia asta. Cred ca odata cu cresterea volumelor din e-commerce, colectarea platilor cash nu va mai fi nici dorita si nici profitabila pentru vanzatori”, a explicat Ghita.

Daca majoritatea celor care dezvolta solutii pentru platile electronice e reprezentata de banci, Telekom Romania a anuntat dezvoltarea unei solutii complete in zona de POS care sa ajute companiile de curierat si care va fi lansata in piata in cateva luni, a spus Andrei Cepoi, Manager Vanzari ICT Telekom Romania.

Pe langa aspectele abordate prin prisma activitatii operationale a companiilor de curierat, in cadrul Forumului a fost abordat si aspectul organizarii si reprezentarii la nivel de industrie.

„in acest moment in Romania nu exista nici o asociatie care sa reprezinte marii integratori care sunt UPS, TNT, DHL si FedEx. in Ungaria exista una, care ajuta de fapt consumatorul final. Nu a fost infiintata, desigur, pentru a discuta despre fixarea preturilor sau pentru a obtine avantaje fata de alti competitori, ci pentru a ajuta consumatorul final”, a explicat Tim Helsen.

Astfel, alaturi de AOCR, se preconizeaza ca va fi infiintata o noua asociatie menita sa reprezinte doar companiile integratoare, acestea functionand diferit, atat din punct de vedere al licentelor, cat si din perspectiva abordarii, care in cazul lor este una globala, a adaugat reprezentantul UPS.

Partenerii Romanian Courier & Postal Services 2015 au fost: DPD, Fan Courier, Ford, GLS, Honeywell, MasterCard, Noerr, UPS, Zebra Technologies, Telekom Romania, Bowe Systec, FAN Courier, Lupa GPS, OMV, Oscar Downstream, Sameday Courier, Siemens, Smart ID, Total Technologies si Toyota Material Handling.

Pentru mai multe informatii despre eveniment si prezentarile din cadrul Forumului, accesati: http://govnet.ro/Courier-and-Postal-Services-Forum-2015-Romania-conference

German
Citește articolul precedent:
Piata imobiliara si materialele de constructii in 2015

BusinessMark a organizat evenimentul “Real Estate & Construction Forum”, care a avut loc pe 24 martie 2015, la Bucuresti, Hotel Athenee...

Închide