Conducerea defensivă, necesară pentru a reduce intoleranța și agresivitatea din trafic – studiu Continental și Academia Titi Aur

Nesemnalizarea la schimbarea direcției, viteza excesivă și folosirea telefonului mobil în timpul șofatului sunt principalele comportamente care îi deranjează pe participanții la trafic, iar o educație mai bună, sub forma de cursuri de conducere defensivă, ar fi necesară pentru a reduce intoleranța și agresivitatea de pe șosele, arată datele unui studiu referitor la obiceiurile și atitudinea în traficul din România.

Studiul, comandat agenției Merlin Research de Continental România și Academia Titi Aur, a fost efectuat în luna noiembrie, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, de 1.000 de persoane.

„Acest studiu contribuie la strategia Vision Zero a companiei Continental. Continental și-a setat un obiectiv ambițios ce trebuie realizat în trei etape succesive: evoluția de la cei mai buni timpi în frânare la zero accidente fatale, zero accidente cu victime și zero accidente. Vision Zero este un obiectiv pe termen lung al companiei“, a declarat, într-un comunicat, Cristian Enculescu, Head of Passive Safety and Sensorics Continental România.

Taximetriștii sunt considerați cei mai puțin amabili participanți la trafic, în timp ce șoferii mijloacelor de transport în comun inspiră cea mai mare siguranță pe șosea. Totodată, cei mai puțin politicoși șoferi sunt cei care au mașini foarte scumpe; aceștia nu par a-i respecta pe ceilalți participanți la trafic, arată datele cercetării.

Bicicliștii îi consideră mai amabili pe ceilalți bicicliști, opinie care nu este împărtășită de șoferi sau motocicliști, potrivit studiului.

Un aspect care a reieșit din răspunsurile participanților la studiu vizează violența din traficul din România: 30% din respondenți admit că au fost implicați sau martori la altercații sau comportamente agresive în trafic în ultimul an.

„Trei sferturi dintre participanții la trafic sunt de părere că o educație mai bună, sub forma de cursuri de conducere defensivă, este necesară pentru a reduce intoleranța și agresivitatea din trafic. Cu toate acestea, mai puțin de jumătate consideră că ei, personal, ar avea nevoie de astfel de cursuri de conducere defensivă/ educație rutieră/ legislație”, se spune în comunicat.

Studiul mai arată că 8 din 10 participanți la trafic utilizează sistemele de navigație pentru a scurta drumul spre destinație. În același timp, pneurile de iarnă sunt considerate a oferi siguranță în deplasarea pe zăpadă.

„Este o initiațivă laudabilă a Continental România, pentru că astfel de studii sunt o oglindă a percepției traficului și, din înțelegerea acestei percepții, se pot găsi soluții pentru îmbunătățirea atitudinii în trafic. Deși cifrele și graficele plictisesc și enervează câteodată, dau totuși informații clare despre modul în care gândește participantul la trafic, în cazul nostru, și atunci, cei care acționează, producătorii de echipamente, entitățile implicate în educație și securitate rutieră și, nu în ultimul rând, presa care transmite toate aceste informații, pot să și dirijeze mai bine activitățile și comunicarea”, declară Constantin Aur, directorul general al Academiei care îi poartă numele.

Continental dezvoltă tehnologii și servicii inovatoare pentru mobilitatea sustenabilă și interconectată a oamenilor şi a bunurilor acestora. Compania cu profil tehnologic fondată în 1871 oferă soluții sigure, eficiente și accesibile pentru autovehicule, mașini, trafic și transport. Grupul german a realizat în 2017 o cifră de afaceri de 44 de miliarde de euro și are în prezent peste 244.000 de angajați în 61 de țări și piețe.

În perioada 1999-2017, Continental a investit circa 1,4 miliarde euro în activităţile din România, unde este prezent cu toate cele 5 divizii.

Academia Titi Aur contribuie la siguranța rutieră prin educație și cercetare. Oferă cursanților săi o bază solidă de cunoștințe și abilități pentru a îi ajuta să dețină o experiență de conducere sigură și de succes pe tot parcursul vieții.

Facilitățile academiei includ cel mai complex autodrom din Europa de Est, întins pe o suprafață de 12,5 hectare, care include piste de asfalt, off road și macadam, laboratoare, săli de curs, restaurant și zone de recreere, iar echipa sa de instructori este formată din peste 30 de traineri, piloți și copiloti, care activează sau au participat în campionatele de motorsport din România.

German
Citește articolul precedent:
HOTSPOT Sibiu II – Calendar ticsit cu evenimente de marcă în 2019. Pregătirile pentru Summitul dedicat viitorului UE, în grafic. În plus, fosta Capitală Europeană a Culturii își intră în rolul de Regiune Gastronomică Europeană

Publicația bilingvă româno-germană DeBizz Magazine și Fundația pentru Libertate Friedrich Naumann pentru Europa de Sud-Est, în colaborare cu DWS (Clubul...

Închide