Cum îmi păstrez cei mai buni angajați? Cinci căi de a atinge obiectivul

(Foto: AndreyPopov/ depositphotos.com)

În lumea noastră, a afacerilor, totul este foarte stresant. Target-urile companiilor sunt ambițioase, iar corecții strategice de curs sunt aplicate din ce în ce mai des, pentru a putea ține pasul cu lumea care se schimbă rapid. De asemenea, există și concurența care are grijă să nu putem bate niciodată pasul pe loc. Într-un astfel de mediu este important, înainte de toate, să angajăm oamenii potriviți și să îi și păstrăm. Ultimul aspect devine tot mai mult o provocare. Ce puteți să faceți în acest caz, în calitate de manager de top sau în calitate de antreprenor, pentru a nu vă pierde cei mai importanți oameni?

Oferiți oportunități de promovare. Nimeni nu rămâne pentru mult timp în firmă, mai ales oamenii tineri, dacă nu sunt oferite posibilități de dezvoltare a carierei. Sarcini interesante, perspectivă internațională, răspundere legată de personal, acestea sunt doar câteva dintre posibilitățile prin care vă puteți fideliza angajații. Adesea este cazul ca oameni buni să schimbe locul de muncă deoarece drumul carierei le este blocat. Gândiți-vă la soluții; poate puteți crea un domeniu nou, în care tinerii să își poată dovedi valoarea. Alocați-vă un anumit timp pentru a identifica telentele din compania dvs. De multe ori, chiar angajații cu potențial sunt ascunși undeva pe nivelurile ierarhice inferioare. Superiorii direcți nu sunt întotdeauna interesați de dezvoltarea propriilor lor angajați, așadar puteți să priviți liniștiți peste umărul acestora.

Plătiți rezonabil. În cazul motivației angajatului continuă să apară subiectul salariului. Mi se pare că acesta este, în special pentru angajații români, deosebit de important. Aceștia ar fi dispuși să schimbe angajatorul și pentru puțin mai mulți bani altundeva. Aveți grijă să nu plătiți sub nivelul pieței, deoarece angajații află acest lucru rapid. Dacă plătiți cu mult mai puțin decât concurența, atunci este aproape imposibil să echilibrați acest lucru prin alte avantaje. Psihologul american Frederick Herzberg a arătat în lucrările sale din anii ‘50 privind motivația angajaților faptul că salariul joacă, de fapt, doar un rol subordonat, atât timp cât este atins un anumit nivel corect.

Salariul devine însă o problemă atunci când acest nivel nu este atins, în mod obiectiv sau subiectiv, în sensul că angajatul consideră că merită mai mult decât salariul pe care îl primește.

Interesați-vă de angajați. Știm cu toții din propria experiență că cel mai rău lucru pentru copii este atunci când nu sunt percepuți, nu sunt apreciați și sunt neglijați. La fel stau lucrurile și cu angajatul dvs. Arătați-i că vă interesează persoana și istoria lui. De fapt, prin acest lucru, îi oferiți atenție, probabil cel mai important cadou pe care puteți să îl oferiți unui om în timpurile noastre care se mișcă atât de rapid. Vă este ușor să manifestați interes față de alții, dacă oricum lucrați deja cu drag cu oamenii și vă face plăcere să contribuiți la dezvoltarea acestora pe plan personal și profesional. În economie este, însă, de multe ori foarte diferit: pe manageri îi interesează doar persoana și ego-ul lor, iar, în cel mai rău caz, încep să se folosească de angajații lor doar în scopuri proprii. În acest caz, nu puteți să vă mirați dacă angajații cei mai buni nu rămân pentru mult timp la dvs.

Creați o atmosferă bună de lucru. Cum stau lucrurile în această privință în compania dvs.? Aveți un bazin cu rechini, în care fiecare luptă cu fiecare, sau se tratează lumea în mod corect, cu respect? Cu toții știm că trebuie să fim competitivi și de aceea concurența, atât cea externă, cât și cea din companie, chiar și dintre angajați, ține de normalitate. Cum concepeți colaborarea este, însă, doar alegerea dvs. Ce accente puneți în calitate de persoană de conducere? Reușiți, în ciuda jocului concurenței pe care îl jucăm cu toții, să rămâneți autentici și să arătați din când în când pur și simplu umanitate? O atmosferă bună nu poate fi obținută cu forța și nu poate fi ambalată în vorbe frumoase, ci se obține prin exemplu. Nu există o rețetă-standard. Poate fi chiar și numai un anume fel de a vă purta, pe care îl folosiți și pe care vreți să îl promovați în firma dvs., pot fi evenimente interne în cadrul cărora vă afișați stilul prin puterea exemplului. Nu uitați niciodată că întâi dvs. trebuie să fiți schimbarea pe care doriți să o vedeți în ceilalți: the work always starts with you.

Conducerea companiei în mod transparent și modern. Angajații vor tot mai mult să participe la discuții și să contribuie în mod creativ. Vechiul stil al unui șef care hotărăște totul și conduce în mod autoritar cu certitudine că nu mai este acceptabil pentru noua generație. În ziua de azi sunt atinse performanțe optime doar prin management modern, cu țeluri clare și cu implicarea angajaților în luarea deciziilor. Mulți șefi de companii par să nu fi realizat acest lucru în totalitate. Dacă sunt luate decizii în mod exclusiv „de sus” și dacă acestea nu sunt comprehensibile – de exemplu, promovarea unui angajat care ajunge într-o poziție nouă doar din simpatie sau datorită relațiilor personale cu șeful – atunci vă veți pierde angajații buni. De câte ori vă dovediți a nu fi onești cu angajații dvs., spunându-le o poveste care, de fapt, nu e adevărată? Noi, oamenii, mirosim, de regulă, ceea ce e adevărat și ceea ce nu e. Așadar, aveți grijă cu poveștile dvs. Desigur că se mai întâmplă și la nivel de conducere ca dvs. înșivă să nu fiți liberi și să trebuiască să acceptați decizii „de sus”, de exemplu indicații de la societatea-mamă. Însă, și atunci puteți aborda astfel de conflicte personale, ba chiar să le faceți transparente. Angajații vă vor fi recunoscători pentru sinceritate.

German
Citește articolul precedent:
LA TIMIŞOARA SE REALIZEAZĂ CEA MAI MARE INVESTIŢIE ÎN REAL ESTATE DIN VESTUL ŢĂRII

La Timişoara, continuă lucrările la primul proiect mixt din vestul ţării. Ansamblul Openville, dezvoltat de companiile IULIUS şi Atterbury Europe...

Închide