Deloitte CE Top 500: Cele mai mari companii din România sunt Automobile Dacia, OMV Petrom și Rompetrol Rafinare

România este prezentă cu 46 de companii în cadrul Deloitte CE Top 500, unde ocupă a patra poziție în clasamentul pe țări, în urma Poloniei, Cehiei și Ungariei, cei mai mari jucători locali fiind Automobile Dacia, OMV Petrom și Rompetrol Rafinare.

Analiza companiei de consultanță Deloitte include cele mari mari 500 de companii, 50 de bănci și 50 de asiguratori din 18 țări din Europa Centrală și de Est, plus Ucraina.

„Clasamentul din acest an este o confirmare a faptului că România se găsește pe un trend ascendent împreună cu celelalte țări din Europa Centrală. România trebuie să continue dezvoltarea în infrastructură și să-și îmbunătățească sistemul educațional și cel sanitar pentru a putea furniza servicii mai bune și a atrage investiții în producție”, a declarat Ahmed Hassan, Country Managing Partner Deloitte România.

Potrivit clasamentului, veniturile totale ale companiilor din România prezente în top se ridică la 46,4 miliarde euro, în creștere ușoară față de anul 2014.

Jucătorii din retail au înregistrat cea mai mare rată de creștere, de 17,8%, și reprezintă 20% din totalul companiilor românești incluse în cea de-a 10-a ediție a topului.

În 2015, rata medie a creșterii anuale în euro a companiilor locale a fost de 6% (versus 5,3% în 2014). Un număr de 25 de companii și-au îmbunătățit poziția, iar cinci firme noi au fost incluse în top.

Veniturile cumulate ale tuturor companiilor incluse în CE Top 500 se ridică la 685 miliarde euro, în creștere cu 1,7%.

Automobile Dacia ocupă poziția 25 în clasamentul regional, cu o creștere a veniturilor de 1,7% (4,3 miliarde euro), OMV Petrom se plasează pe locul 27 (4 miliarde euro) și Rompetrol Rafinare este pe locul 52 (2,5 miliarde euro).

Comparativ, pe primele trei locuri în clasamentul CE Top 500 se regăsesc, ca și anul trecut, PKN Orlen din Polonia (21,1 miliarde euro), MOL din Ungaria (13,2 miliarde euro) și Skoda Auto din Cehia (11,5 miliarde euro).

Clasamentul este realizat pe baza veniturilor din vânzări înregistrate în situațiile financiare individuale sau consolidate pentru anul fiscal 2015.

German
Citește articolul precedent:
SMART MARKETING

BusinessMark, în parteneriat cu Biroul Cannes Lions România, a pregătit o nouă ediție SMART MARKETING, eveniment ce va avea loc...

Închide