Doar 20% din IMM-urile românești derulează exporturi – studiu UPS

Jim Kearney, Managing Director UPS România, Ungaria și Grecia

IMM-urile generează un sfert din exporturile totale ale României, în contextul în care doar 20% din întreprinderile mici și mijlocii desfășoară activități de export, arată datele unui studiu realizat de compania de curierat și logistică UPS și specialiștii în cercetare de piață de la Kantar Millward Brown.

Potrivit studiului, cele mai multe IMM-uri exportatoare sunt localizate în București și Regiunea de dezvoltare Vest (județele Timiș, Arad, Hunedoara și Caraș Severin), fiind active preponderent în industria prelucrătoare, comerț, transporturi, IT&C și agricultură.

Dintre firmele analizate, cele mai multe sunt concentrate în regiunea București-Ilfov (23,4%), urmată de Nord-Vest (14,4%), Centru (13,1%), Sud-Muntenia (11,1% ), Nord-Est (10,8%), Vest (9%) și Sud-Vest (6,7%).

Studiul include informații de la 52.000 de IMM-uri care au depus ultimul bilanț contabil în 2016, au între 10 și 249 de angajați şi o cifră de afaceri de până la 50 de milioane de euro.

Întreprinderile mici și mijlocii sunt coloana vertebrală a economiei europene și românești, reprezentând 99% din totalul companiilor.

La nivelul României, IMM-urile generează peste o treime din totalul cifrei de afaceri realizată de firmele active pe piață.

„IMM-urile care exportă înregistrează o creștere mai mare a veniturilor și sunt mai încrezătoare în viitor”, a declarat Jim Kearney, Managing Director UPS Romania, Ungaria și Grecia.

Un studiu UPS la nivel european, publicat la începutul acestui an, arată că peste jumătate din întreprinderile mici care exportă au înregistrat creșteri ale veniturilor în ultimii trei ani.

Anul trecut, compania de curierat și logistică a introdus un nou segment de zbor cargo la Cluj-Napoca, făcând astfel legătura cu hub-ul aerian din Köln, și a îmbunătățit timpii de tranzit în rețeaua terestră care conectează România cu restul Europei.

Odată cu noul segment de zbor cargo, UPS oferă IMM-urilor care doresc să acceseze piețele internaționale extinderea orei maxime de preluare a expedițiilor. Aceste investiții fac parte dintr-un plan investițional de 2 miliarde de dolari, până în 2019, prin care rețeaua europeană a UPS va deveni și mai rapidă.

Grupul american UPS este lider global în domeniul logisticii, oferind o gamă largă de soluții, inclusiv transportul de colete mici și mărfuri cargo, facilitarea comerțului internațional și folosirea unor tehnologii avansate pentru o gestionare mai eficientă a lumii afacerilor. UPS deservește peste 220 de țări și teritorii din întreaga lume.

German
Citește articolul precedent:
bosch
Un nou acumulator hibrid de la Bosch – 48 de volți reprezintă rețeta succesului

Perioade scurte de dezvoltare: Bosch este un incubator de electromobilitate Noul acumulator de 48 de volți a fost proiectat sistematic...

Închide