E.ON: Românii, cei mai optimişti europeni în privinţa viitorului maşinilor electrice

Aproape 70% dintre români sunt convinşi că vehiculele electrice vor fi în topul preferinţelor de cumpărare în următorul deceniu, relevă un studiu realizat de E.ON în opt ţări europene.

„Cei care îşi imaginează că din acest punct de vedere cetăţenii germani sunt cei mai optimişti se înşală. De fapt, europenii care se dovedesc a fi cei mai încrezători sunt românii, 68% dintre cei chestionaţi anticipând că vehiculele electrice vor fi în topul preferinţelor de cumpărare în următorul deceniu. Spre comparaţie, proporţia germanilor care pariază pe o asemenea ascensiune a maşinilor electrice este de doar 36%, iar a suedezilor, de 33%”, potrivit E.ON.

Analiza arată că aproape jumătate dintre europeni sunt convinşi că în următorii 10 ani vor fi în circulaţie mai multe maşini electrice decât autovehicule echipate cu motoare convenţionale.

Pe de altă parte, 43% dintre germani prevăd că mai mult de jumătate din energia produsă în 2027 va proveni din surse regenerabile. O opinie oarecum similară o au turcii (39%), suedezii (35%) şi britanicii (31%).

În cazul românilor, 29% dintre cei chestionați estimează că majoritatea energiei produse în ţară va fi regenerabilă. Mai puţin încrezători sunt cehii (18%) şi ungurii (17%).

Roboţii care ajută în gospodărie vor deveni o prezenţă obişnuită peste zece ani, apreciază 35% dintre cetăţenii turci. Şi românii stau bine la acest capitol al previziunilor, 31% dintre ei văzând ca foarte probabilă prezenţa roboţilor în casele lor în acest orizont de timp.

În schimb, doar 18% dintre respondenţi din Marea Britanie și 17% dintre participanţii la studiu din Ungaria îşi pot imagina cum, nu peste mult timp, roboţii le vor curăţa ferestrele, le vor găti sau le vor spăla rufele.

Rezultatele fac parte din sondajul „Living in Europe”, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat aproximativ 8.000 de persoane în Germania, Marea Britanie, Italia, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria, în decembrie 2016.

German
Citește articolul precedent:
Alexandru Vlad
Alexandru Vlad, CEO Selgros Cash&Carry România: Clienţii noștri au înţeles cine suntem și ce avem în plus faţă de ceilalţi actori de pe piaţa de bunuri de larg consum

Cum a evoluat business-ul Selgros România în acest an, comparativ cu 2016, și care sunt factorii care au susţinut vânzările?...

Închide