Educația financiară nu e despre câți bani îți rămân până la salariu, ci despre cât pui deoparte când iei salariul

bvb

Se vorbește mult de educație financiară și, de cele mai multe ori, prea prețios și într-un limbaj în continuare criptat și tehnic încât majoritatea începătorilor renunță chiar dinainte să înceapă. E nevoie de o simplificare a mesajului, spunea CEO-ul Bursei de Valori București (BVB), Adrian Tănase, în luna martie la Global Money Week, un eveniment internațional, realizat cu scopul de a crește gradul de educație financiară în rândul tinerilor, care s-a desfășurat inclusiv în România și la care au aderat BVB și ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiară).

Cum putem avea mai mulți investitori pe piața de capital din România? Prin educație financiară. Și cum realizăm această educație financiară? Printr-o suită constantă de inițiative educaționale și, cel mai important, prin accesibilitate. „Nu putem avea mai mulți investitori dacă nu avem educație financiară. Vrem ca piața de capital să devină accesibilă cât mai multor persoane, indiferent de specializarea lor în domeniul financiar. Vom continua programele de educație financiară pentru ca piața de capital să nu fie un loc exotic pentru investitorii individuali, ci un loc obișnuit pentru economiile lor,” a spus Adrian Tănase, CEO al BVB.

Suntem întrebați adesea ce face BVB pentru a crește gradul de educație financiară și cum răspunde nevoilor generației Millenials pentru care informarea se face cu precădere în mediul online. Cel mai bun răspuns cred că poate fi susținut de cifre. Și pentru că vorbeam de online, statisticile canalului de YouTube al Bursei de Valori București arată nu doar gradul de interes al investitorilor, ci și gradul de diversificare al interesului acestora față de temele care privesc piața de capital.

Concret, pe canalul de YouTube al BVB au fost urmărite în ultimii doi ani 1,13 milioane de minute de educație financiară. În total, peste 670.000 de vizualizări au fost înregistrate în toată această perioadă. În acest moment, aproape 340 de videoclipuri cu teme de interes pentru potențialii investitori sunt disponibile spre vizualizare.

Videoclipurile de pe canalul de YouTube al Bursei de Valori București care au adunat cele mai multe vizualizări au fost cele privind: prezentarea portalului InvestingRomania.com, prezentarea platformei educaționale Fluent în Finanțe și o serie de episoade 7/24 Capital, proiect online lansat de BVB anul trecut cu ocazia Zilei Naționale a Investițiilor. Și nu ne oprim aici, pentru că îmbunătățirea gradului de alfabetizare financiară este un proces continuu.

Rămâne însă întrebarea: cum putem să aflăm cât suntem de educați financiar fără să dăm vreun test în acest sens? Am găsit un posibil răspuns la această întrebare observând obiceiurile de consum ale românilor. Când nu vom mai număra câți bani ne-au rămas până la salariu, ci când vom pune deoparte o sumă de bani imediat ce luăm salariul, când vom investi în noi cu aceeași regularitate cu care plătim rata la bancă sau factura la telefon, de abia atunci vom putea spune că suntem educați financiar. În esență, educația financiară nu e atât despre bani, cât mai degrabă despre modul în care facem alegeri și ne construim obiceiuri: când, pe lângă a lucra pentru bani, vom lăsa și banii să lucreze pentru noi.

Florin Cepraga, Senior PR Specialist, BVB



German
Citește articolul precedent:
Liviu Flusca_Attorney at Law_online
Flexibilitate mai mare pentru angajați și costuri mai reduse pentru angajatori? A fost reglementată telemunca

Din 5 aprilie 2018 angajatorii și salariații pot opta de comun acord pentru desfășurarea muncii în alt loc decât cel...

Închide