Finanțările BCR pentru proiecte de infrastructură locală depășesc 5 miliarde de lei

Banca Comercială Română (BCR) a depășit cifra de 5 miliarde lei finanțări acordate proiectelor de infrastructură dezvoltate de autoritățile publice locale în perioada 2005 – 2015.

Cea mai mare parte a finanțărilor au fost atrase pentru reabilitarea infrastructurii rutiere (drumurile județene și comunale, precum și străzile urbane ori rurale care sunt în responsabilitatea autorităților locale), nivelul finanțărilor pe acest segment ridicându-se la aproximativ 2,6 miliarde lei.

O altă categorie majoră de proiecte a vizat intervenții dedicate pentru îmbunătățirea calității vieții: legături rutiere între comunități izolate, reparații ale școlilor și spitalelor, construcția de locuințe sociale, centre de asistență socială și îngrijirea persoanelor cu dizabilități, infrastructură de apă, canalizare și managementul deșeurilor.

Aproximativ un miliard de lei reprezintă co-finanțări ale proiectelor realizate cu fonduri europene aferente programelor operaționale aferente perioadei 2007-2013, precum Programul Operațional Regional, Programul Național de Dezvoltare Rurală, Programul Operațional Sectorial Mediu (sisteme integrate de management al deșeurilor), precum și o serie de programe de cooperare transfrontalieră.

Ioana Gheorghiade, director executiv Sector Public și Finanțarea Infrastructurii în cadrul BCR, afirmă că se impune din ce în ce mai mult dezvoltarea strategică a infrastructurii pentru transportul de mărfuri și a celei educaționale pentru atragerea și păstrarea investitorilor în România.

„Dacă nu se schimbă nimic în această privință, investițiile se vor concentra în continuare în Capitală și în orașele mari cu forța de muncă calificată ori în zona de Vest cu lanțul logistic care s-a dezvoltat în acea zonă cu acces rapid la autostrăzile din Ungaria. Fără o extindere a infrastructurii interesul companiilor private se mută pe piețele externe, iar investitorii străini vor prefera Polonia sau Ungaria. Potențialul de dezvoltare al României este pus în pericol”, a spus reprezentantul băncii.

In ceea ce privește infastructura socială, BCR a acordat finanțări de aproximativ 1,7 miliarde lei, în principal pentru reabilitări de școli, spitale, proiecte de eficiență energetică pentru domeniul locativ, reabilitarea siturilor istorice.

„Dezvoltarea infrastructurii este critică pentru creșterea calității vieții în regiunile mai puțin dezvoltate. La nivel național, în regiunile mai puțin dezvoltate, finanțările acordate de către bancă au urmărit cu preponderență dezvoltarea rețelelor de apă/ canalizare, dezvoltarea infrastructurii de management a deșeurilor, infrastructura rutieră, iluminat și transport public ori reabilitarea siturilor istorice”, a spus, la rândul său, Ștefan Buciuc, director Departament Autorități Publice în cadrul BCR.

Prioritățile BCR pe termen scurt și mediu vizează susținerea proiectelor co-finanțate cu fonduri europene, atât cele în curs de finalizare derulate în cadrul POR 2007 – 2013, cât și cele care urmează să fie implemenate prin programul 2014 – 2020; finanțarea dezvoltării infrastructurii sociale, educaționale și de transport în zonele mai slab dezvoltate ale României; finanțarea dezvoltării infrastructurii de mediu și cooperarea între mediul privat și public pentru dezvoltarea proiectelor esențiale, inclusiv în format PPP.

„BCR încurajează orice proiect care presupune eliminarea birocrației și creșterea transparenței procesului de achiziție publică și un mediu competițional corect și etic”, arată reprezentanții băncii deținute de grupul austriac Erste.

BCR este cea mai mare bancă din România după valoarea activelor (14,4 miliarde euro) și a numărului de clienţi.

German
Citește articolul precedent:
Telekom Romania Mobile anunţă oferta de vară prepaid GigaWeek – bonus 1GB trafic de date pe săptămână

Bonusul se acordă utilizatorilor de cartelă preplătită Telekom, care au activă pe cont una dintre extraopţiunile: Extra Date M, Extra...

Închide