Fonduri nerambursabile pentru promovarea firmelor românești în străinătate

Firmele din România vor putea primi până la 50.000 lei anual pentru promovare pe piețele externe, printr-un program finanțat de la bugetul de stat, a anunțat Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, care estimează un număr de până la 500 de beneficiari în fiecare an.

OUG privind Programul de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români, cu finanţare de la bugetul de stat, a fost aprobată de Guvern în ședința de miercuri.

„Programul facilitează promovarea produselor şi serviciilor IMM-urilor pe pieţele externe, stimulând comunicarea şi parteneriatul în afaceri și pregătind întreprinzătorul în domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe”, potrivit instituției.

În cadrul programului, fiecare beneficiar poate obţine pe parcursul unui an până la 50.000 lei, sumă nerambursabilă.

Printre activitățile susținute de acest program se numără participarea la târguri, expoziţii și misiuni economice organizate în străinătate, crearea identității vizuale a firmei sau realizarea unui site pe internet/aplicaţie pentru mobil, pentru prezentarea activităţii şi a produselor promovate.

„Internaționalizarea reprezintă o gură de oxigen pentru multe firme românești mici și mijlocii. Un procent de 4,67 din IMM-urile româneşti au activităţi de export, România situându-se la mai puțin de jumătate din media europeană. Consider că este momentul ca România să facă față competiției globale și cred că acest program oferă sprijin real în domeniu”, a declarat ministrul de resort, Florin Jianu.

German
Citește articolul precedent:
REWE pariază pe extindere și vrea să dubleze rețeaua Penny Market până în anul 2025

Rețeaua de magazine Penny Market, operată de grupul german REWE, va fi extinsă cu 20-25 de magazine pe an, până...

Închide