Germanii de la Bosch au încheiat anul trecut cu vânzări consolidate de 1,9 mld. lei în România, mai mari cu 26%

Mihai Boldijar, Director General Robert Bosch SRL și reprezentant al grupului Bosch în România

Grupul german Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2017 cu afaceri consolidate de 1,9 miliarde de lei (416 milioane de euro) în România, în creștere cu 26% comparativ cu anul anterior, în vreme ce vânzările totale nete, care includ vânzările neconsolidate și livrările interne către firmele afiliate, au înregistrat un avans de aproximativ 57%, până la 4,2 miliarde de lei (931 milioane de euro).

„România a devenit o piață din ce în ce mai importantă pentru Bosch în ultimii ani. Bosch și-a menținut poziția solidă în România, având o creștere puternică în 2017, în ciuda climatului economic și politic dificil din țară”, a declarat Mihai Boldijar, director general Robert Bosch SRL și reprezentant al grupului Bosch în România, la conferința anuală de presă din București.

În primele trei luni, Bosch a raportat o nouă creștere semnificativă, cu două cifre, a vânzărilor, a adăugat Boldijar.

Numărul angajaților din România a ajuns la aproximativ 6.500 de oameni, la finele anului trecut, reprezentând o creștere anuală de 36 de procente.

Grupul german a investit anul trecut în România aproximativ 453 milioane de lei (circa 100 milioane de euro), în special în dezvoltarea unităţilor de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj.

Fabrica de componente auto electronice din Cluj produce, printre altele unități de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus, dar și sisteme electronice pentru siguranță, care sporesc siguranța rutieră și confortul șoferilor. În octombrie 2017, Bosch a inaugurat un Centru de Training în cadrul fabricii, dedicat pregătirii elevilor în sistemul de învăţământ dual și dezvoltării profesionale a angajaților. Investiția în noua clădire, cu o suprafață de 4.400 de metri pătrați, se ridică la aproximativ șase milioane de euro.

Unitatea de producție din Blaj și-a extins anul trecut capacitatea de producție pentru componente auto de înaltă calitate, precum senzori de oxigen și componente pentru controlul transmisiei și se pregătește să adăuge noi produse în portofoliu, cum ar fi senzori pentru emisiile de oxizi de azot. Bosch a început anul acesta construcția unei noi clădiri de birouri în cadrul fabricii, aceasta urmând să fie inaugurată în 2019.

Bosch a decis să își extindă activitățile de producție şi pentru sectorul Bunuri de larg consum. BSH Electrocasnice a achiziționat recent un teren de 40 de hectare pentru construirea unei fabrici de mașini de spălat în Simeria, proiect care va necesita o investiție de aproximativ 110 milioane euro în următorii ani.

Grupul german și-a extins permanent activitățile de cercetare și dezvoltare în România începând cu 2013 și a început anul acesta construcția propriului Centru de Inginerie la Cluj-Napoca, proiect cate presupune o investiție de aproximativ 25 milioane de euro. Noua clădire, care va avea o suprafață de aproximativ 17.000 mp, va concentra, din 2019, activitățile desfășurate anterior în mai multe locații din Cluj.

În prezent, aproximativ 400 de angajați își desfășoară activitatea în sediile Centrului de Inginerie din Cluj-Napoca. Centrul de R&D din Cluj dezvoltă produse de ultimă generaţie în ariile software, hardware și mecanică, precum și ingineria calităţii şi a fiabilităţii.

Anul trecut a adus o creștere importantă și pentru Bosch Service Solutions din Timișoara, care asigură servicii de externalizare a proceselor de afaceri în 20 de limbi. Compania îşi va reloca în iulie operațiunile într-o clădire nouă de birouri, unde a închiriat patru etaje cu o suprafață totală de 7.300 mp, pe care plănuieşte să o extindă.

În cadrul sectorului Soluții de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket s-a aliniat creșterii pieței în 2017. Având noi parteneri, Bosch a crescut rețeaua din România la peste 350 de service-uri auto. De asemenea, și sectorul Tehnologie pentru construcţii şi energie a înregistrat o creștere pe parcursul ultimului an.

Divizia Termotehnică din cadrul Bosch a continuat creșterea vânzărilor în 2017, în special pe segmentul centralelor termice în condensare. În plus, sectorul Bunuri de larg consum a avut performanțe foarte bune în 2017, BSH Electrocasnice înregistrând o creștere de două cifre. În cei 18 ani de prezență pe piața din România, compania a vândut peste patru milioane de aparate electrocasnice.

Și divizia Scule electrice a obținut o creștere de două cifre în 2017, mai ales pe piața sculelor profesionale, de bricolaj și de grădinărit, unde vânzările au avansat cu peste 30 de procente. Unul dintre factorii de creștere este conectivitatea sculelor electrice inteligente Bosch, de exemplu, telemetrele inteligente cu laser.

În 2017, Bosch a asigurat personalului său peste 2.500 de zile de instruire în țară, iar 800 de angajați și-au dezvoltat competențele în sediile grupului din afara României. La Centrul de Training din Cluj, o echipă de specialiști dedicați va susține în acest an peste 300 de sesiuni de instruire pentru dezvoltarea personală și profesională a angajaților companiei.

De asemenea, grupul dezvoltă permanent în România programe care sprijină relația dintre educație și mediul economic. De exemplu, peste 400 de studenți și-au început carierele în cadrul unor programe specifice, la sediile Bosch din România. Mai mult, Bosch a lansat în 2017 un program de masterat în domeniul ingineriei electrice și un curs de conducere autonomă, derulate în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.

Bosch este, de asemenea, un partener de încredere al şcolilor locale în proiectele de învățământ dual, începând din 2013. În prezent, peste 130 de elevi se pregătesc pentru carierele lor ca tehnicieni în electromecanică şi electronică, în fabricile Bosch din Blaj și Cluj. În plus, Bosch oferă sprijin financiar și mentorat tinerilor talentați prin proiecte educaționale ca „MindCoding”, o competiție de programare și algoritmică, sau „Kids in Tech”, care oferă acces la tehnologia digitală copiilor din 250 de cluburi IT din regiuni mai puțin dezvoltate ale țării.

Grupul german Bosch este prezent pe piaţa locală de aproximativ 25 de ani şi numără peste 6.500  de angajaţi, în cinci entităţi. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi fabricile pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai deține o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată tot în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri, la Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în Capitală.

Grupul german are aproximativ 402.000 de angajaţi în întreaga lume și a generat vânzări de peste 78,1 miliarde de euro în 2017.

German
Citește articolul precedent:
Deichmann România și-a majorat vânzările cu 9% anul trecut, la 414,4 mil. lei

Grupul Deichmann, lider în comerțul german și european de încălțăminte, a  încheiat exercițiul financiar 2017 cu o cifră de afaceri...

Închide