GfK: Piața bunurilor de folosință îndelungată a avansat cu aproape 12% în T2

Foto: Depositphotos

Vânzările de bunuri de folosință îndelungată au crescut cu 11,8% în trimestrul II al acestui an, iar la nivelul primului semestru au raportat un plus de 18,9%, vânzările fiind susținute de avansul puternic al sectorului telecom, potrivit studiului GfK TEMAX.

În trimestrul al doilea, sectorul telecom a totalizat vânzări de 311 milioane euro, înregistrând o creștere de peste 21% comparativ cu intervalul similar al anului precedent, în contextul în care piața totală s-a ridicat la aproape 700 milioane euro.

„Smartphone-urile cu diagonala peste 5.6 inch și produsele din cea mai ridicată clasă de preț au înregistrat valori de peste două ori mai mari decât în T2 2017. Telefoanele dual sim au influențat pozitiv piața, având o rată a creșterii de două cifre. Smartwatch-urile au fost motorul pieței de accesorii inteligente mobile, fiind în creștere atât ceasurile cu sim card, cât și cele fără”, arată autorii studiului.

Pe de altă parte, modelele de smartphone-uri sub 5.6 inch au avut o scădere accelerată, iar pe segmentul accesoriilor inteligente mobile, brățările fitness au înregistrat cu un ușor regres.

Televizoarele au adus cea mai mare contribuție la creșterea sectorului de electronice, diagonalele mari înregistrand creșteri de două cifre. Totodată, și camerele video de acțiune și produsele audio au avut evoluții pozitive comparativ cu T2 2017. La polul opus s-au plasat căștile fără microfon și cu fir.

Cu o evoluție modestă, segmentul de electrocasnice mari a încheiat totuși cel de-al doilea trimestru pe un trend pozitiv, creșterea fiind generată de categoriile tradiționale, precum cea a aparatelor frigorifice, dar și de cele emergente, cum este cea a mașinilor de spălat vase. În schimb, segmente precum aparatele de gătit și cuptoarele cu microunde au înregistrat o evoluție negativă la finalul celui de-al doilea trimestru.

Sectorul electrocasnicelor mici a raportat în perioada analizată un avans de doar 1,7%, espressoarele fullautomatice și aparatele pentru îndepărtarea părului la femei contribuind la această creștere.

Segementul foto a consemnat o scădere de peste 12% în T2, camerele foto de tip DSLR și cele compacte fiind în continuare pe minus. În schimb, camerele foto de tip mirrorless au înregistrat o creștere de două cifre, potrivit sursei citate.

Laptop-urile, desktop-urile și monitoarele au contribuit pozitiv la creșterea sectorului de IT din punct de vedere valoric, produsele de gaming și cele cu specificații superioare având însă cele mai bune evoluții. Pe de altă parte, piața de tablete este în scădere, pe fondul rezultatelor slabe înregistrate la vânzările de tabletele sub 10 inch.

În cazul dispozitivelor de printare, analiza notează o creștere de două cifre versus T2 2017, cea mai buna performanță fiind înregistrată de produsele multifuncționale, în special cele din gamele medii și superioare de preț. Motorul acestui segment a fost tehnologia laser. Cu toate acestea, dispozitivele de printare echipate cu sistem de cerneală au fost pe minus, în special din cauza dinamicii negative a produselor din clasele inferioare de preț.

German
Citește articolul precedent:
Retailerul PROFI își mută birourile în clădirea Anchor Plaza din București cu ajutorul JLL

Compania PROFI a închiriat 800 de metri pătrați în clădirea de birouri Anchor Plaza din București, deținută de Anchor Grup,...

Închide