GfK: Piața bunurilor de folosință îndelungată, plus 9,5% în T3

Piața bunurilor de folosință îndelungată a avansat cu 9,5% în trimestrul al treilea, la aproape 600 de milioane de euro, iar trei dintre cele șapte sectoare – electronice, electrocasnice mari și electrocasnice mici – au bifat rate de creștere de două cifre. Pe de altă parte, cea mai mare scădere a fost înregistrată de sectorul IT (-15%), potrivit unui studiu realizat de compania germană de cercetare de piață GfK.

În T3, piața de electronice a înregistrat o valoare de 92 de milioane de euro, reprezentând o creștere de aproape 24% comparativ cu T3 2015. Televizoarele cu ecran plat au crescut cu peste 24% și au o reprezentat 85% din vânzările acestui sector. Vânzările de boxe și boxe portabile au raportat la rândul lor creșteri.

Piața foto a generat în al treilea trimestru din 2016 vânzări de 5 milioane de euro, mai mici cu peste 10%, în vreme ce livrările de electrocasnice mari s-au majorat cu aproape 23%, iar electrocasnicele incorporabile au continuat să avanseze în ritm accelerat, depășind rata de creștere a sectorului.

Uscătoarele de rufe au înregistrat cea mai mare creștere din piața electrocasnicelor mari, de 84% comparativ cu T3 2015.

Piața electrocasnicelor mici a consemnat un plus de aproape 25%, iar segmentul cel mai important – aspiratoarele – s-a redresat și a înregistrat o creștere de 36%. Valoarea pieței este acum comparabilă cu nivelul de dinainte de criza economică, potrivit GfK.

Produsele de îngrijire a părului, friteuzele și aparatele pentru prepararea băuturilor calde au înregistrat de asemenea creșteri ale vânzărilor, de peste 30%.

Sectorul IT a totalizat vânzări de 92 de milioane de euro în T3, scăzând cu aproape 15% față de T3 2015.

Trei dintre cele mai importante segmente ale sectorului – desktop-urile, calculatoarele portabile și tabletele – au continuat să scadă comparativ cu al treilea trimestru al anului 2015.

În timp ce vânzările din piața de telecom au crescut (+8%), ritmul de creștere de pe segmentul de smartphones a încetinit, ajungând la o creștere de 9% față de T3 2015.

Segmentul de phablet-uri a înregistrat o rată de scădere de două cifre, în contextul în care acest tip de produs nu este foarte atractiv pentru consumatorul din România, conform sursei citate.

Pe de altă parte, căștile cu microfon au crescut cu 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În T3 2016, sectorul de imprimante, multifuncționale și consumabile a scăzut cu 7%. Vânzările de imprimante multifuncționale au înregistrat scăderi de două cifre, fiind și principalul motiv de scădere al sectorului. În ciuda acestui rezultat, segmentul de imprimante multifuncționale cu sistem de alimentare continuă cu cerneală a înregistrat o dublare a vânzărilor, comparativ cu T3 2015.  Cartușele cu cerneală au înregistrat creșteri, ajutate în special de cartușele color.

GfK Temax este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK, care cuprinde date de la peste 425.000 de puncte de vânzare la nivel mondial.

German
Citește articolul precedent:
Strategia energetică: între securitate și independență

Cu încă multe luni înainte de a avea o strategie energetică finalizată, dezbaterea era deja în toi, pornind de la...

Închide