Sistemele de automatizare destinate caselor inteligente câștigă tot mai mult teren în preferințele clienților, mai ales în contextul în care, astăzi, cu toții suntem conectați la Internet of Things (IoT) și cea mai mare parte din activitatea zilnică are loc în mediul online, potrivit Hornbach, unul dintre principalii retaileri de materiale de construcţii şi grădinărit de pe plan local.

Astfel, conform datelor companiei, dacă în urmă cu cinci ani pe rafturile magazinelor sortimentul produselor destinate SMART Home era foarte mic, astăzi acesta ocupă un procent important.

„Dorința de a ști mereu ce se petrece în jurul nostru, de a eficientiza toate procesele ce ne înconjoară și de a obține o reducere a costurilor alături de mai mult timp liber a adus cu sine o creștere tot mai mare a interesului pentru sistemele ce transformă locuința într-una inteligentă”, a declarat, într-un comunicat, Mugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach România.

Potrivit reprezentantului companiei, cele mai cerute sisteme destinate caselor inteligente sunt cele menite să automatizeze monitorizarea și siguranța locuinței, alături de cele create pentru controlul iluminatului ambiental.

În ultimii cinci ani, piața produselor de securitate de tip smart a cunoscut o creștere semnificativă datorită dorinței românilor de a proteja atât familia, cât și bunurile din locuință.

„Când vine vorba de criteriile de alegere a unui sistem de securitate smart, principalele aspecte luate în calcul de clienți sunt dimensiunile locuinței, bugetul alocat acestei investiții, marca produselor dorite și recomandările primite la raft”,  a subliniat Mugurel-Horia Rusu.  

Produsele destinate iluminatului inteligent al locuinței reprezintă o altă categorie în creștere, în ultimii ani, conform companiei.

„Confort sporit, costuri mai mici la facturile de energie electrică, grija pentru mediul înconjurător – acestea sunt doar câteva dintre avantajele instalării unei iluminări automatizate. În plus, consumul redus al acestui tip de echipamente aduce o amortizare rapidă a investiției”, a adăugat directorul general al Hornbach România.  

Un sistem de iluminat se alege în funcție de următoarele criterii: destinația, dimensiunea camerei și mobilierul existent în încăpere. Astfel, există corpuri de iluminat dedicate fiecărui spațiu al casei: dormitor, sufragerie, bucătărie, hol, terasă sau grădină.

„Produsele pe care le comercializăm în magazinele noastre, fie că vorbim despre iluminatul SMART sau despre cele destinate siguranței, sunt unele intuitive care se pot monta direct de către client. Însă, pentru cei care doresc să aibă suport, dispunem de serviciul de montaj ce poate fi solicitat facil în locațiile Hornbach”, a mai spus reprezentantul companiei.

Fondată în anul 1877, grupul german Hornbach deține în prezent 160 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în nouă țări din Europa. În România, retailerul are șase magazine (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).