Hornbach a investit peste 3 milioane de euro în specializarea personalului din România

Retailerul german de materiale de construcții și grădinărit Hornbach, unul dintre principalii jucători pe piața locală de bricolaj, a investit, în cei 9 ani de activitate pe piața din România, peste 3 milioane de euro pentru pregătirea angajaților.

„La Hornbach este esenţială capacitatea angajaților de a putea răspunde oricărui client, indiferent de raionul de care se ocupă, şi de a oferi o consiliere pe măsură. Astfel, toți angajații noi beneficiază atât de traininguri standard, cât şi specifice, deoarece ne dorim să fim permanent în topul preferinţelor clienţilor atunci când vine vorba de consilierea specializată oferită de personalul nostru”, a declarat Mugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach România.

Investițiile au vizat atât pregătirea angajaţilor noi, cât şi a celor existenţi. Aproximativ 60% dintre angajații Hornbach România se află în companie de mai mult de trei ani și jumătate.

În prezent, Hornbach România are peste 700 de angajați, din care aproximativ 650 lucrează în magazine, iar rata medie anuală de fluctuație a personalului este sub 4%, inferioară celei întâlnite, în medie, în sectorul de retail.

„Printre cele mai importante cursuri pe care le urmează orice angajat Hornbach înainte de a intra, practic, în atribuțiile fișei de post, se numără școlarizările specifice, cum sunt cele în domeniul acvaristicii, al plantelor, cursuri pentru obținerea autorizației de conducere a motostivuitorului, precum și orientare în ceea ce privește procesul de furnizare și comercializare a produselor marcă Hornbach și referitoare la gestionarea și încasarea mărfii. La acestea se adaugă şcolarizările standard, precum cele în domeniul vânzării şi cele privind procesele specifice Hornbach”, precizează compania.

Trainingurile au loc în sediul central al Hornbach și în magazine. În funcție de evoluția pieței și a produselor noi în sortiment, școlarizările pot fi susținute și de către furnizori.

În acest moment, circa 46% din angajaţii companiei sunt femei, iar restul de 54% bărbaţi, vârsta medie situându-se la 37 de ani.

Hornbach este o afacere de familie, fondată în 1877. În exercițiul  financiar  2015/2016, grupul german a raportat o cifră de afaceri de  peste 3,75 miliarde euro, în creștere cu peste 5% comparativ cu perioada anterioară.

În  prezent,  concernul  deține  154 de magazine mixte de materiale  de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), dintre care șase în România (Bucureşti  Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).

German
Citește articolul precedent:
Programul WU Executive MBA Bucharest deschide sesiunea de inscrieri cu early bird discount de 5%

WU Executive Academy, parte a Vienna University – cea mai mare universitate de business din Europa – deschide sesiunea de...

Închide