Interviu cu Robert Hellwagner, noul CEO al Selgros Cash& Carry România

Ați preluat recent funcția de CEO Selgros Cash&Carry, în locul lui Alexandru Vlad, unul dintre cei mai longevivi manageri din industrie. Care sunt obiectivele principale pe care vi le-ați asumat în noua poziție?

Alexandru a marcat în mare măsură succesul companiei Selgros în România cu personalitatea și angajamentul său. Un element central de succes este acela de a ne plasa clienții în centrul activităților noastre. Acesta va fi și subiectul de bază pentru viitorul nostru. Ceea ce astăzi este „state of the art”, mâine este deja depășit.

Scopul meu este acela de a oferi gastronomilor noștri soluții și servicii personalizate pentru a le ușura munca și pentru a-i susține în drum spre succesul lor. Pentru consumatorii noștri dezvoltăm mai departe ideea de club, pentru a-i răsfăța cu și mai multe specialități și bunătățuri.

Competențele noastre de bază sunt, în special, carne și produse proprii din carne, pește, fructe și legume. În alte domenii alimentare dorim să convingem prin particularitate și varietate bogată.

Anterior, ați deținut funcția de Chief Operating Officer (COO) al companiei, începând din primăvara anului trecut. Cum vi se pare România, ce v-a impresionat și ce v-a dezamăgit aici? Care sunt principalele provocări ale unui manager expat în țara noastră?

Înainte de mandatul meu la Selgros am cunoscut România doar din reportajele din media din Vest. În ultimele 13 luni am avut posibilitatea de a vizita toate orașele în care operăm o locație Selgros. Fiecare oraș are farmecul său. M-a fascinat în mod deosebit frumusețea Deltei Dunării. Cred că aici, România are o comoară unică în Europa. Ce m-a impresionat cel mai mult până acum este amabilitatea, deschiderea și accesibilitatea oamenilor în comparație cu multe alte nații. Acest lucru este valabil în egală măsură pentru colegele și colegii de la Selgros, cât și persoanele cu care am interacționat la nenumărate evenimente.

Datorită acestui fapt m-am atașat foarte repede de România, iar aceasta a devenit a doua mea casă. Atunci când ajung într-o țară nouă este important pentru mine să-i înțeleg mentalitatea și cultura. Aceasta este pentru mine baza unei bune integrări. Doar atunci este posibilă generarea de valoare adăugată pentru clienții noștri și pentru Selgros.

Singura provocare adevărată, ca austriac care a trăit în Elveția și Germania este adaptarea la legile nescrise ale condusului auto. Însă după câteva zile de mistere și dezorientare începi să te obișnuiești.

Revenind la business, cum au evoluat afacerile Selgros România în prima jumătate din 2018 și care este prognoza la nivelul întregului an? Cu datele din prezent, care sunt primele estimări pentru 2019?

În prima jumătate din 2018 am continuat tendința pozitivă a ultimilor ani. Cred că suntem bine pregătiți pentru viitor, pentru a putea menține această evoluție mai departe. Condițiile-cadru ale economiei de piață din Europa și România au, în prezent, efect de susținere.

Care sunt direcțiile de dezvoltare a companiei pe care o conduceți în perioada următoare? Câte unități numără rețeaua în prezent și care este planurile de extindere pe piața locală?

Suntem prezenți în aproape toate orașele mai mari din România cu un magazin Selgros și ne dorim să acoperim în anii următori puținele locații lipsă, pas cu pas. În acest sens, ne focusăm pe calitate, nu pe viteză.

Suplimentar față de posibilitatea de preluare, vom extinde în viitor și livrarea de marfă pentru gastronomii noștri. Operăm în București un depozit propriu pentru livrare și furnizăm marfă gastronomilor noștri și prin intermediul tuturor magazinelor Selgros din țară. Considerăm că a fi aproape de client, a spori flexibilitatea și marja de manevră a acestora și a oferi soluții personalizate sunt factori importanți ai succesului în viitor.

De aceea, vom lucra și mai îndeaproape cu industria și cu clienții noștri, pentru a fi un partener bun, în scopul unei dezvoltări orientate a gastronomiei.

Economia României bifează creșteri spectaculoase, susținute însă în principal de consum. Care este impactul asupra pieței de retail și cât de sustenabilă este această creștere?

Datorită majorării salariilor, venitul disponibil pentru consum a crescut constant în ultimii ani. Întregul comerț cu ridicata și cu amănuntul s-a relansat semnificativ în contextul acestei evoluții. La consumatori se observă o tendință clară spre calitate sporită și produse de marcă. Atât turismul, cât și gastronomia profită per total de pe urma acestei evoluții.

În viteza acestei evoluții văd și unele pericole. Pentru o creștere sănătoasă, în cazul creșterilor salariale sunt neapărat necesare investiții și optimizări ale productivității conexe. De aceea, în cele mai multe dintre cazuri, aceste cheltuieli nu pot fi suportate de către companii într-un interval atât de scurt. Ca o supapă de evacuare, se măresc prețurile, ceea ce duce la inflație și frânează creșterea durabilă.

La finalul zilei de muncă, cum vă petreceți timpul liber? Care sunt hobby-urile și pasiunile dvs.?

Sunt o persoană cu interese variate și curios din fire. Mă fascinează alte culturi și stiluri de viață. Locurile de muncă anterioare și activitatea la Selgros mi-au oferit un prilej de a-mi exercita pasiunea. Îmi place să dezvolt subiecte și proiecte împreună cu alți oameni și să le duc la un nivel superior. Îmi place să joc tenis, golf, și merg din când în când cu mountainbike-ul. Sunt implicat în mai multe activități, de cele mai multe ori cu mai mult entuziasm decât cu talent.

Fiind austriac, am desigur și schiul în sânge. De aceea, este o coincidență fericită faptul că sediul nostru central din Brașov se află în apropierea unei stațiuni minunate de schi.

Vă mulțumim pentru acordarea acestui prim interviu și vă rugăm să adresați un mesaj comunității de business care accesează publicația DeBizz Magazine.

Lăsând la o parte toate problemele care există în România, văd aici o țară nemaipomenită, cu mult potențial. Pe măsură ce companiile românești își sporesc atractivitatea, prin raportare la standardele internaționale, iar provocările sociale și legate de infrastructură sunt îmbunătățite, nimic nu va sta în calea unui succes de durată. Mă bucur să pot petrece următorii ani în România. Oricine are o pasiune pentru delicii culinare este pe mâini bune în România și în Clubul Selgros. Bistro-ul nostru propriu, nou-deschis, în cadrul magazinului Selgros din Brașov oferă o mostră culinară din feluri de mâncare și bunătățuri alese și preparate calitativ. Poftă bună!

un interviu de Ioan Dornescu



German
Citește articolul precedent:
Provocările turismului românesc

Dacă vrem să atragem capital străin în economia românească, turismul - segmentul incoming - este o soluție. Similar exportului de...

Închide