Într-o zi obișnuită, un sfert dintre români consumă alcool – studiu

Un studiu care analizează ocaziile de consum pentru băuturi, realizat de compania germană de cercetare de piață GfK, arată că, într-o zi obișnuită, unul din patru români consumă o băutură alcoolică.

De-a lungul anului, numărul celor care consumă alcool variază, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie – septembrie). Românii preferă berea și vinul făcut în casă, a căror importanță în consumul de alcool se schimbă odată cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consumă mai ales în anotimpul rece.

În perioada octombrie 2015 – martie 2016, cota de consum pentru vinul de casă se triplează.

Numărul mediu de ocazii de consum pe zi pentru toate băuturile analizate este de 2,5 ori. Bărbații cu vârsta până în 35 de ani se disting printr-o frecvență zilnică semnificativ mai mare decât media – de trei ori pe zi.

„Dacă analizăm ponderea în consum, observăm că românii preferă băuturile calde, în principal cafeaua și mixurile pe bază de cafea – aproape jumătate dintre ocazii fiind generate de aceste băuturi. Peste o treime dintre ocazii se datorează băuturilor răcoritoare, iar 16% băuturilor alcoolice. Cantitatea de lichid consumată pe zi este de 630 ml (în afară de apă și lactate)”, potrivit sursei citate.

Una din zece persoane adulte consumă cel puțin o băutură în baruri, restaurante și terase, iar incidența zilnică crește în sezonul cald cu apoximativ 20%.

Datele din studiul GfK Ocazii de consum pentru băuturi – analizează ce, unde, cât, cum şi cât de des beau românii. Studiul este adresat tuturor producătorilor de băuturi și este realizat anual, în patru valuri, pentru a urmări tendințele.

Universul de consumatori este format din persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 de ani, reprezentativ la nivel național. În analiză sunt incluse toate tipurile de băuturi, cu excepția apei și a lactatelor.

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 14 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014.

infografic studiu GfK ocazii de consum bauturi, iunie 2016

German
Citește articolul precedent:
Grupul Wetterbest așteaptă vânzări mai mari cu 20% în acest an

Grupul Wetterbest, controlat de antreprenorul român Dragoș Irimescu, a încheiat primele patru luni din 2016 cu o cifră de afaceri...

Închide