Investițiile în infrastructură pot atrage interesul investitorilor pentru zone noi

Foto: kalinovsky / depositphotos.com

Noile investiții publice în dezvoltarea infrastructurii de transport pot atrage interesul investitorilor imobiliari pentru zone care încă nu s-au bucurat de prea multă atenție din partea acestora. Artere de circulație precum Bulevardul Expoziției, Șoseaua București-Ploiești, Splaiul Independenței, Șoseaua Berceni și Prelungirea Ghencea ar putea genera investiții importante în proiecte logistice, de birouri și rezidențiale.

Zonele Expoziției și Băneasa

Dezvoltarea zonelor Expoziției și Băneasa din nordul Bucureștiului va fi impulsionată de începerea lucrărilor la noua magistrală de metrou, spre Otopeni.

Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, urmează să fie finalizate până în 2023.

Zonele amintite vor atrage cel mai probabil în următorii ani investiții semnificative, în special în clădiri de birouri și ansambluri rezidențiale.

Splaiul Independenței – Ciurel

Realizarea unei alternative de circulație la Bd. Iuliu Maniu dinspre autostrada A1 spre centrul Bucureștiului va spori atractivitatea zonei de centru-vest și în special a proprietăților situate de-a lungul Splaiului Independenței. Prima etapă a viitoarei artere de legătură Splaiul Independenței – Ciurel – A1 este în curs de finalizare. Aceasta constă în realizarea străpungerii Ciurel – nod rutier Virtuții, mai exact a unui pasaj suprateran pornind din Splaiul Independenței peste Dâmbovița și Șoseaua Virtuții.

Totodată, era în curs de trasare un nou profil pentru continuarea penetrației de la Șoseaua Virtuții până la jonc­țiunea cu autostrada A1, prin comuna Chiajna. Ulterior vor putea fi realizate exproprierile în vederea demarării construcției.

Realizarea acestei legături facile va aduce mai aproape clădirile de birouri din noul pol de dezvoltare din zona de centru-vest de marile parcuri industriale amplasate la intrarea autostrăzii A1 în București.

Fosta platformă Semănătoarea, cu o suprafață de circa 25 de hectare, ar putea fi principalul câștigător în urma proiectului de infrastructură. Potențialul de dezvoltare al acestui teren ar putea depăși un milion de metri pătrați de spații de birouri, nivel comparabil cu al zonei Floreasca – Barbu Văcărescu – Dimitrie Pompeiu, din nordul orașului.

Șoseaua Berceni

Șoseaua Berceni din zona de sud-est a Bucureștiului s-a remarcat în ultimii ani prin livrarea a numeroase proiecte rezidențiale vândute prin programul guvernamental Prima Casă. Noile investiții în infrastructura zonei ar putea duce însă la o diversificare a tipologiilor de proiecte.

Șoseaua Berceni a fost deja extinsă de la una la două benzi pe sens, de la Apărătorii Patriei până în apropiere de intersecția cu șoseaua de centură. În continuare, planurile autorităților publice locale vizează extinderea magistralei 2 de metrou Pipera – Berceni cu încă o stație. Aceasta va fi construită suprateran la jumătatea distanței dintre capătul actual al liniei, stația Berceni, și șoseaua de centură a Capitalei. Lucrările ar trebui să fie încheiate până la mijlocul anului 2021.

Totodată, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a contractat realizarea a două sensuri giratorii suspendate la intersecția Șoselei Berceni cu Șoseaua de Centură, respectiv la intersecția Șoselei Olteniței cu Șoseaua de Centură. Aceste obiective ar trebui să fie gata în aproximativ doi ani și jumătate.

În perspectivă, realizarea autostrăzii de centură A 0 în zona de sud a Bucureștiului va crea o alternativă la actuala șosea de centură pentru conectarea autostrăzilor București – Pitești și București – Constanța.

Investițiile vor crea premise în special pentru dezvoltarea de noi proiecte logistice și de producție în sudul și sud-estul Bucureștiului, având în vedere că vor scurta semnificativ timpul de parcurgere a distanței de la Pitești la Constanța pe autostradă, vor îmbunătăți conectivitatea zonei marginale cu Bucureștiul și vor duce la eliminarea blocajelor pe actuala șosea de centură.

Prelungirea Ghencea

Zona Prelungirea Ghencea din sud-vestul Capitalei ar putea la rândul său să atragă noi investiții imobiliare, având în vedere că au început lucrările pregătitoare pentru lărgirea arterei și construcția unui pasaj suprateran peste șoseaua de centură, spre comuna Domnești.

Lucrările de extindere a Șoselei Prelungirea Ghencea au termen de doi ani de la demararea procedurilor de expropriere. Noua arteră va fi lărgită de la una la două benzi pe sens și va avea în plus și linie de tramvai în zona mediană.

Corelat cu această investiție, anul acesta ar urma să fie elaborate și studiile de fezabilitate pentru alte trei lucrări conexe: prelungirea Străzii Brașov între Prelungirea Ghencea și Șoseaua Alexandriei, realizarea unei străpungeri între Strada Valea Cascadelor și Prelungirea Ghencea, respectiv supralărgirea Bulevardului Preciziei între Valea Cascadelor și Bulevardul Iuliu Maniu.

Totodată, CNAIR a demarat construcția pasajului denivelat spre comuna Domnești. Obiectivul ar trebui să fie gata în circa doi ani.

Aceste investiții ar putea stimula dezvoltarea în zonă a unor noi proiecte de retail și rezidențiale.

 

Ioan Năstase, consultant Development & Land Department în cadrul JLL România

ioan.nastase@eu.jll.com



German
Citește articolul precedent:
Cronica unei crize anunțate

În 1889, cancelarul Otto von Bismarck a introdus în Imperiul German un sistem de asigurare de pensii - toți lucrătorii...

Închide