Investițiile Saint-Gobain Glass în România se ridică la 180 milioane euro. O linie nouă de producție, din 2018

Saint-Gobain Glass România, liderul pieţei locale de sticlă, a realizat investiţii de circa 180 de milioane de euro în cei zece ani de activitate, fondurile fiind alocate în dezvoltarea celei mai mari unităţi de producţie de sticlă din țară şi din regiune, la Călărași.

Compania, parte a grupului francez Saint-Gobain, a intrat pe piaţă în 2005, în acelaşi an punând piatra de temelie a unităţii de producţie de la Călăraşi – cea mai mare investiţie greenfield locală de după ’90. Fabrica a fost inaugurată în 2007, iar până în acest moment investiţiile alocate au ajuns la aproximativ 180 de milioane de euro.

Investiţia iniţială, de 135 de milioane de euro, a fost realizată pentru dezvoltarea liniei de sticlă float, pentru ca în 2008 să fie inaugurată linia de acoperiri metalice, în urma unei investiţii de 35 de milioane de euro. În 2013 a fost dată în folosinţă şi linia de sticlă laminată, prin alocarea de fonduri în valoare de 6 milioane de euro. De asemenea, suma de 10 milioane de euro a fost direcţionată către investiţii şi upgrade-uri ale liniilor existente, pe parcursul celor zece ani.

„În acest moment, fabrica din Călăraşi se întinde pe o suprafaţă de 34 de hectare, construcţia dedicată liniilor de producţie şi birourilor însumând peste 10 hectare”, a declarat Norbert Teschner, directorul general al Saint-Gobain Building Glass România.

Compania are în prezent 486 de angajaţi, din care 249 sunt implicaţi în procesul de producţie.  Capacitatea de producţie în fabrica Saint-Gobain Building Glass este de 21 milioane metri pătraţi de sticlă float.

“Permanent inovăm şi lansăm noi tipuri de sticlă, principalul nostru obiectiv fiind extinderea vânzărilor de produse care aduc beneficii de ordin energetic, al siguranţei şi al securităţii utilizatorilor finali”, a adăugat Teschner.

În ceea ce priveşte vânzările companiei, 40% din producţie este direcţionată către parteneri şi proiecte derulate pe piaţa locală, iar restul de 60% merge la export, în 42 de ţări, printre care se numără Bulgaria, Turcia, Serbia, Ucraina, Republica Moldova, Ungaria, Grecia şi Croaţia.

Pe plan local, sticla produsă la Călăraşi este folosită în toate segmentele de piaţă, însă cea mai mare parte, 50%, este direcţionată către proiecte din segmentul rezidenţial, pe locul al doilea fiind sectorul de office.

Compania mizează în acest an pe un avans al business-ului cu 9-10% comparativ cu 2015, când rulajul s-a ridicat la aproximativ 72 de milioane de euro.

“La nivelul primului semestru al acestui an, ritmul de creştere a fost accelerat, concretizându-se prin venituri de 42,6 milioane de euro. De aceea, suntem optimişti şi estimăm pentru 2016 vânzări de peste 80 milioane de euro”, a spus reprezentantul companiei.

În perioada următoare, compania vizează continuarea investițiilor prin lansarea unei noi linii de producţie.

“Pentru 2018 avem în plan inaugurarea unei noi linii de producţie de sticlă specială pentru parbrize. Noua linie va avea o capacitate de 500.000 de parbrize anual. De asemenea, vom angaja cu această ocazie alte 130 de persoane”, a arătat Teschner.

Saint-Gobain Glass, principalul producător de sticlă din Europa şi  al doilea la nivel mondial, face parte din grupul francez Saint-Gobain, cu o istorie de peste 350 de ani.

German
Citește articolul precedent:
Gothaer: Grindina, principala cauză a pagubelor produse în agricultură

În perioada 1 ianuarie - 1 august 2016, pe segmentul asigurărilor agricole, grindina a fost principala cauză a daunelor produse...

Închide