Kaufland a lansat un program național pentru creșterea prezenței cărnii de porc autohtone la raft

Retailerul Kaufland România a lansat primul program național pentru carne de porc 100% românească, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Țara Mea” și cu sprijinul Comisiei pentru Agricultură, Silvicultură și al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Denumită Raftul Românesc, inițiativa vizează creșterea prezenței cărnii de porc autohtone la raft în magazinele Kaufland, sprijinind astfel dezvoltarea micilor fermieri români.

„Programul susține în mod durabil dezvoltarea capacității de producție interne a cărnii de porc și răspunde cu o soluție la faptul că în România, circa 60% din carnea de porc din comerț provenea din alte țări”, arată compania.

În cadrul evenimentului de inaugurare a programului, Marco Hößl (Kaufland România), Florin Burculescu (Cooperativa Agricolă „Țara Mea”), Alexandru Stănescu (Comisia pentru Agricultură, Silvicultură) și Petre Daea (Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale) au semnat Angajamentul public de susținere a fermierilor români.

Programul Raftul Românesc include peste 50% dintre fermierii mici și mijlocii din România și le oferă acestora garanția preluării integrale a porcilor născuți și crescuți în țara noastră, precum și sprijin pentru dezvoltare și consiliere.

De asemenea, acesta este și primul program în care o companie de retail deschide un raft dedicat 100% produselor românești.

Kaufland estimează că atunci când proiectul va ajunge la maturitate, va putea prelua peste 60% din carnea de porc românească, respectiv peste 300.000 de porci/an.

„Pentru Kaufland, colaborarea cu producători locali este o prioritate de achiziții la nivel de grup și suntem printre puținii retaileri ce oferă peste 50% produse din România. Cu această ocazie, reconfirm public angajamentul Kaufland de a susține agricultura românească și implicit economia locală”, a declarat Valer Hancaș, Manager Corporate Affairs & Comunicare în cadrul Kaufland România.

Datele Cooperativei Agricole „Țara Mea” arată că România producea în anul 1989 circa 15 milioane de porci, producția ajungând în prezent la doar 4,4 milioane. Astfel, pentru a acoperi cererea de consum de pe piața locală, România ar trebui cel puțin să dubleze producția internă de carne de porc.

Aproximativ 60% din carnea de porc din comerţul modern şi tradiţional provine din import.

Conform datelor Ministerului Agriculturii, România importă anual circa 230.000 tone porci și carne de porc, pentru care cheltuie circa 350 milioane euro. Pe de altă parte, exporturile sunt de aproape 60 de ori mai mici.

Cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, acoperind aproape jumătate din consumul total, fiind urmată de cea de pasăre (15-20 kg anual) şi de vită (10%), potrivit INS.

Românii mănâncă în medie 60 de kilograme de carne/an, faţă de media europeană de 70-75 de kilograme.

Kaufland, parte a grupului german Schwarz, este una dintre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în șapte țări și o rețea de 116 unități în România.

German
Citește articolul precedent:
Stabilitatea economiei si predictibilitatea politica pg 27
Stabilitatea economiei și predictibilitatea politică vor atrage investițiile

În luna iulie, premierul Mihai Tudose anunța cu emfază că, până la sfârșitul anului și în următoarele luni, „în România...

Închide