Kaufland România înlocuiește pungile subțiri cu variante biodegradabile și încurajează clienții să reducă risipa pungilor

Retailerul Kaufland România a introdus în magazine pungi biodegradabile compostabile și săculeți reutilizabili, în cadrul unei campanii, derulate sub sloganul ,,Consumul excesiv de pungi dăunează grav comunității”, prin care vizează reducerea cantităților de deșeuri generate.

Astfel, de la 1 octombrie, compania a introdus în magazine pungi biodegradabile compostabile la raioanele de legume – fructe, vitrina cu servire asistată, produsele care se vând vrac și raionul de pâine. Pungile biodegradabile compostabile de la raionul de legume-fructe și de la raionul de produse congelate vrac vor putea fi achiziționate de către clienți la 0,10 lei/bucată.

„Fiind oferite în mod gratuit atâta timp, ne-am consolidat obiceiul de a considera pungile de unică folosință fără valoare și de aceea să le folosim excesiv, să le irosim, fără să ne gândim că ele au un impact de mediu. Generăm foarte multe deșeuri și este timpul să ne schimbăm obiceiurile la cumpărături. Am listat pungi biodegradabile, însă suntem prima rețea de retail care nu le va oferi gratuit, din dorința de a limita irosirea lor și a transmite clienților un mesaj de responsabilitate”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Pe lângă pungile biodegradabile, Kaufland România a listat și o alternativă specială pentru clienți: săculeți reutilizabili pentru cântărirea produselor de la raionul legume-fructe, care vor putea fi achiziționați la prețul de 5.99 lei, pachetul cu 2 bucăți.

Din estimările companiei, prin introducerea acestor măsuri în magazine, cantitatea de plastic de unică folosință, nereciclabil, este redusă cu 40 de tone de ambalaje/lună.

„Kaufland înțelege că cea mai bună variantă pentru mediul înconjurător este neutilizarea niciunui tip de pungă, fie ea și din bioplastic, de aceea compania transmite clienților că pot cântări legumele și fructele în următoarele moduri permise în magazinele: fără nicio pungă, punând produsele direct pe cântar, dacă cantitatea sau articolul le permite (de exemplu pentru banane sau un pepene galben); în punga reutilizabilă adusă de client de acasă; în noul săculeț reutilizabil pentru legume-fructe, pe care clienții îl pot cumpăra din magazine; dacă nu au la ei o alternativă reutilizabilă, clienții pot cumpăra o pungă biodegradabilă din magazin”, arată compania.

Retailerul a prezentat și rezultatele primului studiu care arată comportamentul românilor față de utilizarea excesivă a pungilor și în ce măsură sunt dispuși să devină mai responsabili, realizat în septembrie 2019 de departamentul de cercetare al companiei cu ajutorul unei agenții de research, pe un eșantion reprezentativ la nivel urban de 1.001 de persoane.

Datele colectate arată că 54% dintre oameni ar prefera pungi biodegradabile la raionul de legume fructe, iar 8 din 10 români obișnuiesc să folosească pungi pentru cântărirea fructelor și legumelor. Astfel, doar 20% dintre ei au un comportament anti-risipă: mai exact, 7% dintre români nu folosesc deloc pungă, iar 14% spun că vin cu punga reutilizabilă de acasă.

Pe de altă parte, 4 din 10 români au declarat că introducerea pungilor biodegradabile contra-cost i-ar determina să își schimbe comportamentul de a utiliza excesiv pungi de unică folosință la legume-fructe. Potrivit acestora, ei fie vor folosi mai puține pungi, fie vor opta pentru pungi reutilizabile, fie vor renunța cu totul la ele.

Noile pungi sunt realizate din amidon de porumb, sunt 100% biodegradabile compostabile și conțin un minim 40% materie primă bio obținută din surse regenerabile organice.

De asemenea, de la 1 ianuarie 2020, toate sacoșele tip maieu, de la casele de marcat din magazinele Kaufland vor fi înlocuite cu o variantă reutilizabilă. Schimbările fac parte din demersurile companiei pentru strategia anti-plastic demarată la nivelul grupului. 

„În plus, în parcările a 17 magazine poți găsi aparate automate de reciclare pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri, sticlă și doze de aluminiu. În primele 6 luni ale acestui an au fost colectate aproximativ 32 de tone de ambalaje. Până la finalul anului 2021, obiectivul este ca toate magazinele Kaufland din România să beneficieze de acest tip de infrastructură de reciclare”, mai arată compania.

Proiectul Kaufland România este parte din inițiativa REset Plastic, strategia integrată dezvoltată la nivel internațional a grupului Schwarz privind plasticul. Abordarea holistică cuprinde de la evitare, design, reciclare și înlăturare până la inovare și informare. Astfel va fi redusă utilizarea plasticului iar circuitele vor fi închise. Mai multe informații pot fi accesate pe www.kaufland.ro/resetplastic.



German
Citește articolul precedent:
Alukönigstahl România echipează Primăria din Galați cu soluții eficiente energetic

București, 30 septembrie 2019 – Alukönigstahl România, specialistul în sisteme de aluminiu, oțel și PVC de cea mai înaltă calitate,...

Închide