Lasselsberger Ceramics România își propune investiții de 9 mil. lei în acest an

Producătorul de plăci ceramice Lasselsberger Ceramics România, deținătorul brandului CESAROM, și-a planificat un buget de investiții de peste 9 milioane lei în 2020, fondurile vizând continuarea proiectelor de automatizare și eficientizare a procesului de producție la fabrica Sanex din Cluj.

„În ultimii ani, au fost realizate investiții importante în liniile de producție și în echipamente mai performante atât pentru producția efectivă a biscuitului ceramic, cât și în decorarea acestuia – fie aceasta o decorare 100% digitală, ori cu efecte speciale și aplicații din materiale prețioase precum platină sau aur. În urma acestor investiții, jumătate din liniile de producție din fabrica Sanex sunt de ultimă generație –  automatizate și robotizate. Totodată, alocăm o atenție deosebită plăcilor de formate mari, segment pe care se înregistrează o creștere din ce în ce mai mare”, a declarat, într-un comunicat, Petrișor Grindeanu, Director General al Sanex.

Grupul de companii format din Sanex și Lasselsberger a înregistrat anul trecut o creștere de 20% a cifrei de afaceri, până la 158 milioane lei. În 2020, grupul estimează o majorare ușoară a vânzărilor, precum și o redresare a profitului, după ce în 2019 acesta a fost impactat cu 8,5 milioane lei, pe fondul OUG 114/2018, care a determinat în principal creșterea prețurilor la serviciile de energie.

În actualul context, reprezentanții companiei estimează că piața locală de plăci ceramice ar putea să înregistreze în acest an un declin de până la 10-15%, ajungând la un volum de circa 31-32 milioane metri pătrați.

„Criza pandemică a creat însă un avantaj competitiv pentru noi, în calitate de producător autohton. Românii au început să devină tot mai conștienți de faptul că produsele fabricate în România sunt la fel de atractive din punct de vedere calitativ și estetic, comparabile cu orice produs de import. Acum suntem, probabil, mai sensibili decât oricând față de produsele fabricate în România”, a adăugat reprezentantul Sanex.

Cu o producție anuală de 8 milioane de metri pătrați de gresie și faianță, fabrica din Cluj a realizat anul trecut livrări în ţări precum Austria, Bulgaria, Cehia, Islanda, Republica Moldova, Suedia şi Ungaria, exporturile generând circa 5% din valoarea cifrei de afaceri. Pentru 2020, compania anticipează dublarea acestei valori, creșterea datorându-se atât majorării volumelor trimise peste hotare, cât și extinderii portofoliului cu noi piețe.

CESAROM este unul dintre brandurile cu tradiţie din România, având o istorie de aproape 60 de ani. Compania Sanex a devenit, în anul 2004, membră a grupului austriac Lasselsberger, lider în producţia europeană de plăci ceramice (gresie, faianţă şi decoruri ceramice).



German
Citește articolul precedent:
Continental a finalizat extinderea centrului de cercetare-dezvoltare din Iași

Grupul german Continental a finalizat lucrările pentru extinderea centrului de cercetare-dezvoltare din Iași, bugetul alocat construcției ridicându-se la 27 de...

Închide