Lior Bebera, General Manager InterContinental București: Bucureștiul este o destinație mai accesibilă, chiar și pe nivelul de lux, și mai sigură, în comparație cu alte capitale europene

Lior Bebera
Lior Bebera, Director General al InterContinental Bucuresti
Ați preluat la începutul acestui an conducerea Hotelului InterContinental, unul dintre simbolurile Capitalei. Care sunt principalele obiective asumate în această funcție?

Scopul meu pentru InterContinental București este să fim prima alegere pentru oaspeți, colegi, proprietari. Viziunea noastră este să oferim servicii excelente, care, pentru marca InterContinental, sunt sinonime cu sloganul „great hotels guests love” (hoteluri extraordinare pe care oaspeții le iubesc).

Sunt foarte mândru că InterContinental București este unul dintre cele mai performante hoteluri IHG InterContinental din Europa, iar acest lucru este dovedit de target-urile pe care le-am atins în primele 9 luni, fie comerciale, financiare sau non-financiare, legate de experiența oaspeților, calitatea serviciilor și satisfacția colegilor.

Este o formulă simplă – colegii multumiți îi vor face pe oaspeți să fie mulțumiți, iar dacă oaspeții sunt mulțumiți, compania și proprietarii au motive să sărbătorească.

Un alt pas important pe care l-am făcut în comunicarea cu oaspeții noștri a fost să implementăm conceptul Handy – un smartphone pentru fiecare oaspete al hotelului, cu un ghid de oraș preinstalat, posibilitatea de apeluri internaționale, dar și o bună oportunitate de a ne promova ofertele către oaspeți și de a primi review-uri. Suntem primul hotel de brand internațional din România care implementează acest tool, așadar așteptăm să vedem cum îl vor percepe oaspeții și în ce măsură îl vor folosi. Apoi, în luna septembrie, InterContinental București a primit acreditarea „Zhou Dao” (China Ready), din partea autorității pentru turism din China, fiind unul dintre cele 12 hoteluri InterContinental acreditate în Europa și, cu siguranță, singurul din România. Acesta este un program derulat de IHG și include materiale de comunicare în limba chineză, folosirea aplicației IHG Translator (care traduce instantaneu în/din 12 dintre cele mai vorbite limbi de pe glob), cursuri de cultură chineză și obiceiuri pe care le-au absolvit toți colegii noștri care au legătură directă cu oaspeții, 2 canale TV în limba chineză, prezența unor preparate chinezești în meniul din cameră și posibilitatea de a plăti cu cardurile Union Pay. Nu sunt mulți oaspeți chinezi care să viziteze România în 2017, dar ne pregătim pentru viitorul care este foarte aproape de noi.

Pe de altă parte, cu ce provocări v-ați confruntat în perioada actualului mandat?

Principala și cea mai mare problemă și provocare o reprezintă lipsa forței de muncă în domeniul ospitalității – aceea de a găsi oameni talentați, implicați, care să vrea nu doar să muncească, ci și să crească, să își construiscă o carieră în domeniul ospitalității. Lipsesc școlile de management hotelier, un sistem dual unde studenții se angajează într-un program de management de 3 ani și după ce îl finalizează sunt hotelieri certificați (experți) pentru a lucra în industrie. Pe perioada celor 3 ani fac practică în fiecare departament al hotelului și apoi pot alege ce departament li se potrivește.

În lipsa unor astfel de programe/ traininguri, a lucra doar pe posturi de ospătari, bucătari sau recepționeri nu este suficient de atractiv pentru tânara generație.

Compania noastră, IHG, a prevăzut această problemă și a venit cu un program numit „Future leaders, creat pentru tinerii talentați. Aici, în București, am profitat de existența acestui program și am adus tineri talentați din afara țării pentru a ocupa diferite posturi. Suntem bucuroși să vedem că sunt interesați să vină la București să își înceapă cariera, pentru reputația excelentă pe care hotelul o are în ceea ce privește bunele practici în relația cu oaspeții și cu colegii, precum și în implementarea standardelor și procedurilor IHG și ale mărcii InterContinental.

Sunt extrem de mândru că în ciuda dificultăților pe care le avem, suntem un hotel reprezentativ pentru companie în privința educației oferite colegilor. Aici pot menționa și programul IHG Academy, care educă și certifică tineri să lucreze în industria ospitalității, în peste 5.000 de hoteluri din întreaga lume.

Ceea ce vreau să accentuez este că oferim tinerilor oportunități uriașe în carieră, loc pentru a crește și a se dezvolta, aici, în București sau oriunde în lume, IHG fiind una dintre companiile hoteliere globale de top. În sensul calității oferite de brandul de angajator, IHG a fost acreditată recent „Aon Global Best Employer” de către Aon Hewitt, un studiu la care a luat parte și echipa noastră, cu ocazia sondajului bi-anual de satisfacție a angajaților.

Alte provocări pe care le avem sunt că Bucureștiul nu are un centru mare de conferințe, iar uneori cererea depășește capacitatea pieței de a găzdui evenimente mari. Instabilitatea politică și fiscală sunt și ele de luat în seamă.

Care a fost evoluția business-ului InterContinental în acest an și ce așteptări aveți în 2018?

Prima jumătate a anului a fost bună, cu o creștere a gradului de ocupare cu 1,2 puncte procentuale, până la aproape 80% și o rată medie zilnică în ușoară creștere, de aproape 6%, similară cu avansul pieței de 5 stele din București. La nivel de cifră de afaceri am raportat o creștere de 6% și venituri de aproape 6,3 milioane euro în primul semestru.

În acest an am renovat Braseria Corso, am deschis terasa Corso by Veuve Clicquot, am îmbunătățit experiența oaspeților cu un nou concept floral în holul hotelului și avem în pregătire o nouă cafenea, tot în holul hotelului. La Health Club 22 oferim acum terapii asiatice realizate de terapeuți asiatici profesioniști, am renovat saunele și am înlocuit echipamentele de fitness mai vechi. Aceste îmbunătățiri s-au reflectat și în nivelul veniturilor, alături de creșterea obținută din cazare și organizarea de evenimente.

Pentru anul viitor așteptăm o creștere similară cu cea din acest an, iar la nivelul hotelului, IHG este în discuții cu reprezentanții acționarilor pentru renovare în viitorul apropiat.

Cum evaluați piața locală de profil, comparativ cu cea din alte capitale europene?

Urmând trendul anilor precedenți, piața și cererea sunt în continuă creștere, cu un grad de ocupare mai mare față de perioade similare din 2016 și cu creșteri în perioadele de extra-sezon. Vedem cum diferențele dintre sezon – extra-sezon se diminuează și urmăm oarecum o creștere liniară pe tot parcursul anului.

Bucureștiul devine o destinație cu o atractivitate în creștere pentru segmentul de agrement / vacanțe (leisure), cu din ce în ce mai mulți turiști care vizitează Capitala României. Mai mult, datele recente arată că Europa Centrală și de Est devine prima alegere pentru găzduirea unor evenimente și conferințe importante, turnee sportive internaționale sau întâlniri la nivel înalt.

În ceea ce privește numărul de camere disponibile pe piață, creșterea cererii duce la o nevoie de noi proprietăți, și de aici, la interesul crescut al investitorilor și al lanțurilor internaționale de a se extinde pe piața românească.

Ce atuuri are Bucureștiul în prezent și ce măsuri ar trebui luate pentru creșterea numărului de turiști?

Bucureștiul este o destinație mai accesibilă, chiar și pe nivelul de lux, și mai sigură, în comparație cu alte capitale europene. Aceste atuuri, împreună cu interesul natural al turiștilor și organizatorilor de evenimente de a descoperi în permanență noi destinații, deschiderea unor noi proprietăți hoteliere sau inaugurarea de noi rute aeriene fac din București o destinație unde poți ajunge ușor și recomandă Capitala României pentru a fi the next star în Europa.

Totuși, mai sunt multe de făcut din partea autorităților pentru a susține eforturile private de a pune Bucureștiul pe harta ospitalității – de exemplu, să investească în infrastructură și să elimine urmele „vechii” Românii. Apoi, taxa de oraș de 1% pentru fiecare noapte de cazare, plătită de fiecare oaspete, nu este utilizată deloc de ani de zile. Municipalitatea ar trebui să vină cu un plan pentru a o folosi în beneficiul turiștilor, pentru a le îmbunătăți experiența cu facilități pe care le oferă azi orașele inteligente (aplicații, realitate augmentată, date de trafic, mijloace de transport care nu poluează).

Aveți o experiență profesională formată în industria hotelieră din șapte țări, pe trei continente. Ce v-a surprins în mod plăcut de la venirea în România?

Am fost la munte, la mare și am fost impresionat, ca orice turist, de diversitatea peisajelor și de opțiunile de petrecere a timpului liber – de la parcuri frumoase la viața de la țară, acolo unde tradițiile sunt păstrate, castele, cultură, istorie, modul românilor de a fi ospitalieri și buna cunoaștere a limbii engleze. Toți cei cu care stau de vorbă spun că România le depășește așteptările.

un interviu de Ioan Dornescu

German
Citește articolul precedent:
masca
Ce rol jucați dvs.? Firma ca loc de joacă și scenă

Cunoaștem cu toții metafora locului de joacă sau a scenei. Câteodată spunem destul de concis: „Viața este un joc”, dar...

Închide