Maeştri bucătari intră în competiţia Liga METRO Chef 2016

Astăzi debutează, în magazinul METRO Constanța1, concursul de artă culinară Liga METRO Chef, unde maeștrii bucătari din orașele Constanța, Galați, Mamaia, Fetești și Medgidia, s-au înscris pentru a-și demonstra talentul și pregătirea în domeniul gastronomiei. Având prima ediție în Constanța, competiţia se adresează clienţilor METRO din segmentul HoReCa şi face parte din platforma METRO Cash & Carry România, prin care compania susţine competitivitatea şi standardele înalte ale specialiştilor din domeniul ospitalier.

“Prin această inițiativă, compania METRO rămâne fidelă demersului său de a susține afacerile antreprenoriale din HoReCa, demers exprimat constant de-a lungul celor douăzeci de ani de prezență în România. Liga METRO Chef confirmă interesul constant al METRO pentru susținerea clienţilor profesionişti din segmentul HoReCa în vederea realizării obiectivelor de afaceri ale acestora”, a declarat Adina Tîmplaru, Head of Corporate Communications METRO Cash & Carry România.

Liga METRO Chef se derulează în perioada mai – octombrie 2016, având startul în Constanța (Bd. Aurel Vlaicu 237) și continuându-se în țară, în magazinele METRO din Cluj (20 iulie), București (14 septembrie) și  Braşov (12 octombrie). Marea finală este programată în Bucureşti în perioada 16-17 noiembrie. În cadrul evenimentului, vor avea loc sesiuni de degustare și demonstraţii de artă culinară, prin care clienţii profesioniști METRO Cash & Carry România își vor evidenţia talentul şi pregătirea în domeniul gastronomiei.

 „În cadrul concursului Liga METRO Chef, cei mai valoroși bucătari din România își pot demonstra profesionalismul în pregătirea preparatelor culinare. Totodată, pe parcursul competiției, aceștia au ocazia să afle de la experții METRO care sunt cele mai moderne și inovatoare tehnici și soluții în gastronomie.”, a declarat Silvia Ailincăi, Executive Chef Academia de Gastronomie METRO Cash & Carry România.

 „Liga METRO Chef oferă bucătarilor din România ocazia de a se perfecționa în arta combinării și a prelucrării ingredientelor, astfel încât să obțină produse calitative atât din punct de vedere al gustului, cât și al imaginii. Pe parcursul competiției, experții gastronomici METRO îi pot consilia astfel încât pierderile să fie mici, și, prin urmare, prețul produsului să fie realist pentru calitatea preparatului și categoria unității pe care o reprezintă”, a declarat Gabriela Berechet, Consultant în gastronomie și tehnologii alimentare.

Originalitatea meniurilor şi prestaţia concurenţilor vor fi evaluate de către un juriu format din specialişti ai domeniului culinar: Silvia Ailincăi – Executive Chef Academia de Gastronomie METRO România, Marian Iamandi – Manager TGM Clienţi HoReCa METRO România, Gabriela Berechet – Trainer și Consultant în gastronomie, precum și un invitat special pentru etapa finală.

Pentru fiecare etapă regională vor fi selectate 8 echipe de bucătari, iar la etapa finală vor lua parte primele două echipe clasate în fiecare competiție regională. Echipele selectate pentru etapa finala vor fi supuse probei de pregătire a unui meniu compus din trei preparate, aperitiv, fel principal și desert, cu specific naţional sau internaţional, care să respecte tendințele gastronomiei moderne. Marea Finală a competiției Liga METRO Chef 2016 va desemna trei echipe câștigătoare (locurile 1, 2 şi 3), valoarea estimată a premiilor fiind de 18.000 de EURO (TVA inclus). Echipa câștigătoare va participa, în calitate de vizitator, la competiția mondială Bocuse d´Or, desfășurată la Lyon în 2017, iar echipele clasate pe locurile al 2lea și al 3lea vor avea parte de experiențe și sesiuni culinare la cursurile organizate de Academiile Culinare METRO/ MAKRO Cash & Carry din Italia și Cehia.

În plus, clienții participanți la Liga METRO Chef vor putea beneficia de  modulele de training puse la dispoziția lor, în cadrul Centrului de Competenţă în Gastronomie, centru care a devenit, începând cu luna mai, Academia de Gastronomie METRO. Situată în București – Magazinul METRO Militari, academia reprezintă cel mai performant centru de acest gen din  România, în cadrul căruia clienții METRO pot primi consultanță gastronomică, cât și informații din zona de bartending. Aici clienții din domeniul ospitalier pot beneficia de aproximativ 100 tipuri de cursuri, precum gastronomie (sesiuni de gastronomie pentru bucătari începători sau avansați); ingrediente (informații despre cum se aleg și se pregătesc acestea în funcție de tipul de preparate, categorii precum fructe de mare, carne, legume și fructe); specificuri culinare (bucătăria italiană, românească, internațională etc.); deserturi; reguli și reglementări cu privire la siguranța alimentară; consultanță în domeniul somelier și cursuri de bartending, precum și consultanță pe meniuri personalizate.

 

German
Citește articolul precedent:
Grupul german DKV vizează afaceri de 215 mil. euro în România

Furnizorul de carduri de combustibil DKV Euro Service, parte a grupului german DKV Mobility Services, a încheiat anul trecut cu...

Închide