Măsuri privind clima: Bosch va fi neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2020

  • Inițiativă privind neutralitatea în materie de emisii de carbon fără precedent din punct de vedere al sferei de cuprindere și al încadrării în timp
  • Investiții realizate în fabrici, clădiri, energie regenerabilă și energie electrică ecologică
  • Peste un miliard de euro destinat finanțării eficienței energetice

Prima inițiativă pentru neutralitate în materie de emisii de carbon a unei companii industriale la nivel global

Stuttgart și Renningen, Germania – Bosch va ajunge la neutralitate din punct de vedere climatic începând cu anul viitor. Cele peste 400 de locații din toată lumea1 și centrele de inginerie, producție și administrative nu vor mai lăsa o amprentă de carbon. Această inițiativă va transforma Bosch în prima companie industrială care atinge acest obiectiv ambițios într-o perioadă de puțin peste un an. „Considerăm aceste măsuri privind clima ca fiind responsabilitatea noastră și credem că trebuie să acționăm acum”, spune Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. În încercarea de a atinge rapid obiectivul de neutralitate în materie de emisii de carbon, Bosch va achiziționa o cantitate mai mare de energie electrică ecologică în viitorul apropiat și va asigura compensarea pentru emisiile de CO2 ce nu pot fi evitate. Până în anul 2030, compania va spori treptat ponderea energiei regenerabile în energia pe care o generează și achiziționează și va investi un miliard de euro pentru a spori eficiența energetică a centrelor sale.

După ce Bosch va atinge obiectivul de neutralitate din punct de vedere climatic, nu va mai afecta în mod negativ concentrația de dioxid de carbon din atmosferă. Prin urmare, compania își va aduce o contribuție importantă la acordul privind combaterea schimbărilor climatice de la Paris, ratificat în 2015, care solicită menținerea încălzirii globale la o valoare mai mică de două grade Celsius față de nivelurile pre-industriale. „Toată lumea trebuie sa contribuie la inițiativele climatice”, declară Denner.

Acțiuni rapide pentru a atinge din timp neutralitatea în materie de emisii de carbon

Companiile industriale precum Bosch pot aduce o contribuție semnificativă la inițiativa pentru neutralitate din punct de vedere climatic la nivel mondial. Conform Agenției Internaționale pentru Energie, procesele de producție sunt responsabile pentru aproximativ 32 de procente din emisiile de dioxid de carbon, la nivel global. În prezent, Bosch emite în jur de 3,3 milioane de tone metrice de carbon pe an. Compania a redus deja emisiile de carbon cu aproape 35 de procente, încă din 2007. „Nu începem de la zero. Ne-am depășit în mod constant obiectivele în materie de reducere relativă a emisiilor de carbon. Acum a sosit momentul pentru obiectivele absolute. Intrăm pe ultima sută de metri”, spune Denner.

Ne axăm pe sursele de energie sustenabilă și regenerabilă

Începând cu anul 2020, Bosch va compensa pentru emisiile de carbon reziduale și inevitabile, în principal prin achiziționarea energiei electrice ecologice de la centralele existente și prin participarea la programele de compensare a emisiilor de carbon. Compania investește în proiecte de mediu, certificate conform unor standarde riguroase, menite să sprijine dezvoltarea socială și ecologică. Compensarea emisiilor de carbon va fi eșalonată până în 2030, iar Bosch va accelera investițiile în energie regenerabilă în acest scop. De asemenea, compania intenționează să extindă sistemele fotovoltaice deținute de companie, cum ar fi cele existente în locațiile din Nashik și Bidadi, din India. Compania se așteaptă să atingă o creștere înzecită a capacității energetice prin această inițiativă. În plus, Bosch va semna contracte pe termen lung cu furnizori exclusivi, cu ferme eoliene și solare noi din întreaga lume, care pot funcționa apoi în mod profitabil chiar și fără subvenții guvernamentale.

Un miliard de euro – și soluții conectate – pentru o eficiență energetică sporită

Eficiența energetică îmbunătățită este un instrument puternic pentru atingerea neutralității în materie de emisii de carbon. Bosch va investi un miliard de euro în eficiența energetică a uzinelor și clădirilor sale, în următorii zece ani. „Dorim să reducem consumul de energie și emisiile de dioxid de carbon în termeni absoluți și nu doar în relație cu crearea de valoare”, declară Denner. Până în 2030, compania intenționează să economisească energie suplimentară în valoare de aproximativ 1,7 terawatt ora pe an. Aceasta reprezintă mai mult de o cincime din consumul său anual actual și este comparabilă cu cantitatea de energie electrică consumată de gospodăriile private din Köln. Bosch urmează cu rigurozitate practicile de management de mediu de ani de zile. Doar în 2018, compania a realizat aproximativ 500 de proiecte de eficiență energetică, reducând consumul de energie cu aproape 1,5 procente. Producția conectată a devenit, de asemenea, un factor-cheie de eficiență. Bosch a implementat deja o platformă energetică proprie, o parte a portofoliului de soluții ale Industriei 4.0, în peste 30 de fabrici din întreaga lume. Această platformă este o soluție software bazată pe cloud, care poate urmări și controla consumul de energie al fiecărui utilaj.

Inițiativa pentru combaterea schimbărilor climatice aduce multe beneficii sociale și economice

Până în 2030, compania va înregistra costuri suplimentare de un miliard de euro pentru achiziția de energie electrică ecologică, implicarea în programe de compensare a emisiilor de carbon și de procurare a energiei regenerabile. În aceeași perioadă, Bosch va investi un miliard de euro pentru a spori eficiența energetică internă. Această creștere a eficienței energetice va ajuta Bosch să economisească aproximativ un miliard de euro, reducând astfel cheltuielile societății cu privire la neutralitate din punct de vedere al emisiilor de carbon de la aproximativ două miliarde la un miliard de euro până în 2030. „Inițiativa privind neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon este fezabilă și, dacă este urmată cu hotărârea necesară, poate fi atinsă rapid. Investițiile noastre nu sunt benefice doar pentru Bosch, ci și pentru omenire, în general”, declară Denner.

German
Citește articolul precedent:
Află cum arată un brand puternic în era digitală la Sales & Marketing Conference

BusinessMark te invită la Sales & Marketing Conference pe 24 mai la JW Marriott Grand Hotel București să afli ce...

Închide