mai
16

HotSpot Cluj 2019

Formal, CLUJUL  a fost capitala europeană a tineretului în 2015. Informal, Cluj-Napoca a rămas și va rămâne capitala românească a generației tinere. Cluj-Napoca este și capitala românească a atragerii de investiții și a dezvoltării de business inteligent.

UNTOLD este o marcă înregistrată a clujenilor și în același timp un extraordinar ambasador care atrage la Cluj sute de mii de vizitatori și care aduce încasări de zeci de milioane de euro anual.

Clujul este o frumoasă poveste de succes ce merită să fie dată de exemplu, restului țării. Iar publicații economice precum FORBES, Piața Financiară sau CAPITAL nu se sfiesc să arate: capitala economică a Transilvaniei depășește Capitala de facto a României în topul celor mai bune orașe pentru afaceri.

Cluj-Napoca este acel oraș al țării în care oamenii vin să trăiască în timp ce restul țării suferă de depopulare. Dacă între recensămintele din 1992 şi 2002 Capitala a pierdut peste 140.000 de locuitori (respectiv 7% din populaţia totală), clujenii s-au împuţinat cu numai 10.000 (respectiv o scădere de doar 3%). Mai mult, între 2002 şi 2011 populaţia Bucureştiului a mai scăzut cu 43.000 de locuitori (minus 2%), în timp ce în oraşul de pe Someş au apărut 7.000 de locuitori în plus (creştere de 2%).

Când spui Cluj-Napoca, te gândești la IT, la parcuri industriale care atrag investitori de renume și clădiri de birouri, la autostrada care va lega Clujul de occident, la aeroportul internațional care o face deja, dar există companii care perfomează în domenii precum energie, produse cosmetice, transporturi de marfă pe calea ferată, producția dalelor din ceramică și producția de software. Clujul devine căutat și la nivelul tranzacțiilor imobiliare, acest domeniu a fost cel din care a provenit unul dintre primele semne că Bucureștiul va fi depășit de Cluj-Napoca în topul celor mai bune orașe pentru afaceri.

Cu o viață culturală intensă la nivel european și cu o viață universitară de calitate recunoscută la nivel global, Clujul este zona care încurajează tinerii să devină activi în economia națională, să fie creativi și întreprinzători.