Noi perspective asupra mobilității, la „România în mișcare”, ediția 2019

„România în mișcare”, evenimentul dedicat mobilității organizat în fiecare an de publicația germano-română DeBizz Magazine, în parteneriat cu România Durabilă, a ajuns la ediția cu numărul 4. Conferința din 2019 a reluat și dezvoltat temele principale lansate în anii trecuți, punând din nou accent pe noile tendințe în domeniul mobilității și modalitățile prin care piața locală se adaptează la trend-urile globale.

Subiectele abordate de speakerii invitați au acoperit atât sectorul auto, de transporturi sau logistică, cât și pe cel financiar, necesitățile legate de dezvoltarea infrastructurii fiind în continuare un topic de interes pe agenda discuțiilor.

Ediția din 2019 a conferinței „România în Mișcare”, care a reunit manageri, antreprenori și specialiști ai piețelor de profil sau conexe, a fost organizată miercuri, 27 martie, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, fiind moderată de jurnalistul Daniel Apostol.

Daniel Kearvell, Managing Director DHL Express România, a vorbit despre provocările și oportunitățile oferite de piața locală, în corelație cu evoluția business-ului la nivel internațional. „Am observat modificări în ultimele 18 luni până la doi ani, unde serviciul expres devine din ce în ce mai important. Trebuie să ținem cont și de faptul că importăm mai mult decât exportăm. Însă dincolo de aceste chestiuni, creșterea noastră este dată de e-commerce. Am început să vedem semnale extraordinare din partea industriei române, din partea afacerilor mici și a antreprenorilor care acționează în România și care încearcă să-și externalizeze afacerea. Așadar, acest segment B2B continuă să crească foarte mult și încercăm să susținem economia românească cu noi strategii în ceea ce privește inclusiv politica de prețuri”, a spus reprezentantul companiei deținute de grupul german Deutsche Post. În calitate de Vice Chairman of the Board of Directors în cadrul BRCC (Camera de Comerţ Româno-Britanică), Kearvell a oferit și perspectiva sa privind impactul BREXIT-ului, răspunzând unei întrebări din partea moderatorului. „Pot să spun că există mult mai multe companii britanice care vin aici pentru a căuta noi piețe. Încercăm să intrăm în contact cu autoritățile, cu decidenții de la nivel administrativ și încercăm să le transmitem mesajul că au acum oportunitatea de a investi în infrastructură și de a face mediul de afaceri mult mai atrăgător pentru companiile britanice. Este foarte important de știut că producătorii britanici vor căuta alternative în ceea ce privește posibilitățile de depozitare. Sigur, este un hop pe care trebuie să-l trecem”, a afirmat el.

Valentin Iordache, External Relations Director al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), a adus în discuție proiectele de dezvoltare și investițiile derulate pentru modernizarea Aeroportul Internațional Henri Coandă, în condițiile în care traficul înregistrează creșteri semnificative în fiecare an. „Anul trecut a fost un an în care creșterea a fost ceva mai ponderată, adică de un digit, undeva în jur de 8,5%, astfel încât nu am atins acel prag de 14 milioane de pasageri așteptat, dar am fost foarte, foarte aproape. Am fost cu un milion de pasageri peste 2017, când am avut aproape 13 milioane de pasageri. În 2017, creșterea a fost mai mare, undeva pe la 17%, și cam așa a fost și în anii anteriori, deci dinamica este destul de mare”, a spus Valentin Iordache. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, aflată în portofoliul Ministerului Transporturilor, reprezintă principalul pol aviatic al României, procesând aproximativ trei sferturi din traficul aerian de pasageri, marfă şi poştă înregistrat la nivel naţional, prin cele două platforme aeroportuare pe care de la gestionează, din Otopeni şi Băneasa.

Marius Ștefan, fondator și CEO al Autonom, a povestit despre experiența sa în domeniul antreprenoriatului și extinderea business-ului pe care îl conduce, atât în țară, cât și pe plan extern, subliniind importanța dezvoltării unei culturi organizaționale puternice în cadrul unei companii. „Povestea noastră am văzut-o repetată și de alți antreprenori români și nu consider că este vreun mare secret. Orice companie multinațională este extraordinar de specializată. Ce face și ce vrea să facă este foarte clar definit. Ca antreprenor român, ce i-aș sfătui pe cei care vor să intre în «competiție» cu multinaționalele este să se uite un pic să vadă ce nu pot să facă multinaționalele și acolo să-și găsească nișa. Asta am făcut și noi. (…) Dacă noi reușim că creăm o cultură organizațională puternică, asta se simte în afară, de către clienții noștri, în exteriorul companiei. Fiind apreciați, având gradul foarte mare de satisfacție, business-ul crește. Noi avem de 13 ani creșteri cu două cifre, în fiecare an. Am depășit anul trecut 50 de milioane de euro cifră de afaceri, pornind cu trei mașini din Piatra Neamț”, a arătat Marius Ștefan.  Autonom este cea mai extinsă rețea locală de mobilitate, asigurând clienților soluții de transport și închirieri auto prin intermediul a peste 40 de agenții, prezente în 35 de orașe din România, Ungaria și Serbia. Parcul auto cuprinde peste 4.000 de autoturisme noi, potrivite atât pentru călătorii de business, cât și pentru călătorii cu scop turistic, de relaxare.

Adrian Săcuiu, Manager Partner al VOLT, furnizor de staţii de încărcare pentru mașini electrice și hibride plug-in, a oferit informații atât despre provocările actuale, cât și despre perspectivele de dezvoltare ale acestui segment pe piața românească. „Știm cu toții foarte bine că există o serie provocări atunci când vine vorba despre mașinile electrice, iar în momentul de față cele mai mari sunt legate de autonomie, infrastructura de încărcare și prețul de achiziție. În anul 2019, autonomia medie a unei mașini electrice a ajuns undeva la 200 de kilometri. Dacă considerăm condusul în oraș, o persoană conduce în medie cam 30-40 de kilometri pe zi, ceea ce înseamnă că poți să încarci o dată la 5 zile. Încărcarea se poate face ușor, acasă sau la serviciu, iar dacă nu dispui de niciuna din soluțiile acestea, poți încărca la supermarket, de exemplu, în timp ce îți faci cumpărăturile”, a spus Săcuiu. Achiziția de mașini electrice este susținută de stat atât printr-o schemă de finanțare pentru construcția de stații de încărcare la nivelul municipiilor reședință de județ, cât și prin acordarea de eco-bonusuri, prin programul Rabla Plus. Reprezentantul VOLT se așteaptă ca autonomia mașinilor electrice să crească puternic în următorii ani. Compania comercializează stații de încărcare EVBox, lider european pe acest segment.

„Nouă ne place să urmărim trendurile, să vedem ce se întâmplă și chiar să facem mici prognoze, dar depindem foarte mult de cum se dezvoltă chiar piața auto, în ce direcție o va lua și dezvoltarea soluțiilor de tip electric. Din această perspectivă, cred că știți informația, Allianz ca și grup financiar a ieșit dintr-un parteneriat global foarte important, care ne-a dat o amprentă ani de zile: eram parteneri globali în Formula 1. (…) Am luat decizia ca și grup să ieșim din Formula 1 și să intrăm într-o formulă E, electrică. A fost mai mult o declarație de intenție a noastră, pentru viitor, pentru că noi credem că acesta e viitorul. (…) Suntem pregătiți pentru orice fel de soluție nouă. Avem la Munchen, unde este și sediul companiei noastre mamă, un centru Allianz pentru tehnologie unde colaborăm cu diverse companii din domeniu și încercăm să aplicăm cele mai noi soluții pentru tehnologiile care apar”, a spus, la rândul său, Horia Ungur, Director Vânzări Rețele Proprii în cadrul Allianz-Țiriac Asigurări. În intervenția sa, reprezentantul companiei deținute de grupul german Allianz și Țiriac Holdings a vorbit și despre specificul pieței locale de asigurări, respectiv provocările cu care se confruntă jucătorii din acest sector. Cu o prezență de 25 de ani pe piața românească, Allianz-Țiriac oferă o gamă completă de produse și servicii de protecție și planificare financiară, pe toate segmentele de asigurări – auto, bunuri, răspundere, viață, sănătate.

 



German
Citește articolul precedent:
Real Estate & Construction Forum ajunge la cea de-a VIII-a ediție

BusinessMark te invită la conferința Real Estate & Construction Forum, pe 11 aprilie la Hotel JW Marriott din București. Alături de cei mai...

Închide