Oportunități de colaborare între Austrian Business Agency și Ministerul pentru Mediul de Afaceri

Alexandru Petrescu, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a avut, marți, o întâlnire cu reprezentanții conducerii Agenției pentru Investiții din Austria (Austrian Business Agency), în cadrul vizitei oficiale a delegației Guvernului României la Viena, condusă de premierul  Sorin Grindeanu.

Discuțiile s-au axat pe prezentarea programelor derulate de instituția austriacă în domeniul susținerii start-up-urilor, dar și a internaționalizării companiilor, două direcții pe care și Guvernul României le urmărește cu prioritate prin măsurile pe care le întreprinde, programele austriece fiind un model de bune practici în domeniu, arată Ministerul pentru Mediul de Afaceri.

S-a agreat, astfel, oportunitatea colaborării între agenția austriacă și Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat în cadrul programului „Advantage Austria”, dedicat organizării unor campanii de atragere și susținere a firmelor de pe diverse piețe, în scopul internaționalizării acestora pe piețe vorbitoare de limba germană.

„Având în vedere că în România există un filon puternic german în mediul de business, fiind foarte dezvoltat mai ales în partea de Nord-Vest a țării, Austria poate să reprezinte o poartă de pătrundere a companiilor românești pe piața extinsă a vorbitorilor de limbă germană. În acest sens, am convenit organizarea la noi în țară, în parteneriat cu Austrian Business Agency, sub egida programului Advantage Austria, a unor evenimente care să faciliteze internaționalizarea companiilor românești pe piețe vorbitoare de limba germană. O astfel de campanie reprezintă o modalitate excelentă prin care firmele românești pot afla detalii și pot fi consiliate privind modalitatea și oportunitățile de a  pătrunde nu doar pe piața austriacă, ci pe întreaga piață vorbitoare de limba germană”, a declarat Alexandru Petrescu.

În cadrul discuțiilor, au fost prezentate și alte programe derulate de partea austriacă, ce pot fi adaptate și implementate în România, pentru sprijinirea mediului de afaceri. Dintre acestea, instituția menționează „Global Incubator Network” – program dedicat atragerii de start-up-uri de pe alte piețe, care înglobează un grad ridicat de tehnologie  în incubatoarele înființate special de Guvernul austriac pentru acest scop, precum și  programul „StartUp Package”, operaționalizat din acest an, care cuprinde  o serie de măsuri și facilități fiscale pentru susținerea activității acestora.

Austria este în prezent unul dintre cei mai importanți investitori străini din țara noastră și se plasează, în mod constant, între primii zece parteneri comerciali ai României.

German
Citește articolul precedent:
Adela Popescu și Radu Vâlcan – Ambasadori Oficiali ai Automobile Bavaria Group. O nouă poveste… de familie.

Adela Popescu şi Radu Vâlcan au devenit ambasadori ai Automobile Bavaria Group şi intră în marea familie a posesorilor BMW...

Închide