PENNY Market devine PENNY.

Interviu cu DANIEL GROSS, Director General al Penny, responsabil de întreaga activitate a grupului german REWE în România.

Experiența lui Daniel Gross cu REWE România începe în iunie 2001, când se alătură departamentului de IT, continuând cu funcția de Controlling & Organization Manager. În acea perioadă, a fost implicat în deschiderea primului magazin XXL Mega Discount și a pus bazele PENNY în România. La final de 2003, acceptă o nouă provocare profesională, și timp de șapte ani face parte din echipa miniMAX DISCOUNT, un business românesc, la construcția căruia au stat unii dintre cei mai buni profesioniști din retail-ul local la momentul respectiv. În anul 2011, se întoarce în grupul REWE, care avea la momentul respectiv 125 de magazine PENNY. Revenirea în cadrul companiei cu o experiență extinsă la nivel de organizare și dezvoltare a operațiunilor a completat rezultatele foarte bune ale business-ului în România, ajungând în prezent să gestioneze o rețea de 264 de magazine PENNY și o echipă de aproximativ 4.800 de angajați.

Compania a anunțat la începutul lunii iulie schimbarea identității vizuale și a conceptului de comunicare. Care sunt elementele principale ale operațiunii de rebranduire?

PENNY este prezent pe piața din România de 15 ani, ceea ce înseamnă că am trecut de-a lungul timpului prin mai multe „faze” de creștere și dezvoltare. Noua noastră identitate vizuală nu este decât un vârf al iceberg-ului în ceea ce privește evoluția brand-ului pe piața locală. Modernizarea, adaptarea și poziționarea clientului în centrul a tot ceea ce facem se află la baza strategiei noastre de ceva vreme. PENNY este o dovadă că suntem aici pentru a rămâne, că avem încredere în România și că prioritățile noastre nu s-au schimbat.

Ce înseamnă noul PENNY?

PENNY oferă, în continuare, prețuri corecte și produse proaspete de calitate, iar la toate acestea adaugă un plus de modernitate. Strategia PENNY Punct este construită pe șapte piloni: trei hard (remodelarea magazinului, mărci proprii și expansiune), trei soft (oamenii în prim-plan, digitalizare și sustenabilitate) și un pilon integrator comunicațional.

1. Experiență îmbunătățită la cumpărături. Accentul în magazin este pus pe design-ul nou și primitor, produse proaspete, mărci proprii pe gustul românilor, dar și o semnalizare mai vizibilă a promoțiilor și a categoriilor principale de alimente. Noul PENNY. oferă soluții simple, adaptate stilului de viață alert, precum produsele ready to eat, dar și cele semipreparate, refrigerate sau congelate.

2. Mărci proprii pe gustul românilor. Ne concentrăm pe dezvoltarea portofoliului de produse cu proveniență românească. Hanul Boieresc, Meșterul Măcelar, Boni sau Haiduc sunt dovada eforturilor noastre.

3. Avem un plan de expansiune foarte clar pentru următorii 10 ani: 600 de magazine.

4. Echipa PENNY e mai puternică ca oricând și investim constant în dezvoltarea acesteia. Oamenii nostri sunt pe primul loc în tot ceea ce facem.

5. Simplificăm și eficientizăm prin digitalizarea și automatizarea proceselor și, acolo unde este nevoie, a experienței clienților în magazine.

6. Responsabilitate și respect pentru toți cei cu care interacționăm. Credem cu tărie că sustenabilitatea nu este doar un trend, ci este felul în care putem construi un viitor sigur. Iar noi ne concentrăm pe patru componente: produse locale, energie, climă și mediu, angajați și responsabilitate socială corporativă.

7. „Economisim bani, nu dragoste”, noua noastră plaformă de comunicare care a adus și schimbarea identității vizuale.

Câte magazine veți deschide în 2020 și care sunt planurile de dezvoltare pe piața din România în următorii ani?

Așa cum spuneam, ne dorim să investim în piața din România, este o parte din planul nostru pe termen lung. Numai anul acesta, deși este un an atipic, ne-am propus să investim în deschiderea a 20-25 de magazine noi. În acest moment am ajuns la 8, așa că mai avem puțin de lucru în următoarele trei luni. De asemenea, tot pentru anul 2020 sunt planificate 75 de remodelări PENNY., suma investită în acest process ajungând la 7,5 milioane de euro.

În ceea ce privește viitorul, planul pentru România este foarte clar. Pentru următorii trei ani avem planificate investiții de 22 de milioane de euro în remodelările PENNY., iar pe termen lung vrem să ajungem la 600 de noi magazine până în 2029. Totodată, în perioada următoare vom începe lucrările la un nou centru logistic, o investițe considerabilă pentru noi și ale cărei efecte se vor vede repede și în pușculițele clienților noștri.

Pe lângă planurile de expansiune, ne uităm cu atenție la schimbările de comportament ale clienților noștri ca urmare a contextului în care ne aflăm. Tocmai de aceea, am luat decizia recent de a testa serviciul de livrare la domiciliu printr-o platforma nouă: Lyvra. Un proiect pilot realizat în colaborare cu un partener inedit din perspectiva multora, Auto Total, dar în care avem încredere că ne va ajuta să înțelegem și mai bine nevoile clienților noștri și să le arătăm că suntem aici când au nevoie de noi.

Cum au evoluat vânzările companiei în prima jumătate a acestui an, comparativ cu perioada similară din 2019? Cu datele din prezent, care este prognoza la nivelul întregului an?

Anul 2020 este clar un an diferit. Am lucrat cu cinci scenarii pe care le-am construit încă din a doua săptămână din martie. Cel mai optimist prespune să rămânem pe trendul de anul trecut. Noi suntem încrezători că și în 2020, prin continuarea planului nostru de expansiune și eficientizare operațională, vom atinge rezultate asemănătoare cu cele din 2019.

Ce tendințe noi regăsim pe piața de retail alimentar și cum s-a schimbat profilul clientului român în ultima perioadă?

Ultimele luni au adus schimbări în comportamentul consumatorului român, frecvența de cumpărare a scăzut, dar coșul de cumpărături are o valoare mai mare. De asemenea, am observat și o scădere a vânzărilor pentru articolele de impuls. Un alt aspect nou este legat de preferința pentru produsele locale și susținerea producătorilor români. Însă momentan, acesta sunt lucruri pe care doar le observăm. Vom afla mai multe după ce se vor face studii amănunțite și atunci vom putea vedea dacă aceste ipoteze se vor confirma. De asemenea, va fi interesant de văzut dacă a fost vorba de schimbări punctuale, doar pentru perioadă scurtă de timp sau acestea își vor lăsa amprenta pe termen lung.

Un comportament foarte important și care nu cred ca a fost suficient discutat a fost solidaritatea. Și aici mă refer atât la solidaritatea pe care am observat-o în cadrul echipei noastre, dar și la clienții noștri. Și pentru asta le mulțumim. Au fost alături de noi și ne-au arătat că de departe am fost și suntem mai apropiați ca niciodată.

Cum v-ați adaptat strategia de CSR în contextul socio-economic actual și care sunt direcțiile viitoare de acțiune în acest domeniu?

Am vrut să fim alături de români în această perioadă și ne-am continuat eforturile de susținere a comunităților și grupurilor defavorizate din România începute în anii anteriori și am intensificat sprijinul acordat persoanelor afectate de pandemia COVID19. În această perioadă am considerat că este important să ne îndreptăm atenția către medici, elevi și comunitățile vulnerabile din România. Ne-am organizat astfel încât să ne aducem aportul prin sprijin financiar în asigurarea nevoilor de bază, cum ar fi alimentația zilnică și igiena.

În ceea ce privește elevii din familiile cu posibiliăți reduse, ne-am propus să le susținem studiile și am continuat sprijinul umanitar oferit în situații de urgență pentru cei mai afectați dintre români. Prin intermediul asociațiilor partenere, PENNY a făcut donații în valoare de 100.000 EUR grupurilor sociale vulnerabile. Am colaborat cu asociații cu care mai lucrasem precum World Vision, Banca pentru Alimente și Organizația Salvați Copiii, dar am ales și noi parteneri, precum Crucea Roșie Română, Zi de BINE și Adi Hădean, asociații care au reușit să identifice nevoile societății în perioada de criză și să găsească soluțiile potrivite pentru depășirea cu bine a acesteia.

Un interviu de Ioan Dornescu



German
Citește articolul precedent:
Gabriel Tischer, candidatul FDGR pentru șefia CJ Sibiu: Administrația trebuie să identifice oportunitățile specifice regiunii și să creeze condițiile necesare unui mediu de afaceri sănătos

Gabriel Tischer, fost vicepreședinte al grupului de firme Serviciile Comerciale Române (S.C.R.) și actualul președinte al Consiliului de Administrație al...

Închide