Pentru prima dată, vânzările Bosch au depăşit 70 de miliarde de euro

Inovaţia şi conectivitatea stimulează creşterea
– Denner, Directorul General Executiv (CEO) Bosch: „Ne-am atins obiectivele
noastre de afaceri”
– Creştere a vânzărilor de aproximativ 10%
– Rezultate înregistrate de aproximativ 5 miliarde de euro
– Marja EBIT din operaţiuni a crescut din nou cu aproape 6,5%.
– Soluţiile de mobilitate au crescut semnificativ mai rapid decât producţia de
vehicule.
– Vânzările diviziei Tehnologie pentru construcţii şi energie cresc accelerat
– Creştere cu două cifre a vânzărilor în Asia şi America de Nord.

În 2015, conform datelor preliminare, Grupul Bosch a înregistrat pentru prima dată vânzări de peste 70 miliarde de  euro. Compania a reuşit să-şisporească veniturile cu aproximativ zece procente 1 anul trecut. De asemenea,
rezultatele s-au îmbunătăţit. Incluzând efectele extraordinare, rezultatele înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) au crescut până la aproape cinci miliarde de euro. Ajustate pentru efecte extraordinare, rezultatele au însumat aproximativ 4,5 miliarde de euro. Marja EBIT din operaţiuni a fost de aproximativ 6,5 %, mai mare
decât cea de anul precedent, calculată pe o bază comparabilă. Raportul de capital rămâne stabil, iar nivelul de lichiditate rămâne ridicat, în ciuda miliardelor cheltuite pentru achiziţia BSH Hausgeräte GmbH şi Robert Bosch Automotive Steering GmbH. „Datorită puterii noastre inovatoare, am putut continua cu succes tendinţa
noastră de creştere într-un mediu de afaceri competitiv şi pe o serie de pieţe în stagnare în 2015. Un factor important pentru această dezvoltare pozitivă de afaceri a fost numărul tot mai mare de soluţii pentru o lume conectată”, a declaratdr. Volkmar Denner, preşedintele Consiliului de Administraţie al Robert Bosch GmbH.

Bosch modelează transformarea digitală

În mod special, conectivitatea în domeniul internetului lucrurilor transformă în prezent afacerea Bosch, în unele cazuri, la nivel fundamental. Bosch este singura companie din lume care este activă la toate cele trei niveluri ale internetului lucrurilor. Grupul Bosch oferă tehnologii cheie, care facilitează conectivitatea, cum ar fi senzori şi software, şi, de asemenea, dezvoltă noi servicii pe această bază. „Cu expertiza noastră în domeniul senzorilor, software-ului şi serviciilor, noi modelăm lumea conectată şi inaugurăm noi oportunităţi de afaceri. ‘Transformarea digitală’ nu reprezintă pentru noi o ameninţare. Noi o vedem mai degrabă ca pe o oportunitate enormă”, a continuat Denner. Cu doar câteva săptămâni în urmă, de exemplu, compania şi-a anunţat intrarea pe piaţa de case inteligente. La CES în Las Vegas, Bosch şi-a prezentat pentru prima dată publicului sistemul casa inteligentă.

Performanţele companiei în 2015 pe sectoare de afaceri

Evoluţia vânzărilor în 2015 a variat în cadrul celor patru sectoare de afaceri. Conform explicaţiei date de dr. Stefan Asenkerschbaumer, directorul financiar executiv (CFO) şi vice-preşedintele Consiliului de Administraţie, „în 2015, am continuat să ne îmbunătăţim poziţia pe piaţă şi competitivitatea în multe domenii şi ne-am crescut cota de piaţă”. În ciuda creşterii slabe a producţiei de vehicule la nivel mondial, sectorul de afaceri Soluţii de mobilitate a reuşit să-şi crească în mod semnificativ vânzările, potrivit datelor preliminare. În general, vânzările au crescut cu douăsprezece procente, ajungând la 41,7 de miliarde de euro în 2015. Printre produsele Bosch cele mai de succes de anul trecut s-au aflat sistemele de injecţie pe benzină şi motorină, sistemele de asistenţă la condus şi sistemele de infotisment. Sectorul de afaceri Bunuri de larg consum a înregistrat, de asemenea, o creştere robustă. Aici Bosch a reuşit să îşi crească vânzările cu 9,3% faţă de anul trecut, ajungând la 17,2 miliarde de euro. Produsele cele mai bine vândute din acest sector includ sculele electrice fără fir şi aparatele electrocasnice, cum ar fi o gamă de cuptoare conectate. Sectorul de Tehnologie pentru construcţii şi energie a înregistrat o creştere de unsprezece procente, considerabil mai ridicată decât cea din anul precedent. Acest sector a generat vânzări de 5,1 de miliarde de euro. Acest succes poate fi atribuit în principal serviciilor, sistemelor de securitate pentru proiectele mari de infrastructură şi soluţiilor conectate de încălzire inteligentă. Sectorul de Tehnologie industrială continuă să fie afectat de slăbiciunea sectorului mondial de inginerie mecanică. Vânzările au scăzut cu aproximativ 1,7 procente faţă de anul anterior, ajungând la 6,6 miliarde de euro. Divizia de Tehnologie Drive and Control a suferit mai multe prăbuşiri în sectoare importante ale pieţei de inginerie mecanică în 2015.
Performanţa afacerii în 2015 pe regiuni Afacerile Bosch în Europa s-au dezvoltat încurajator în 2015.Creşterea vânzărilor în regiune a fost considerabil mai puternică decât în 2014: potrivit datelor preliminare, Bosch şi-a sporit vânzările cu 4,2 procente, ajungând la 37,5 miliarde de euro. Vânzările au evoluat pozitiv şi în Germania. Bosch a înregistrat o creştere puternică a vânzărilor în America de Nord. Acolo, veniturile companiei de tehnologie şi servicii au crescut semnificativ cu 24 de procente, ajungând la 12,6 miliarde de euro. În America de Sud, situaţia rămâne dificilă. Acest lucru se observă şi în evoluţia vânzărilor Grupului Bosch. Potrivit datelor preliminare, în 2015 s-au înregistrat vânzări de 1,4 miliarde de euro, cu 13 procente mai puţin decât în anul precedent. În zona Asia Pacific, Bosch a înregistrat o creştere a vânzărilor de 16 procente, ajungând la 19,1 de miliarde de euro. Bosch vede un potenţial pe termen lung în Africa. În 2015, compania a continuat să-şi extindă activităţile în regiune.

Creşterea numărului de angajaţi în Europa, Asia Pacific şi SUA

La nivel global, Grupul Bosch număra la 31 decembrie 2015 în jur de 375.000 de angajaţi. În ansamblu, numărul de angajaţi a crescut cu 17.600 în 2015. Cele mai mari creşteri s-au înregistrat în Europa centrală şi de est, Germania, Asia Pacific şi Statele Unite. Experţii IT au fost solicitaţi în mod special.
2016 – perspective optimiste, dar precaute
Pentru 2016, Bosch prevede doar o creştere moderată de 2,8% pentru economia globală. „Trebuie să ne pregătim, de asemenea, pentru fluctuaţii mai mari pe pieţele noastre, atât la nivel regional, cât şi în industrii specifice”, a declarat Asenkerschbaumer. La nivel geopolitic, situaţia în 2016 va rămâne complexă şi caracterizată de incertitudini semnificative. Totuşi, Bosch doreşte să continue tendinţa de creştere în anul curent şi să crească mai rapid decât diversele sale pieţe. În ciuda investiţiilor substanţiale pentru a asigura viabilitatea societăţii pe termen lung, rezultatele financiare şi EBIT din operaţiuni trebuie îmbunătăţite în continuare.

O viaţă mai simplă, mai uşoară şi în general mai bună cu ajutorul soluţiilor conectate

Obiectivul strategic al Bosch este de a oferi soluţii pentru mobilitate conectată, producţie conectată, precum şi pentru sisteme energetice şi clădiri conectate. Compania a lansat o serie de noi soluţii în acest sector în 2015. „Tehnologia conectată este cheia pentru a face faţă provocărilor viitorului, cum ar fi deficitul de resurse şi urbanizarea”, a declarat Denner. De exemplu, într-o clădire conectată inteligent, consumul de energie poate fi redus cu până la 40 de procente. Până în 2020, în jur de 230 de milioane sau 15 procente dintre toate gospodăriile la nivel global vor fi echipate cu soluţii de tip casă inteligentă. „Tehnologia şi sistemele conectate trebuie să fie intuitiv şi uşor de folosit pentru utilizatori”, a continuat Denner. Din acest motiv, dezvoltarea sistemelor casă inteligentă Bosch s-a concentrat pe experienţa utilizatorilor. Cu o platformă unică, sistemul permite conectarea inteligentă a dispozitivelor, cum ar fi sistemele de încălzire, aparatele electrocasnice, sistemele de divertisment, de iluminat, precum şi a cele de securitate. Toate dispozitivele conectate dintr-o locuinţă pot fi operate prin intermediul unui smartphone sau al unei tablete cu ajutorul unei singure aplicaţii.

Dezvoltarea punctelor forte în domeniile familiare, explorarea de noi domenii

„Explorăm noi pieţe promiţătoare, cum ar fi cea a caselor inteligente şi a industriei conectate, şi în acelaşi timp, valorificăm fiecare oportunitate care se prezintă pe pieţele noastre tradiţionale”, a spus Denner. Aceste oportunităţi includ electrificarea mobilităţii. Una dintre cele mai importante achiziţii din 2015 a fost achiziţia companiei americane recent înfiinţate de tehnologie pentru baterii Seeo Inc.. Bosch deţine acum cunoştinţe de pionierat în domeniul celulelor solid-state. Potrivit explicaţiei lui Denner, „indiferent dacă afacerea se dezvoltă progresiv sau disruptiv, Bosch va face parte din aceasta”. Bosch vede, de asemenea, un mare potenţial în sectoarele vehiculelor pe două roţi şi celor comerciale . În ambele sectoare, compania a înfiinţat recent unităţi dedicate pentru a acoperi mai bine nevoile clienţilor şi cele de piaţă. Automatizarea, electrificarea şi conectivitatea – cele trei mari tendinţe în domeniul mobilităţii – vor avea, de asemenea, un impact pe termen lung asupra vehiculelor comerciale şi a celor pe două roţi. În sectorul vehiculelor comerciale, automatizarea va avea un rol din ce în ce mai important în reducerea accidentelor. Sistemele de injecţie pentru vehiculele pe două roţi – spre deosebire de cele cu sisteme cu carburator comune în prezent – reduc consumul de carburant şi, astfel, au o contribuţie importantă la conservarea resurselor, în special în ţările în curs de dezvoltare.

Reducerea gazelor cu efect de seră – imposibilă fără motoarele Diesel

În acest context, Denner a subliniat şi importanţa tehnologiei Diesel pentru atingerea obiectivelor referitoare la încălzirea globală. „Numai cu ajutorul tehnologiei diesel, de exemplu, pot fi atinse obiectivele ambiţioase cu privire la emisiile de dioxid de carbon ale UE”. Vehiculele diesel emit mult mai puţin dioxid de carbon, în comparaţie cu vehiculele pe benzină. „În dezbaterea despre calitatea aerului şi pulberilor în suspensie din oraşe, tehnologia diesel nu face parte din problemă, ci din soluţie”, a declarat Denner. Mulţumită tehnologiei moderne de filtrare, a mai adăugat acesta, un vehicul Diesel poate curăţa de pulberile în suspensie aerul ambiant din marile oraşe. „Maşinile diesel sunt maşini de curăţare a aerului.” Denner şi-a reiterat convingerea că sistemele de propulsie diesel pot deveni şi mai bune. Bosch are tehnologia, a mai adăugat el, să aducă emisiile diesel de oxizi de azot la un nivel extrem de scăzut, chiar şi în condiţii de trafic reale. „Obiectivul nostru de dezvoltare este de a face vehiculele diesel să fie conforme cu standardele actuale, nu numai în faza de testare, ci şi pe străzi”, a mai adăugat acesta. De ceva vreme, Bosch a sprijinit în mod explicit introducerea unui ciclu de testare mai realist şi a măsurătorilor de emisii în condiţii reale de condus. De asemenea, Denner a vorbit şi în favoarea controalelor regulate a vehiculelor de produţie de către institute de testare independente.

Notă:
Diferenţa între datele de vânzări din 2015 şi cele dezvăluite anterior pentru 2014 de 49 de miliarde de euro, se datorează parţial consolidării integrale pentru prima data a rezultatelor financiare ale BSH Hausgeräte GmbH şi a Robert Bosch Automotive Steering GmbH. Cincisprezece miliarde de euro din această creştere se datorează numai efectelor consolidării.

German
Citește articolul precedent:
Kaufland deschide un nou magazin în Capitală, pe Șoseaua Orhideelor

Retailerul german Kaufland deschide joi, 28 ianuarie, un magazin nou în București, amplasat pe Șoseaua Orhideelor, sector 1. Noul centru...

Închide