Piața auto a crescut cu peste 10% în primul semestru

Vânzările de autoturisme și vehicule comerciale noi au crescut cu 10,2% în primele șase luni, comparativ cu perioada similară din 2015, la peste 61.000 de unități, bifând în iunie un plus de aproape 47% față de luna mai și de circa 22% față de aceeași lună a anului trecut.

„Și pe plan european remarcăm un prim semestru din 2016 cu o creștere generală consistentă a vânzărilor de autoturisme (+9,4%). Practic, cu o singură excepție (Olanda) toate celelalte state membre UE au înregistrat creșteri în primele șase luni din 2016. Cele mai mari piețe (care împreună acoperă circa 3/4 din totalul SM UE), au înregistrat și ele creșteri relativ importante: Franța +8,3%, Germania +7,1%, Italia +19,2%, Spania +12,2% și UK +3,2%”, arată Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Pe plan local, creșterea din luna iunie se datorează începerii Programului “Rabla” (efectiv din 14 iunie).

Vânzările de autoturisme, care au acoperit 79,2% din totalul pieței (48.451 unități), au crescut cu 6,1% în primul semestru, iar cele de vehicule comerciale (marfă și persoane) au avansat cu 29,1%.

La autoturisme, topul pe mărci la jumătatea anului 2016 este condus de către Dacia, cu 14.176 unități (29,3% cotă de piață), urmată de Volkswagen, cu 4.890 unități (10,1%), Skoda – 4.829 unităţi (10%),

Renault – 3.871 unități (8%), Ford – 2.913 unităţi (6%) și Opel – 1.985 unităţi (4,1%).

Pe modele, cu cele 5.933 unități livrate pe piața locală, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primul semestru, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia și Renault Clio.

În primele șase luni s-au fabricat 201.274 autovehicule, cu 5,3% mai puțin decât în perioada similară din 2015. Dintre acestea, 178.017 au fost produse de către Dacia și 23.257 de către Ford.

Exporturile s-au diminuat cu 5,3% în perioada ianuarie-iunie, la 182.097 unităţi, în contextul  scăderilor înregistrate în fiecare din cele șase luni ale acestui an. Cel mai exportat model în primele cinci luni din 2016 a fost Dacia Duster (100.182 unități), în creștere față de 2015 cu 19,8%, urmat de Dacia Sandero, Ford B-Max, Logan MCV și Dacia Logan.

Peste 90% din producția națională realizată în primul semestru din 2016 a fost exportată, procent similar cu cel de anul trecut.

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața, cu o pondere de 52%, în scădere față de aceeași perioadă din 2015, când, după primele șase luni, ponderea acestora era de 54,9%.

În ceea ce privește autoturismele hibride sau 100% electrice, se remarcă o creștere de 49,8% în primul semestru, dar pe volume mici, respectiv 307 de unități în 2016 față de 205 în 2015.

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 26,9% sunt de proveniență autohtonă, 21,8% sunt fabricate în Germania, 12,3% sunt din Cehia, 8,5% din Spania și 8,3% din Franța.

În prima jumătate a anului importurile de autoturisme second-hand au crescut cu 24%, ceea ce face ca raportul să fie de aproximativ patru autoturisme rulate la unul nou.

German
Citește articolul precedent:
Raiffeisen Bank a publicat Raportul de CSR pe anul 2015

Raiffeisen Bank a publicat astazi Raportul Anual de Responsabilitate Corporativa 2015. Cu titlul ,,Impreuna pentru un viitor sustenabil!”, raportul prezinta...

Închide