Piața auto din România a crescut cu 17,8% anul trecut. O mașină din cinci este fabricată în Germania

Vânzările de autovehicule noi au crescut cu 17,8% anul trecut, la peste 142.000 de unități, acest volum fiind apropiat de cel înregistrat în 2008, primul an de criză pe piața auto, când au fost livrate aproximativ 148.000 de unități.

Potrivit datelor comunicate de APIA, anul trecut au fost livrate 115.004 autoturisme (plus 17% comparativ cu 2015) și 27.016 vehiculele comerciale ușoare și grele (marfă și persoane), în creștere cu 21,3% față de anul precedent.

La autoturisme, top-ul pe mărci la finele anului 2016 este condus de către Dacia, cu 35.448 unități (30,8% cotă de piață), urmată de Volkswagen (11.983 unități), Skoda (10.268 unităţi), Renault (8.351 unități), Ford (6.957 unităţi) și Opel (5.441 unităţi).

Dacia Logan este cel mai bine vândut model în anul 2016, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia și Dacia Logan MCV.

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 28,6% sunt produse local, 22,1% sunt fabricate în Germania, 10,9% sunt din Cehia, 8,9% din Spania și 6,6% din Franța.

Vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut cu 4,5% comparativ cu anul 2015, în timp ce livrările de autoturisme din import au înregistrat un avans consistent, de 22,8%.

„Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că, la finele anului 2016, toate segmentele înregistrează creșteri consistente comparativ cu anul 2015. Cele mai mari creșteri se înregistrează pe segmentele Sport (+76,3%), SUV (+26,6%), Clasa D (+28,1%) și Clasa E (+24,4%). Si segmentele de volum, B și C (care împreună cumulează circa 64% din totalul pieței), înregistrează creșteri importante, de 17,8% şi respectiv 10,3%”, arată Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile.

În ceea ce privește autoturismele „verzi” (electrice și hibride), volumele s-au dublat anul trecut, la aproape 1.200 de unități.

Pe de altă parte, anul trecut a fost realizată o producție totală de 359.306 unități, cifră care corespunde unei scăderi totale de 7,2% față de anul 2015. Dintre acestea, 320.457 au fost produse de către Dacia și 38.849 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 190.825 unități.

Totodată, exporturile s-au diminuat cu 8,2%, la 326.089 unităţi. Cel mai căutat model la export a fost Dacia Duster (183.860 unități), în creștere cu 13% față de 2015.

„Și în acest an s-a manifestat un factor de distorsiune a pieței auto. Este, în mod evident vorba de afluxul de autovehicule rulate, marea lor majoritate nefiscalizate, ceea ce produce un impact negativ asupra vânzărilor de autovehicule noi, dar și asupra Bugetului de Stat, care pierde anual, sute de milioane de euro. În acest context, anul 2016, înregistrează un nou record al înmatriculărilor de autoturisme rulate provenite din import, respectiv circa 300.000 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 20% comparativ cu anul 2015”, arată reprezentanții asociației.

În acest context, la care se adaugă eliminarea Timbrului de Mediu, fără ca acesta să fie înlocuit de măsuri echivalente, APIA apreciază că începutul lui 2017 este marcat de o conjunctură nefavorabilă pentru piața auto care ar putea conduce la un declin al vânzărilor de autoturisme, la nivelul întregului an.

German
Citește articolul precedent:
Immofinanz aduce un brand nou pentru cinci clădiri office din Capitală

Dezvoltatorul austriac Immofinanz, unul dintre cei mai mari investitori imobiliari din România, va reamenaja cinci dintre clădirile de birouri pe...

Închide