Piața berii a crescut cu 3% anul trecut, în volum. Segmentul berilor fără alcool, plus 30%

Julia Leferman și Lucian Ghinea - Berarii Romaniei

Volumul vânzărilor de bere s-a majorat cu 3% în 2018, până la 16,6 milioane hectolitri, pe fondul diversificării portoliilor de produse, în vreme ce segmentul berilor fără alcool a bifat un avans de 30%, potrivit informațiilor anunțate de Asociația Berarii României.

„Este o creștere care se datorează în special diversificării portofoliilor de produse, a varietății tipurilor de bere pe care producătorii au pus-o la dispoziția românilor, fapt ce a avut darul de a răspunde foarte bine preferințelor lor în materie de bere, dar și de a îi stimula să experimenteze gusturi noi”, a declarat Lucian Ghinea, președintele asociației.

Berea lager a continuat să domine preferințele românilor, cu o pondere de peste 93%. Categoria specialități, în care intră, printre multe altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie a deținut o pondere de 2,25%. Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 2,27% din piață, iar berea fără alcool 1,87%.

În ceea ce privește dinamica segmentelor, mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cu 8,23%, iar berea fără alcool a înregistrat o creștere de 30% față de anul anterior.

„Preferințele românilor în materie de bere fără alcool sunt în creștere, urmând chiar trendul european de consum. Deși un segment cu o pondere mică pe piață, berea fără alcool a înregistrat anul trecut o creștere record în România. Acest rezultat confirmă integrarea berii în și mai multe situații de consum, românii alegând să nu renunțe la băutura lor favorită, în varianta ei fără alcool însă, nici atunci când șofează sau se află în pauza de masă, în timpul săptămânii de lucru”, a spus Julia Leferman, directorul general al asociației.

Importurile de bere au avansat cu 0,07 milioane Hl, până la 0,54 milioane Hl, însă piața locală și-a păstrat caracterul național, ponderea producției locale generând în continuare circa 97% din consumul intern. Exporturile au crescut aproape dublu față de importuri, ajungând la un volum similar.

Din asociația Berarii României fac parte producătorii de bere Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de bere. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România.

Totodată, din asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei din România.

La nivelul anului trecut, investițiile realizate de membrii asociației s-au ridicat la 74,5 milioane euro.

Numărul producătorilor locali de bere a crescut de la 39 la 56 în 2018.

German
Citește articolul precedent:
JLL: Tranzacțiile cu spații de birouri, plus 41% în T1

Anul 2019 a început în forță pe segmentul tranzacțiilor cu spații de birouri, în primul trimestru fiind închiriată o suprafață...

Închide