Piața berii a crescut cu 2% anul trecut, în volum

Lucian Ghinea și Julia Leferman

Vânzările de bere au înregistrat în 2017 o creștere de 2%, în volum, la 16,1 milioane hectolitri, au bifat un avans de o cifră din punct de vedere valoric, iar consumul pe cap de locuitor s-a plasat la 82 litri, potrivit datelor anunțate de Asociația Berarii României.

„Piața berii a evoluat firesc pe parcursul anului trecut, înregistrând o creștere moderată de 2% în volum. Avem de-a face cu un trend pozitiv pe care deși îl considerăm încă fragil, ne dorim să constituie o bază importantă pentru evoluția pieței berii anul acesta. Factorul determinant pentru conservarea trendului pozitiv al pieței rămâne și în continuare asigurarea unui context economic stabil și a unui cadru de reglementare predictibil”, a declarat Lucian Ghinea, președintele asociației.

Membrii asociației au realizat anul trecut investiții de 71,8 milioane euro, în creștere cu 2 milioane euro față de 2016. Până în prezent, investițiile cumulate realizate de membrii asociației de la intrarea acestora pe piață au atins un total de 1,47 miliarde euro.

Datorită caracterului său profund național, definit de producția locală în proporție de peste 97% și 70% ingrediente provenite din agricultura României, sectorul berii are o influență semnificativă asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, a peste 85.000  locuri de muncă, notează asociația.

„Rolul de motor al economiei României pe care sectorul berii îl are este confirmat și de valoarea adăugată pe care acesta o generează în toate domeniile conexe de activitate și care depășește anual 860 milioane euro. La aceasta se adaugă importante contribuții, directe și indirecte, la bugetele de stat și locale, de peste 530 milioane euro/an. Considerăm că este nevoie de un dialog permanent între autorități și sectorul privat pentru a putea fi identificate acele politici publice care au o capacitate reală de a genera creștere pentru economia locală – prin stimularea investițiilor -, implicit de a aduce bunăstare pentru toți românii – prin reglementări salariale corecte”, a afirmat Julia Leferman, directorul general al asociației.

Din asociația Berarii României fac parte producătorii de bere Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere, care acoperă împreună peste 80% din consumul intern, alături de reprezentanți ai producătorilor de materii prime, respective Soufflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei din România.



German
Citește articolul precedent:
Porsche Engineering închiriază 3.500 mp de spații de birouri în Cluj-Napoca

Producătorul de software pentru industria automotive Porsche Engineering Romania, subsidiara locală a Porsche Engineering Group, a închiriat o suprafață de...

Închide