Piața berii din România a stagnat anul trecut, în volum

Vânzările de bere din România au totalizat 15,8 milioane hl anul trecut, similar cu nivelul din 2015, iar consumul pe cap de locuitor s-a menținut la 80 litri, potrivit informațiilor anunțate de Asociația Berarii României.

„Rezultatele anului 2016 reprezintă o evoluție firească pentru o piață concurențială, așa cum este piața berii. Contextul fiscal stabil a fost cel care a permis pieței berii să evolueze în mod natural, în lipsa unor factori de presiune care să-i condiționeze trendul”, a declarat Shachar Shaine, președintele Asociației Berarii României.

El a afirmat că industria de profil este foarte competitivă, fiind disputată de jucători locali și internaționali, iar o dovadă în acest sens este prețul berii, relativ mai scăzut față de alte țări.

Sectorul berii, definit de producție locală în proporție de peste 97% și utilizând 70% din ingrediente provenind din agricultura României, generează, la nivelul întregii țări, aproximativ 85.000 de  locuri de muncă, direct și indirect.

„Chiar și în condițiile în care volumul pieței în 2016 s-a menținut la nivelul anului anterior, un lucru este cert: industria berii deține toate atuurile pentru a rămâne un element cheie al evoluției pozitive a economiei locale. Agricultura României este unul dintre sectoarele asupra căruia producția de bere își pune în mod vizibil amprenta pozitivă. Astfel, datorită faptului că 70% din ingredientele berii provin din România, peste 10.000 de români au un loc de muncă în agricultură”, a afirmat, la rândul ei, Julia Leferman, directorul general al asociației.

Importurile de bere au bifat o creștere ușoară anul trecut, atingând un total de 0,44 milioane hl, în vreme ce exporturile au coborât ușor, la 0,42 milioane hl.

Investițiile realizate anul trecut de membrii asociației s-au ridicat la aproape 70 milioane euro, în creștere cu 14,2 milioane euro față de 2015. Investițiile cumulate realizate de membrii asociației de la intrarea acestora pe piață se ridică la 1,4 miliarde euro.

Din asociație fac parte producătorii de bere Bergenbier, Heineken, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de bere. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. În asociație se regăsesc și reprezentanți ai producătorilor de materii prime, respectiv Soufflet Malț România și Asociația Producătorilor de hamei.

German
Citește articolul precedent:
Nemții de la B.Braun vor să-și extindă activitatea din România

Grupul german B. Braun, specializat în producția de dispozitive medicale, medicamente și al serviciilor de dializă, vrea să-și extindă afacerile...

Închide