Profitul aproape dublu pentru Raiffeisen Bank în primele 9 luni

(foto: www.raiffeisen.ro)

Raiffeisen Bank a înregistrat în primele nouă luni ale anului un profit net de 718 milioane lei (154 milioane euro), cu 91% mai mult față de câștigul înregistrat în perioada similară din 2017, în vreme ce activele totale ale băncii au bifat în intervalul de referință o creștere de 15%, până la 39,15 miliarde lei.

În perioada ianuarie-septembrie, veniturile băncii au depășit 1,85 miliarde lei, după un avans de 24%, iar cheltuielile operaționale s-au majorat de la 887 milioane lei, în septembrie 2017, la 930 milioane lei, plusul de 5% fiind generat de investițiile în infrastructură și IT, creșterea costului cu forța de muncă și inflație.

Motorul principal al evoluției puternic pozitive a continuat să fie activitatea de creditare, valoarea stocului de credite nete acordate clienților plasându-se la 24,51 miliarde lei, în creștere cu 19% față de perioada similară a anului 2017.

În primele trei trimestre din 2018, creditele nou acordate companiilor au crescut cu 32%, cele acordate IMM-urilor cu 20%, iar împrumuturile pentru populație cu 6%.

„Mă bucur că avem din nou rezultate foarte bune care provin, în primul rând, din creșterea organică echilibrată și puternică a bancii pe toate produsele si segmentele de clienți, cu accent pe finanțările acordate companiilor și IMM-urilor. Susținem activitatea și investițiile clienților noștri, ceea ce ne-a permis să atingem o cotă de piață de 10% în ceea ce privește creditele acordate companiilor și populației din România.  În condițiile în care mediul în care activăm ne provoacă permanent, cu schimbări legislative și evolutii puțin predictibile, faptul că ne menținem performanțele la acest nivel și ne dezvoltăm ne arată că suntem o organizație puternică și responsabilă”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Rata creditelor neperformante a scăzut la 4,3% la finalul lunii septembrie, față de 7,7% în T3/2017. Totodată, costul cu provizioanele s-a diminuat  față de aceeași perioadă a anului trecut până la 62 milioane lei, pe fondul comportamentului de plată disciplinat din partea clienților noștri.

Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți au crescut cu 16% la final de septembrie 2018, depășind valoarea de 32,31 miliarde lei.

Numărul clienților băncii care folosesc aplicațiile de online și mobile banking se apropie de 560.000, cu aproximativ 40% mai mult față de perioada similară a anului trecut.

„Banca continuă să fie cel mai important jucător pe piața cardurilor de credit, cu peste 490.000 de carduri active la 30 septembrie 2018, o creștere de 10% a cardurilor nou emise, an la an. Peste 95% dintre sumele tranzacționate prin intermediul cardurilor de credit sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online. Volumele tranzacționate la comercianți au crescut cu aproape 20%, în primele trei trimestre ale acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut”, arată reprezentanții Raiffeisen.

La sfârșitul T3 2018, banca avea 5.037 de angajați, 425 de agenții în toată țara și o rețea de peste 930 de ATM-uri, aproximativ 19.300 de POS-uri și 210 mașini multifuncționale. Raiffeisen Bank deservește 2 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 100.000 de IMM-uri și 5.700 de corporații.

German
Citește articolul precedent:
DONA a recrutat un german pentru poziţia de Chief Marketing & Digital Officer

Lanţul de farmacii DONA și-a consolidat echipa de top management prin numirea lui Thomas Hofmann în poziţia de Chief Marketing...

Închide