Profitul din România al austriecilor de la Raiffeisen Bank s-a ridicat la 100 mil. euro în 2016

Raiffeisen Bank a înregistrat un profit net de 100 milioane euro în 2016, similar cu cel din anul anterior, când banca deținută de austriecii de la Raiffeisen a bifat un câștig de 98 milioane euro pe plan local.

„Am încheiat anul 2016 cu un rezultat financiar mulțumitor: 100 de milioane euro profit net și active totale în creștere cu 6%, până la 7,4 miliarde de euro. Ceea ce mă bucură cel mai mult este că vorbim de o creștere de active care provine în principal din relația cu clienții, din activitatea de creditare. Taxele și impozitele directe și indirecte în anul 2016 au fost în valoare totală de 89 milioane euro”, a declarat Steven van Groningen, Președinte & CEO al Raiffeisen Bank.

Portofoliul de credite a avansat cu 10% anul trecut, de la 4,24 miliarde euro în 2015 până la 4,65 miliarde euro. Finanțările nou aprobate au ajuns la 2,5 miliarde euro, din care o treime au fost acordate persoanelor fizice.

„Creditele de consum au înregistrat o evoluție foarte bună, în timp ce evenimentele legislative din ultima perioadă au afectat negativ creditele noi pentru achiziții de locuințe. Pentru al treilea an consecutiv, creditele noi acordate IMM-urilor înregistrează o creștere de peste 10%”, se arată într-un comunicat al băncii.

Depozitele de la clienți au înregistrat în 2016 un avans de 11%, susținut în principal de evoluția conturilor curente ale persoanelor fizice, în creștere cu 30% față de 2015.

Raiffeisen Bank a lansat anul trecut pachete noi de cont curent, care combină toate elementele necesare din zona de tranzacționare, dar și produse de credit sau de economisire.

În 2016, Raiffeisen Bank a fost lider al consorțiului care a organizat cu succes oferta publică inițială (IPO) a celui mai mare furnizor privat de servicii medicale din România. Aceasta a fost cea mai mare ofertă publică inițială a unei companii private la Bursa de Valori București.

„Sursele variate de generare a veniturilor au permis băncii să gestioneze bine presiunile venite din partea mediului economic (dobânzi la minime istorice) și să înregistreze venituri la același nivel cu anul precedent (de 453 milioane de euro, dacă excludem veniturile din tranzacția VISA). Mai mult, banca a reușit să ducă pe un trend ascendent (+1%) veniturile din dobânzi”, arată reprezentanții băncii.

Cheltuielile operaționale au scăzut cu 2% în 2016, pe fondul unor evenimente nerecurente și a cheltuielilor mai mici generate de cerințe legale și de conformitate (250 milioane euro în 2016, față de 254 milioane euro în 2015).

Baza de clienți activi a rămas constantă în 2016, la aproximativ două milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 100.000 de IMM-uri și 5.600 de clienți corporații. La finalul anului trecut, rețeaua de distribuție a Raiffeisen Bank se ridică la 478 de unități, peste 1.100 de ATM-uri, 15.000 aparate EPOS și 141 de mașini multifuncționale (MFM). Banca a avut 5.235 angajați în 2016, comparativ cu 5.349 în 2015.

German
Citește articolul precedent:
hub:raum și Nokia lansează un program pentru start-up-urile din industria de comunicații

Doi lideri globali în telecomunicații integrate și tehnologii ale viitorului invită start-up-urile din Europa la un nou program: WARP Future...

Închide