Grupul austriac Raiffeisen a înregistrat în prima jumătate a acestui an un profit de 423 milioane lei (91 milioane euro) în România, mai mare cu 74% față de primul semestru din 2017, în vreme ce activele totale s-au ridicat la 38,1 miliarde lei, în creștere cu 14%.

Motorul principal al acestei evoluții pozitive a continuat să fie activitatea de creditare: 23,6 miliarde de lei este valoarea creditelor nete acordate, în creștere cu 20% față de perioada similară a anului trecut.

Creditele nou acordate companiilor mari și medii au crescut în primul semestru al acestui an cu 43%, cele acordate IMM-urilor cu 35%, iar împrumuturile pentru populație (garantate sau negarantate) cu 15%.

„Principalele noastre realizări sunt legate de activitatea de creditare responsabilă, adică exact ceea ce ne-am propus să facem prin noua poziționare «banking așa cum trebuie». Sunt convins că această tendință de creștere a finanțării economiei românești va continua pentru că oferim companiilor și antreprenorilor români nu numai produse de creditare atractive, dar și expertiza noastră valoroasă. În ceea ce privește creditarea populației, într-un mediu cu dobânzi în creștere, peste 90% din volumele noi din ultimul an la creditele de consum sunt acordate cu dobândă fixă, iar la creditele imobiliare 60% au dobândă fixă pentru primii 7 ani”, a declarat Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți s-au majorat cu 16% față de iunie 2017, depășind valoarea de 31 miliarde lei. În primul semestru al anului 2018, veniturile băncii au fost de aproximativ 1,2 miliarde lei, cu 21% mai mult decât în S1/2017.

Rata creditelor neperformante a scăzut la 4,9% la finalul lunii iunie, față de nivelul de 8% din primele șase luni ale anului 2017. Cheltuielile cu provizioanele au ajuns la 72 de milioane de lei, față de 206 milioane de lei, la mijlocul anului trecut.

Cheltuielile operaționale ale Raiffeisen Bank au crescut cu 5% în perioada analizată, la 622 milioane lei.

Banca arată că va continua investițiile substanțiale în procesul de digitalizare și simplificare, pentru a oferi produse și servicii bancare accesibile, rapide și ușor de înțeles. Numărul clienților băncii care folosesc aplicațiile de online banking, Raiffeisen Online și Smart Mobile a crescut cu 30% în primele șase luni ale acestui an, la 530.000.

„Clienții Raiffeisen Bank, persoane fizice își iau credite online și fac operațiuni prin aplicațiile de digital banking, call center sau prin bancomatele multifuncționale. Numărul clienților care preferă instrumentele de self-banking este într-o creștere susținută. Aproape jumătate dintre operațiunile care înainte se făceau în casieriile agențiilor băncii sunt acum efectuate în rețeaua de bancomate multifuncționale, iar valoarea creditelor inițiate digital a crescut cu 50% anul acesta, față de aceeași perioadă a anului trecut”, a mai spus Steven van Groningen.

Raiffeisen Bank este lider pe piața cardurilor de credit, cu peste 485.000 de carduri active la 30 iunie 2018, în creștere cu 10% an la an. 95% dintre sumele tranzacționate prin intermediul cardurilor de credit sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online.

„Raiffeisen Bank are unul dintre cele mai apreciate servicii de private banking de pe piața românească și administrează active de peste 5 miliarde de lei pentru 1.400 de clienți cu averi ridicate, care apelează la servicii de consultanță, instrumente financiare și servicii conexe”, arată banca.

La sfârșitul primului semestru din 2018, banca avea 5.099 de angajați, 433 de agenții în toată țara, peste 900 de ATM-uri, aproximativ 19.300 de POS-uri și 210 de mașini multifuncționale. Raiffeisen Bank România deservește 2 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 100.000 de IMM-uri și 5.600 de corporații.