Puterea de cumpărare a românilor, cu aproximativ 60% sub media europeană – studiu GfK

Foto: ginasanders / depositphotos.com

Europenii au în acest an o sumă medie de 14.739 euro de persoană disponibilă pentru cheltuieli și economii, în vreme ce, în România, plasată pe locul 32 în clasamentul european, puterea de cumpărare medie pe cap de locuitor este de 5.881 euro, arată rezultatele studiului recent lansat „GfK Puterea de Cumpărare în Europa 2019”.

La nivelul țării, București conduce clasamentul, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 10.452 de euro, sumă care echivalează cu 78% mai mulți bani decât în restul țării. La celălalt capăt al clasamentului se află Vasluiul, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 3.706 de euro, care plasează județul cu aproximativ 37% sub media națională și cu circa 75% sub media europeană. 

Venitul net disponibil variază semnificativ între cele 42 de țări studiate: Liechtenstein, Elveția și Luxemburg au cea mai mare putere de cumpărare medie, în timp ce Moldova, Kosovo și Ucraina se situează la polul opus.

Europenii au avut la dispoziție puțin sub 10 trilioane de euro în 2019, iar puterea de cumpărare pe cap de locuitor a crescut cu aproximativ 3,5 procente față de 2018.

„Clasamentele arată diferențe substanțiale între țările studiate în ceea ce privește suma disponibilă pentru europeni pentru alimente, întreținere, servicii, energie, pensii private, asigurări, vacanțe, cheltuieli de transport și de consum zilnic”, arată GfK.

Liechtenstein ocupă din nou primul loc, cu o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 67.550 de euro, care depășește cu mult valorile celorlalte țări și este de peste 4,5 ori mai mare decât media europeană. Cu 42.067 de euro de persoană, Elveția ocupă locul al doilea, la fel ca și anul trecut, iar Luxemburg a avansat în acest an pe poziția a treia, cu o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 35.096 de euro.

Șaisprezece dintre țările luate în considerare de studiu au o putere de cumpărare pe cap de locuitor peste medie, în timp ce douăzeci și șase scad sub media europeană. Ucraina ocupă ultimul loc, cu o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 1.830 de euro.

„Studiul GfK Puterea de cumpărare în Europa este un reper important al puterii economice pentru anumite regiuni, deoarece există diferențe majore la acest capitol atât între regiunile aceleiași ​​țări, cât și între țările europene”, explică Simone Baecker-Neuchl, expertă pe soluțiile de geomarketing la GfK. „Prin urmare, este crucial să calculăm datele noastre internaționale folosind standarde de calitate consistente. Acest lucru face posibil pentru companiile din toate industriile să facă comparații între aceste țări și să identifice regiunile europene cu cea mai mare putere de cumpărare. Aceste date oferă un sprijin indispensabil în deciziile de business legate de planificarea și evaluarea locațiilor la nivel internațional, precum și în gestionarea vânzărilor și în deciziile de marketing”, a adăugat ea.

Analiza este disponibilă pentru 42 de țări europene la nivel detaliat, pe regiuni, municipalități și coduri poștale, alături de hărți digitale.

Puterea de cumpărare este un indicator al venitului disponibil după deducerea impozitelor și contribuțiilor caritabile, inclusiv orice ajutoare de stat primite. Studiul indică nivelul puterii de cumpărare pe persoană, pe an, în euro și ca indicator.

Puterea de cumpărare GfK se bazează pe veniturile nominale disponibile ale populației, ceea ce înseamnă că valorile nu sunt ajustate pentru inflație. Calculele sunt realizate pe baza salariilor și a veniturilor raportate, a statisticilor privind ajutoarele guvernamentale, precum și a previziunilor economice furnizate de instituțiile oficiale.

Consumatorii își acoperă din puterea de cumpărare generală cheltuielile legate de alimentație, întreținere, servicii, energie, pensii private și planuri de asigurare, precum și alte cheltuieli, cum ar fi vacanțele, cheltuieli de transport și de consum zilnic.



German
Citește articolul precedent:
5-6 noiembrie 2019: Feel the HR VIBES la Cluj-Napoca!

Pe 5-6 noiembrie 2019, BusinessMark vă invită la CLUJ-NAPOCA HR VIBES, eveniment ce va avea loc la Grand Hotel Italia....

Închide