Raiffeisen a încheiat primul trimestru cu venituri operaționale de 636 mil.lei, în creștere cu 3%

www.raiffeisen.ro

Veniturile operaționale ale Raiffeisen Bank s-au majorat cu 3% în primul trimestru din acest an, la 636 milioane de lei, iar activele totale ale băncii au depășit 48 miliarde de lei la 31 martie 2020, o creștere de 18%, an la an.

Profitul net a scăzut cu 21% în primul trimestru, până la 140 milioane de lei, de la 178 milioane de lei în perioada similară din 2019, în principal din cauza provizioanelor pentru COVID19, se arată într-un comunicat al băncii.

Portofoliul total de credite s-a majorat cu 10% în T1 2020, la 29,2 miliarde de lei, iar împrumuturile noi la termen au crescut cu 20%, avansul fiind echilibrat pe toate segmentele de clienți.

Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți au crescut cu 21% (an la an), depășind 40 de miliarde de lei, la 31 martie 2020.

Cheltuielile operaționale nu au variat semnificativ față de nivelul înregistrat anul trecut, totalizând 367 milioane de lei, față de 363 milioane de lei în T1 2019.

„Asa cum era de așteptat, cheltuielile destinate siguranței sanitare a oamenilor și a spațiilor de lucru sunt pe trend accentuat crescător din martie 2020. De asemenea, în această perioadă investițiile și eforturile băncii pentru transformarea digitală s-au intensificat, oferind atât angajaților cât și clienților alternative digitale pentru a-și desfășura activitatea, respectiv pentru a accesa serviciile financiare ale băncii”, se spune în comunicat.

Raiffeisen Bank a depășit pragul de 700.000 clienți digitali care folosesc aplicațiile Smart Mobile și Raiffeisen Online, iar volumul plăților online efectuate prin cardurile de debit de către persoanele fizice a crescut cu 70% în luna martie 2020, față de martie 2019.

„Clienții băncii optează tot mai mult și pentru plata facturilor prin canalele digitale, tendință demonstrată în mod special de creșterea cu 40% a numărului de plăți electronice către furnizori. De asemenea, și în cazul tranzacționării cu cardurile băncii la comercianți se pot observa creșteri semnificative, de două cifre, atât ca număr de tranzacții, cât și ca volum. În noul context de pandemie și pentru că tranzacționarea prin canale electronice trebuie încurajată, Raiffeisen Bank a luat măsura eliminării comisioanelor de POS pentru comercianți, din 16 martie, pentru o lună și jumătate”, arată banca.

Raiffeisen Bank continuă să fie lider pe piața cardurilor de credit cu 530.000 de carduri active la 31 martie 2020, iar peste 90% dintre sumele tranzacționate prin intermediul acestor carduri sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online.

„În aceste momente este greu să vorbim doar de cifre. Este foarte important pentru noi să ne asigurăm că ne servim în continuare clienții, că le oferim soluțiile potrivite și că personalul din sediile noastre este bine protejat, dincolo de orice rezultate financiare. Tocmai de aceea, de două luni lucrăm intens și luăm măsuri care să ajute clienții – de la amânări de rate până la a nu se mai deplasa până la unitatea bancară pentru a-și ridica cardul, iar lucrul de acasă pentru o parte semnificativă a angajaților băncii a devenit deja rutină. Așa cum vedem acum lucrurile, vom continua să fim preocupați de sănătatea noastră fizică, dar și de sănătatea noastră financiară pentru a putea reveni la o viață normală. Este clar însă că lumea întreagă a învățat și învață lecții noi, în această perioadă”, a declarat, în comunicat, Steven van Groningen, președinte & CEO la Raiffeisen Bank.

În contextul pandemiei de coronavirus, Raiffeisen Bank a luat măsuri să-și protejeze angajații și să sprijine clienții, furnizorii și statul. Banca a acordat amânări la plata ratelor de până la trei luni pentru aproximativ 21.000 de credite, aceasta fiind o soluție oferită imediat după declararea stării de urgență. După adoptarea OUG37/2020, Raiffeisen Bank a colectat alte 27.000 de cereri de suspendare a ratelor, iar aceste solicitări sunt fie rezolvate (21.000), fie în curs de procesare.

„Clienții Corporate și IMM au fost contactați pentru a vedea care este situația lor și pentru a găsi împreună soluțiile potrivite, dacă acestea se impun. Au fost contactate cu prioritate companiile din industriile cele mai afectate pe termen scurt sau mediu de criza sanitară. Peste 2.500 de IMM-uri au fost deja sprijinite prin amânarea ratelor la credite, prelungirea liniilor de credit sau alte măsuri necesare”, se spune în comunicat.

Banca a început creditarea și în programul guvernamental IMM Invest. De asemenea, programul Factory by Raiffeisen dedicat finanțării start-up-urilor a fost extins prin includerea ideilor care pot aduce o contribuție societății în acestă perioadă.

Raiffeisen a plătit peste 100 de milioane de lei în luna martie, reprezentând plăți către furnizori și parteneri, dar și impozite și taxe către stat.

„În continuare, banca ia măsuri în așa fel încât să ajute prin toate mijloacele la păstrarea locurilor de muncă în economie, repornirea afacerilor afectate și susținerea celor care întâmpină greutăți”, mai arată Raiffeisen.

Banca avea la 31 martie 2020 peste 2,1 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 93.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. De asemenea, în cadrul Raiffeisen Bank lucrează 4.871 de angajați, în 351 de unități din toată țara și trei sedii centrale. Banca are în România rețele extinse de ATM-uri (770), POS-uri (22.300) și mașini multifuncționale (334).



German
Citește articolul precedent:
OMV Petrom a instalat panouri fotovoltaice în 40 de benzinării din România

OMV Petrom a instalat panouri fotovoltaice în 33 de stații de carburanți din rețeaua OMV și în 7 stații din...

Închide