Raiffeisen Bank și-a majorat cu peste 30% împrumuturile acordate companiilor de mărime medie

Creditele pentru investiții nou acordate companiilor medii din România de către Raiffeisen Bank în primele sase luni ale anului sunt cu peste 30% mai mari față de perioada similară a anului trecut.

Finanțările au vizat companiile cu afaceri consolidate la nivel de grup de peste 5 milioane de euro pe an, dar sub echivalentul a 50 milioane de euro. Majoritatea companiilor medii sunt afaceri ale antreprenorilor locali care au cunoscut o dezvoltare semnificativă, ajungând la un anumit nivel de maturitate, precizează banca deținută de grupul austriac Raiffeisen.

Numărul de clienți nou finanțați a crescut cu aproape 20%, iar valoarea totală a portofoliului de credite pentru companiile medii a ajuns la echivalentul a 550 milioane euro, cu peste 7% mai mare fata de aceeași perioadă a anului trecut.

„Peste 40% reprezintă credite pentru investiții și aproape 60% dintre finanțări sunt denominate în moneda locală. Sectoarele care au înregistrat cele mai mari creșteri ale finanțărilor reflectă evoluțiile din economie: distribuție bunuri de consum (mai ales produse alimentare), transporturi, agricultură, industrie alimentară, producția de mașini, utilaje, construcții metalice și industria materialelor de construcții”, potrivit sursei citate.

O contribuție importantă la această creștere au avut și facilitățile europene pentru îmbunătățirea accesului la finanțare.

„Investițiile private în economie progresează și ne asumăm rolul de a susține activ această creștere. Este un context prielnic pentru dezvoltarea afacerilor, ținând seama de cererea în creștere, condițiile accesibile de finanțare și regimul fiscal favorabil reinvestirii profitului. Companiile au condiții bune să pună în aplicare proiecte de investiții viabile și să își întărească poziția în piață și competitivitatea”, a declarat Mihail Ion, directorul executiv pentru corporații medii și sector public al Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank deservește aproximativ două milioane de clienți persoane fizice, 96.000 IMM-uri și  8.000 de companii.

German
Citește articolul precedent:
Bosch formează o alianță împotriva cancerului

Spitalul Robert Bosch (RBK), Robert Bosch Stiftung (Fundaţia Robert Bosch) și Grupul Bosch își unesc forțele în lupta împotriva cancerului...

Închide